Mijn Athlon XP mist drie hoekjes. 1 minuscuul hoekje en 2 nog kleinere hoekjes. PERFECT draait 'ie. Behoorlijk over-geclockt en RETEstabiel !
Dus het KAN zeker. Het ligt er gewoon aan waar 'ie beschadigd is en aan de hoeveelheid schade (dus de grootte van de afgebrokkelde stukjes of beter gezegd de grootte van het gat dat achterblijft).
Kijk, als het een goed moederbord is zou ik het sowieso al doen. Een mooi moederbordje kost meestal al meer. Mocht die processor dan nog eens werken ook dan heb je helemaal een goede koop !
Termi schreef op 14 augustus 2002 @ 21:57:
[...]
IK denk het dus niet

, de CPU's van tegenwoordig zijn zo precies gebakken dat je ze echt niet meer zonder bescherming van de core kan draaien het zou misschien wel kunnen, maar de kans dat goed werkt en doet is klein!

. Waarom
Als er maar een piepklein stof deeltje voor geleiding zorgt tussen verbindingkjes is het gedaan kortstluiting cpu kapot
.
Nej ga liever naar een winkel waar ik iets betrouwbaarder koop

.
Ik denk dat het gat wel aanzienlijk moet zijn voordat je daadwerkelijk kortsluiting krijgt. Zoals ik al zei, mijn processor mist 3 hoekjes en er zit gewoon Arctic Silver op. En ik draai er al maanden mee.
Wat mij meer logisch lijkt is dat je gewoon een luttele 10.000 transistors wegbreekt (aangezien er op zo'n klein k*tdingetje er al miljoenen zitten).