[SETI] Start SETI2 nabij???

Pagina: 1
Acties:

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Ik was hier en daar wat aan het lezen over de cheatdraadje van ARS toen ik een lapje tekst zag van Berkeley. Hieronder staan wat quote's maar waar het op neer komt is dat er niks gedaan wordt aan cheaters totdat SETI1 afgelopen is. En binnenkort komt er een site online over SETI2.... :)
1. There's discussion now in the group to formally state our
"cheater policy" somewhere on the website. Hopefully something
will be posted soon.

2. SETI@home II will be a vastly different project, more or less
taking over once SETI@home I is complete - there may be overlap,
but this is uncertain at this point. We are quite busy working
on a generalized open-source framework for distributed computing,
which SETI@home II will use. Since this framework addresses most
(if not all) the problems we had in SETI@home I, it will be
different enough that people will probably have to re-register.
Actually, I'm not sure about that.. There will be a SETI@home II
page soon answering all your questions. Really.

- Matt - SETI@home
I'll try to keep this answer brief because it's sunny outside
and I shouldn't be sitting in front of a computer.

I didn't read the whole thread, but I think I got the basic idea.
I feel I should remind everyone that:

1. If you add up all the hours people work on this project, it
totals, tops, 5 or 6 full time employees. Imagine any corporation
with money having a complete staff of 6 people handling public
relations, tech support, research and development, and keeping
the entire network up and running. Well, we're doing all that,
as well as spending a huge chunk of time writing grant proposals
so we can keep going for another few months.

2. Let's not forget this is a scientific project - it's no secret
the priority is on the science.

That said, how can you say it is "not that difficult" to clean up
the stats? Yes, they are easy to spot. But there are plenty of
legitimate users at the top of the stats pages. If it's not that
difficult, how would you devise a database query that continually
scans through millions of users (which exist in one database) and
tie them hundreds of millions of results (which exist in another database)
and find the results that are extranneous and reduce the
respective users' credit?

The answer: you can't without clobbering the databases. Even if we
could we don't have the manpower to deal with this. Right now,
we're clobbering the databases inserting new results and signals
as well as doing actual science. If you had to do one thing, would
it be (a) clean up some bogus stats or (b) keep doing science?

Though it remains to be seen whether or not we can get to do this,
we do plan to clean up the user stats once the project is over to
reduce the credits of the cheaters, since at that point the user
and on-line science database will be in a restful state and not
doing much else.

MEANWHILE, we are hastily working on getting SETI@home II complete,
which will be built on a much more solid framework, having learned
a *lot* over the past four years. For example, credit will not be
given until users submit the results, and the results have been
verified. They might have "verified/unverified result credits."
If anybody does figure out how to cheat, they will still only get
unverified credits.

A SETI@home II page should be up any day now. I'll bug those
responsible to get it posted already.

Okay, so this wasn't brief.

- Matt - SETI@home

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

nou, dan moeten we maar zo snel als mogelijk met zijn allen is overstappen op SETI@home II.
kunnen we met een schone lei beginnen. ;)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Bah, dan kap ik met SETI@home (en met distributed computing in het algemeen). het leuke van SETI@home vond ik het vooruitzicht dat het nooit zou stoppen. dat is bij deze weg :(

• TFHfony
  • Laatst online: 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:41:
Bah, dan kap ik met SETI@home (en met distributed computing in het algemeen). het leuke van SETI@home vond ik het vooruitzicht dat het nooit zou stoppen. dat is bij deze weg :(
In principe gaat het project ook gewoon door, maar wel in een andere vorm. Je kan niet jaren op dezelfde manier door blijven gaan. De wetenschap ik continu in beweging, dus het zit er dik in dat er op d'n duur wijzigingen komen in alles....

Als S@H over 30 jaar nog steeds dit systeem zouden blijven gebruiken lopen ze hopeloos achter.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:31
Seti@Home heeft idd net zoals vele andere DC projecten een wetenschappelijke grondslag, het onderzoek komt maw in de eerste plaats en da's maar goed ook. Toch is S@H maar groot kunnen worden door de aangzweepte competitie tussen de diverse teams. En daar heeft hun 'science project' dus toch wel fameus van kunnen profiteren. Indien het team van Berkeley bij het opstarten van S@H II geen rekening gaat houden met de prestaties in het S@H I project, dan vrees ik het ergste. Ze kunnen het dan nog allemaal zo groots zien, ze kunnen het maar realiseren met de hulp van die honderduizenden aktieve dc'ers. En als ze die in de kou gaan laten staan owv enkele rotte appels of owv 'tijdsgebrek' of te weinig middelen, dan kunnen ze er maar beter meteen mee stoppen. Respect en vertrouwen bouw je maar langzaam op. Respect en vertrouwen terugwinnen is nog 10 keer moeilijker. Idereen gaat zich afvragen waarom nog meedoen als binnen x jaar S@H III eraan komt en er dan misschien weer geen rekening zal gehouden worden met bestaande deelnemers.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zover ik gelezen heb in een ander artikel, zullen de oude standen van S@H1 inderdaad niet meegaan naar S@H2. Kortom: iedereen zal inderdaad op 0 moeten beghinnen. Is inderdaad niet leuk voor de toppers, maar maakt het wellicht juist interessanter voor beginners.

Daarnaast zal S@H2 juist veel beter beveiligd zijn tegen cheaten dan S@H1, maarja... ik moet nog zien dat het een volledig waterdicht systeem gaat worden. Ik geloof het niet zo :-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Freakertje
  • Laatst online: 18:05

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Voorstel: de uitkomsten uit deze discussie met argumenten in een nette engelse mail opsturen naar de crew achter Seti@Home. Ik neem aan dat ze wel willen luisteren naar 1 van de grotere teams in dit DC-project.
Er wordt dus 1 persoon uitgekozen die 1 mailtje stuurt, niet meer (en ook niet minder :P) Op die wijze zal er toch wel een goed dialoog moeten zijn aan te gaan met de crew?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Freakertje schreef op 14 augustus 2002 @ 21:14:
Ik neem aan dat ze wel willen luisteren naar 1 van de grotere teams in dit DC-project.
Een van de grotere teams in dit project??? TFH kijkt even rond :P })

Verwijderd

tfh schreef op 14 augustus 2002 @ 21:12:
Zover ik gelezen heb in een ander artikel, zullen de oude standen van S@H1 inderdaad niet meegaan naar S@H2. Kortom: iedereen zal inderdaad op 0 moeten beghinnen. Is inderdaad niet leuk voor de toppers, maar maakt het wellicht juist interessanter voor beginners.

Daarnaast zal S@H2 juist veel beter beveiligd zijn tegen cheaten dan S@H1, maarja... ik moet nog zien dat het een volledig waterdicht systeem gaat worden. Ik geloof het niet zo :-)
Hoezo niet leuk voor de toppers? als Seti@Home(I) stopt en "jij" staat bovenaan dan loop je iig niet de risico om ingehaald te worden. Ur the winner!!!!

Maarja zo zie ik dat dan. Bij ECCp bijvoorbeeld hopen wij (DPC) dat het snel afgelopen is zodat Ars ons niet meer kan inhalen.

Verwijderd

Ja maar de opzet van ECCP was vanaf het begin dat hij een keer zou eindigen. Bij Seti is dat niet zo...

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
Weet ge.. er wordt altijd gezegd dat DPC aan teveel projecten meedoet. Misschien is dit een goede reden om seti@home stop te zetten

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07
Mijn afweging:

- Als iedereen, en elk team, weer op 0 begint, denk ik dat alle actieve deelnemers extra gemotiveerd zullen zijn om hard verder te werken. Teams met veel niet-actieve leden zullen pech hebben. Maar omdat niet-actieve leden toch geen bijdrage meer leveren lijkt me dat voor Seti niet zo'n grote ramp. Leden die nu op een niet-in-te-halen achterstand staan hebben dan een nieuwe kans, en de actieve leden die in de top staan, moeten een extra inspanning leveren om de toppositie te bewaren. Extra motivaties voor een ieder dus 8).
De "mega-crunchers" uit het verleden dienen natuurlijk wel geeerd te worden in een "Seti I Hall of Fame _/-\o_ "

- In vier jaar tijd is er heel veel veranderd wat betreft de rekenkracht van computers. Ook zijn er veel ervaringen opgedaan met distibuted computing (zoals die gast van Seti@Home ook al zegt) . Deze ontwikkelingen en ervaringen vragen om een nieuwe inrichting van de client. Hoewel dit niet per-se een herstart van de scores inhoudt, is het wel een logisch moment om scores te herstarten.

- In vier jaar tijd zijn hoogstwaarschijnlijk ook de inzichten over het zoeken naar buitenaardse intelligentie veranderd. Ook dit vraagt wellicht om een nieuwe client.

- Eventuele cheaters in Seti I raken hun voorsprong kwijt omdat:
..1: er geen nieuwe hoge scores meer gehaald kunnen worden met de op dit mement bekende cheats
..2: reeds toegepaste cheats misschien wel achteraf ondekt zullen worden

Samengevat: Een "herstart" voor Seti II lijkt me beter dan een "doorstart", omdat de actieve leden beter gemotiveerd zullen zijn. Oude "mega crunchers" moeten dan wel geeerd worden.

En met de volgende quote van Foxie_s
... Misschien is dit een goede reden om seti@home stop te zetten
ben ik het wel eens. Iedereen moet kappen met Seti I, en overstappen naar Seti II :)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:36
foxie_s aan welk project doe je mee vast geen seti. Ik doe en blijf seti doen met of zonder dpc

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Ik denk:
1)niet fair voor de top teams
2)inspiratie voor een team als dpc om beter te presteren

verder vindt ik dat als mensen binnen dpc verder willen gaan met seti2 moeten ze dat geheel zelf weten.

Er was eens een discussie dat wanneer s@h2 zou beginnen we na moesten gaan denken of dpc niet met het top seti team van nederland S@NL moest gaan fuseren, misschien een leuk idee om die discussie weer aan te zwengelen

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:41:
dat was nooit het voor uitzicht, er was vaak sprake van hoelang blijven we nu doorgaan.
dit is ook bij andere projecten zo, ze blijven inprincipe het zelfde doel hebben maar er komt ook wel eens verandering.
f@H G@H zullen dit later ook wel eens krijgen.

Verwijderd

Ik maak me er niet druk om, het is natuurlijk jammer dat je weer opnieuw moet beginnen...maar het is ook wel leuk om weer een nieuwe competitie aan te gaan. Soms is vernieuwing nu eenmaal noodzakelijk...net als het opnieuw installeren van je Windows bijvoorbeeld, en weer van voren af aan beginnen :P

En het is natuurlijk bullshit om nu te gaan roepen dat DPC misschien maar moet stoppen met Seti. Mij krijg je er in ieder geval niet bij weg.

It's all about the "Stats" :P

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

/me sluit zich bij WildThang aan :)

[ Voor 0% gewijzigd door TFHfony op 15-08-2002 09:55 . Reden: stomme typo ]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
* Witlof vindt het wel leuk als het mogelijk is om bij een project vanaf de start erbij te zijn.

Division Eindhoven heeft eigenlijk nog nooit vanaf het begin meegedaan aan een project maar stapt altijd later in. Zo ook bij SETI waar we nu wel hard stijgen maar het is ook leuk om eens niemand hoeven in te halen maar meteen je plaats kunnen verdedigen in de top :)

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
hmm op zich juist leuk, een nieuwe start, mij krijgen ze iig ook niet aan het stoppen :)

• gp500
  • Niet online
en nu zijn er misschien veel mensen uit de ander teams die geen stie meer gaan doen maar een ander project.
dat is ook wel een voordeel voor dpc bij seti2.

edit:
al denk ik nog steeds dat er niks gevonden kan worden : D

Verwijderd

Witlof schreef op 15 augustus 2002 @ 12:16:
* Witlof vindt het wel leuk als het mogelijk is om bij een project vanaf de start erbij te zijn.

Division Eindhoven heeft eigenlijk nog nooit vanaf het begin meegedaan aan een project maar stapt altijd later in. Zo ook bij SETI waar we nu wel hard stijgen maar het is ook leuk om eens niemand hoeven in te halen maar meteen je plaats kunnen verdedigen in de top :)
Ik vind juist het inhalen leuk. Toen we overal op #1 stonden bij rc5 vond ik het ook niet meer leuk. Het is veel leuker om steeds er naar uit te kijken wanneer je het volgende team weer in kunt halen.
[ME=11460]

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
@cybermans ..
'k draai dus ook seti. Ben wel geen grote speler maar alle beetjes helpen hé

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Opzich is het inhalen ook wel leuk maar dat doen we al in elk project waarin we meedoen en opzich is het wel eens leuk om dan ook eens van de start mee te doen :)

Verder ben ik wel benieuwd of er nu wel subteamfeatures komen.
Pagina: 1