Oke, mijn probleem is het volgende. Ik maak op een vernieuwde versie van 1 van mijn sites gebruik van de header van Vbulletin (site is gekoppeld aan vBB).
In de header van vBB worden er sowieso al 11 query's uitgevoerd.
En op mijn site index moet ik maarliefst 16 query's uitvoeren wat het totaal brengt op maarliefst 37 query's voor de index.
Nou, je begrijpt wel dat dit erg traag kan worden met zoveel query's. Hoe kan ik dit in vredesnaam optimaliseren?
Of in ieder geval zorgen dat sommige query's niet zo vaak worden uitgevoerd e.d..
Die query's zijn in ieder geval allemaal nodig (laatste reacties, laatste dit, laatste dat, index nieuws etc.)
Wat raden jullie me aan?
[edit]
Het zijn er dus 26 op de index, rekenfoutje
In de header van vBB worden er sowieso al 11 query's uitgevoerd.
En op mijn site index moet ik maarliefst 16 query's uitvoeren wat het totaal brengt op maarliefst 37 query's voor de index.
Nou, je begrijpt wel dat dit erg traag kan worden met zoveel query's. Hoe kan ik dit in vredesnaam optimaliseren?
Of in ieder geval zorgen dat sommige query's niet zo vaak worden uitgevoerd e.d..
Die query's zijn in ieder geval allemaal nodig (laatste reacties, laatste dit, laatste dat, index nieuws etc.)
Wat raden jullie me aan?
[edit]
Het zijn er dus 26 op de index, rekenfoutje