Ik heb nu 2 Maxtors 40gig ATA 133 7200 toeren (RAID 0)
in m'n pc gehangen maar als ik ze aanraak zijn ze enorm warm kan m'n hand er niet lang tegen aan houden. Tussen beide schijven zit 0,5mm ruimte en er zit geen hd koeler of wat dan ook op. Ik vraag me af of ze zo heet mogen worden ivm de levensduur. Dus kan ik het zo laten zitten of de hd's ff wat verder uit elkaar verplaatsen.
Als het even kan er iets meer ruimte tussen gooien. En een coolertje ervoor doet ook wonderen.
Toen ik deze post zag dacht ik toch bijna dat het je om HK-access ging. Maar je bent al over de 150 posts heen.
Verwijderd
Ik het 2 x maxtor d740x 6gb's in ieder een aparte hdhouder en allebei met een enermax 80mm fan ervoor, bij mij worden ze niet warm ze zijn even warm als de kamertemperatuur dus .... ik heb ze ook een tijdje op elkaar gehad in een hdhouder en toen werden ze wel een beetje warm .... dus ik denk dat er geen probleem is als je ze apart kunt houden en met een fan ervoor anders moet je toch een sterke cooler voor zetten [ik weet niet hoe heet die dingen mogen worden maar 60 graden lijkt me niet gezond] oh ja ze hangen bij mij in raid 0 en worden dus constant gebruikt....
Ik heb ze zelf in 1 rack hangen, maar wel met ruimte ertussen en 1 enermax 80mm er tegenaan op 3000 toeren. Gaat perfect, komen niet boven de 40 graden, wat gewoon goed is.Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 21:25:
Ik het 2 x maxtor d740x 6gb's in ieder een aparte hdhouder en allebei met een enermax 80mm fan ervoor, bij mij worden ze niet warm ze zijn even warm als de kamertemperatuur dus .... ik heb ze ook een tijdje op elkaar gehad in een hdhouder en toen werden ze wel een beetje warm .... dus ik denk dat er geen probleem is als je ze apart kunt houden en met een fan ervoor anders moet je toch een sterke cooler voor zetten [ik weet niet hoe heet die dingen mogen worden maar 60 graden lijkt me niet gezond] oh ja ze hangen bij mij in raid 0 en worden dus constant gebruikt....
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Search even. Er is een D740X temp topic.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()