Toon posts:

stukje van de core af, doet ie het dannog?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik wil een nieuwe mobo+proc kopen. ik heb er 1 aangeboden gekregen (nl. een atlon thunderbird 1 GHz) maar er is een stukje van de core af.
ten 1e: wat is de core?
ten 2e: is dat heel erg?
ten 3e: moet ik het doen voor beide 65,-?
thnx.
FWBG

Verwijderd

stukje van de core af kan voor stabiliteit problemen zorgen dus denk beter niet doen.. verder staat er in de search meer over (als die het doet)

Verwijderd

NEE

de core is waar de transistors op zitten

degene die je die proc aanbiedt probeert je te naaien, want die processor zal het NIET meer doen

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Niet meer STABIEL iig... en 65 euro is dan VEEL te duur he...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

1)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
+-----------------------+
|                       |
|       +------+        |
|       |      |        |
|       | CORE |        |
|       |      |        |
|       +------+        |
+-----------------------+

In deze core zitten de transitors. Als deze core beschadigd/stukje afgebroken is, dan is deze core waarschijnlijk niet meer compleet (er is een stukje weg waardoor berekeningen niet meer 100% correct uitgevoerd worden).

2) Ja eigenlijk wel, want wat heb je nu aan een CPU die zijn werk niet 100% doet. Als werknemer neem je toch ook niemand in dienst waarvan je weet dat die zijn werk niet goed zal doen.

3) Zowiezo, al was ie niet beschadigd, dan is 1ghz voor 65 euro best duur.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Als er een heel klein stukje afmist.... dan kan die heus nog wel werken.
Ik heb het zelf ook ....

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
wat voor mobo is het? want die krijg je er dus ook bij voor die 65euro, als het een goed mobo is betaal je mischien niet heel veel voor die cpu

of lees ik nu weer verkeerd. Moet je 65 euro voor het mobo betalen % 65 euro voor de cpu

[ Voor 0% gewijzigd door CV_SmileY op 14-08-2002 19:36 . Reden: kan niet lezen ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

ik zou het zo doen kijk ik ben naar de winkel gegaan en daar blijk dat als de core af gebrokkelt is ze het niet meer doen (dit is niet altijd maar ongeveer 20% ) nu zeg je ik wil ze wel voor een wat zachter prijsje overnemen iets van 10 of 20 € per stuk als ze het niet doen heb je INORM stoere sleutelhangers en als je geluk heb dan heb je 1 mooie proc ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
naja... ik kan er 1 krijgen voor 57€ incl verzendkosten, maar dan zonder de proc.... dus daar gaat het me nie om.... ik dacht: met proc... hmmmmmmmmm best goedkoop dan.....
naja... hier dannog maar een oproep: mobo+proc min 800 mhz(liefst 1ghz) voor zo min mogelijk €......
ik koop em 2e hands, en nee je leest het niet verkeerd totaal 65€

Verwijderd

Ag je kan er altijd een mooie sleutelhanger van maken (als je tenminste door het materiaal heen komt)

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
[Veel en veel te laat]

Verwijderd

Topicstarter
gaan we nou nog lang door met de proc sleutelhanger?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:41:
gaan we nou nog lang door met de proc sleutelhanger?
Tja als jij zo'n vraag stelt dan vraag je er toch om, als je gesearched had dan had je het antwoord allang geweten :+

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor......vond de search nie zo betrouwbaar als jullie....

slijm slijm

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:45:
sorry hoor......vond de search nie zo betrouwbaar als jullie....
vond de search teveel werk dan gewoon lui zijn en vragen bedoel je :/

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
ook goed.... jij je zin...

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:35:
Ik heb het zelf ook ....
1 moet dan een heeel erg klein stukje zijn

2 het verkot de te verwachten levens duur enorm

Sommige mensen....

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:35:
Ik heb het zelf ook ....
IK denk het dus niet :), de CPU's van tegenwoordig zijn zo precies gebakken dat je ze echt niet meer zonder bescherming van de core kan draaien het zou misschien wel kunnen, maar de kans dat goed werkt en doet is klein! :+. Waarom :?

Als er maar een piepklein stof deeltje voor geleiding zorgt tussen verbindingkjes is het gedaan kortstluiting cpu kapot :X.

Nej ga liever naar een winkel waar ik iets betrouwbaarder koop :).

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Haha, een Athlon 800 van een maat van mij, die is echt aan alle kanten afgebroken, en die doet het nog steeds 100% :D Heel vaag, maar ik zou iig geen CPU kopen waar een hoekje van af is.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Mijn Athlon XP mist drie hoekjes. 1 minuscuul hoekje en 2 nog kleinere hoekjes. PERFECT draait 'ie. Behoorlijk over-geclockt en RETEstabiel !

Dus het KAN zeker. Het ligt er gewoon aan waar 'ie beschadigd is en aan de hoeveelheid schade (dus de grootte van de afgebrokkelde stukjes of beter gezegd de grootte van het gat dat achterblijft).

Kijk, als het een goed moederbord is zou ik het sowieso al doen. Een mooi moederbordje kost meestal al meer. Mocht die processor dan nog eens werken ook dan heb je helemaal een goede koop !
Termi schreef op 14 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

IK denk het dus niet :), de CPU's van tegenwoordig zijn zo precies gebakken dat je ze echt niet meer zonder bescherming van de core kan draaien het zou misschien wel kunnen, maar de kans dat goed werkt en doet is klein! :+. Waarom :?

Als er maar een piepklein stof deeltje voor geleiding zorgt tussen verbindingkjes is het gedaan kortstluiting cpu kapot :X.

Nej ga liever naar een winkel waar ik iets betrouwbaarder koop :).
Ik denk dat het gat wel aanzienlijk moet zijn voordat je daadwerkelijk kortsluiting krijgt. Zoals ik al zei, mijn processor mist 3 hoekjes en er zit gewoon Arctic Silver op. En ik draai er al maanden mee.
Wat mij meer logisch lijkt is dat je gewoon een luttele 10.000 transistors wegbreekt (aangezien er op zo'n klein k*tdingetje er al miljoenen zitten).

• gatlarf
  • Laatst online: 22:49

gatlarf

So say we all...

Ik heb nog een oude cyrix PR166 waar zo'n 0,4cm² van de core is afgesprongen en hij draait nu sneller dan ooit en wordt minder warm. Maar dat is waarschijnlijk puur geluk en op een dag zal ie het wel begeven. Vroeger was hij ook verschrikkelijk instabiel, maar na een jaartje dienst doen al sleutelhanger en wat schade opgelopen te hebben, doet hij het weer.

Ik zou het in ieder geval niet kopen.

May the lords of Kobol guide you...

Verwijderd

Topicstarter
hmm... neej ik doe het denk ik ook maar nie.....
thnx voor alle adviezen...
FWBG

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wel, dit ontaardt ostensief in apekool (niet verwonderlijk gezien de eigenlijke vraag mag ik wel zeggen) dicht dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.