[MDK 8.2] Hardware list -> crash

Pagina: 1
Acties:

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Topicstarter
Ik heb zojuist voor de eerste keer een linux distributie geinstalleerd, Mandrake 8.2.
De installatie liep uiterst soepel, zo'n snelle os install heb ik nog niet meegemaakt dus das allemaal positief.

Tot mijn grote verbazing werd echter mijn geluid van de tv-kaart (hauppage) direct naar de lineout van mijn sblive 5.1 gestuurt waardoor MTV vrolijk al voor de login uit de speakers tetterde.

Ok dat is dus irritant dus ik ga naar het "control panel" (* -Tibo- is linuxn00b) en klik dan op "hardware list" wat keer op keer leidt tot een crash naar een zwart scherm waarin toetsenbord input wordt uitgespuwd.

Ik neem aan dat het licht aan a) mijn tv-kaart of b) mijn sblive 5.1 aangezien die kaart grofweg overal voor problemen zorgt.

Nu is mijn vraag, kan ik
a) Mijn line-in van tvkaart muten zonder naar de hardware listing te gaan
b) Heeft iemand hetzelfde probleem gehad met de crash bij control panel/hardware list en zo ja is er een oplossing?

Verwijderd

-Tibo- schreef op 14 augustus 2002 @ 19:38:
Ok dat is dus irritant dus ik ga naar het "control panel" (* -Tibo- is linuxn00b) en klik dan op "hardware list" wat keer op keer leidt tot een crash naar een zwart scherm waarin toetsenbord input wordt uitgespuwd.
:D. :o.

Nee, dat hoort niet. Is je X toevallig gecrasht? En is dat 'zwarte scherm' dan toevallig de console login? :P.
Ik neem aan dat het licht aan a) mijn tv-kaart of b) mijn sblive 5.1 aangezien die kaart grofweg overal voor problemen zorgt.

Nu is mijn vraag, kan ik
a) Mijn line-in van tvkaart muten zonder naar de hardware listing te gaan
Er zijn een aantal manieren ja. De makkelijkste is om in een console 'v4lctl mute 1' in te typen (of misschien ook 0, ik weet niet hoe logisch dat programma denkt). Eventueel kun je dat regeltje aan /etc/rc.local toevoegen, dan wordt ie tijdens bootup automatisch uitgevoerd. Misschien kun je dat ook automatisch laten uitvoeren via Mandrake Control center, dat weet ik niet zeker (/me gebruikt geen Mdk)...[/quote]

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:07:

Nee, dat hoort niet. Is je X toevallig gecrasht? En is dat 'zwarte scherm' dan toevallig de console login? :P.
Nee het was niet het login console :) je kon wel typen maar gebeurde verder niks.

Verder ga ik je tips eens proberen, ik hoop wel dat iemand nog ideeen heeft over die crash verder.