Toon posts:

[HTML] IFrame onchange?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is dit mogelijk? ik heb deze code:
ik wil iets probere om iframe onchange te doen maar schijnbaar kan da niet ??
code:
1
<iframe width="500" height="300" id="Content" src="<?php echo $load; ?>" onchange="alert('test')"></iframe>

het is voor zo'n editortje ..

is het anders mogelijk om bij het verlaten van de pagina een check te doen of er iets veranderd is ??

ik kom er namelijk niet uit.. kan iemand me helpe ? tx

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Zie mijn link sig voor een editor :)
Ik zal nu ff kijken hoe en wat

edit
Waarom wil je die check eigelijk in het IFrame doen?
Het is iig niet mogelijk. Dan moet je in de pagina die in die IFrame staat een <body onload> ofzo zetten

Leg eens duidelijk uit wat je wil dan. Of bekijk mijn code

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon een check hebben dus als ze de browser sluiten dat niet de getypte data kwijt is.. het is dus voor een html editor .. niet zo een als jou maar een andere.. . .snap? ?:)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Laat de url eens zien
Ik heb namelijk precies zoiets gemaakt.
Maar dat moet je wel in je hoofd pagina zetten.
Dus daarin een JS variabele maken => Changed = false;
En als je iets veranderd, dan die op true zetten.
Of heb je die TextArea of waar je ook maar in typed, ook in een apparte IFrame staan?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
nee.. kan het niet geven .. sorry .. maar het is dus zo :

ik heb een iframe die editable is .. ik wil dit wel in een textarea zetten.. maar dat lukt mij niet ..

<iframe width="500" height="300" id="idContent" src="<?php echo $load; ?>" onchange="alert('test')"></iframe>

$load is gewoon pagina die de data uit een database haald..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function Exec (type,value)
{
    if (HTMLMode)
    {
        alert("Deze actie kunt u alleen uitvoeren als HTML MODE uit staat.");
        return;
    }
    idContent.focus();
    idContent.document.execCommand(type,'',value);
    idContent.focus();
}

zoe gebruik ik de commands.. met die functie.. is dit wat duidelijk .. kan je maybe zeggen hoe ik dit als textarea krijg.. want dat krijg ik nie voor elkaar :(

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kijk dan bij mijn site
Die IFrame kent totaal geen events die dit kunnen oplossen, en contenteditable is alleen IE 5.5 en hoger, das geen goeie oplossing.
Gebruik de MSDN voor al je JS vragen.
En je moet eigelijk beforeunload gebruiken voor je check.
Dan kan je het ook nog annuleren. En werkt altijd (IE 5.0 en hoger)
Een textarea is gewoon <textarea></textarea> Die kent wel een onchange.

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:11:
Kijk dan bij mijn site
Die IFrame kent totaal geen events die dit kunnen oplossen, en contenteditable is alleen IE 5.5 en hoger, das geen goeie oplossing.
Gebruik de MSDN voor al je JS vragen.
En je moet eigelijk beforeunload gebruiken voor je check.
Dan kan je het ook nog annuleren. En werkt altijd (IE 5.0 en hoger)
Een textarea is gewoon <textarea></textarea> Die kent wel een onchange.
hmmz.. ik heb al geprobeerd met textarea.. maar hij is ingesteld op idContent.document. . als ik nu wat aanvraag en de textarea ID="idContent" heb genoemd dan zegt ie dat eht geen object is. .

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee wat wil je dan vragen van die textarea?

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:22:
Nee wat wil je dan vragen van die textarea?
ik krijg die dus niet aan de praat.. als editor vlak . .

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

?
Als je <textarea> doet dan heb je toch een text vlak?
Wat wil er dan niet? Je moet toch ff wat duidelijker zijn.
Bekijk mijn code dan eens, daar heb ik het allemaal werkend

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:30:
?
Als je <textarea> doet dan heb je toch een text vlak?
Wat wil er dan niet? Je moet toch ff wat duidelijker zijn.
Bekijk mijn code dan eens, daar heb ik het allemaal werkend
ik wil niet het zelfde als jou .. ik wil een WYSIWYG editor :D .. sorry.. vergeten te zegge.. dus dat als je iets BOLD maakt dat het echjt vet word.. ala word !! :D

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh zo.
Een text bewerker?

Verwijderd

Topicstarter
:D JAH :D :P maar je weet het dus niet ? ?kutje

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat kan alleen met een ContentEditable Div
En das alleen IE 5.5 en hoger
En daar heb je geen IFrame voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:37:
Dat kan alleen met een ContentEditable Div
En das alleen IE 5.5 en hoger
En daar heb je geen IFrame voor nodig
had ik al naar gezocht maar geen info over gevonden :S

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarover?
Gewoon
<div contenteditable=true ofzo
Kijk dan eens naar die MSDN

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:42:
Waarover?
Gewoon
<div contenteditable=true ofzo
Kijk dan eens naar die MSDN
daar zit ik de hele tijd al op :d

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar wát wil je dan weten nog?!?

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:45:
Maar wát wil je dan weten nog?!?
heb je msn ?> ?? ? ruud@phpjunk <-- msn

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Neen, maar dan hebben de anderen er ook nix aan.
Laat gewoon eens weten wat je niet snapt dan.

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:53:
Neen, maar dan hebben de anderen er ook nix aan.
Laat gewoon eens weten wat je niet snapt dan.
oke .. je kent hoe het gaat met WYSIWYG REAL TIME EDITORS?? je moet een ding hebben waar hij de data in zet.. ik heb nu dus een iframe.. (zsie boven ) mar ik wil het in een textarea.. dit krijg ik niet voor elkaar.. want dan kan ik niet meer idContent.document.functie aanroepen. dan geeft ie error

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat is logisch.
Een IFRame laadt een pagina in, en die pagina heeft gewoon dezelfde propertys enzo als een gewone pagina.
Een TextArea laadt geen pagina in, dus heeft die propertys enzo ook niet.
Kijk bij die MSDN welke die wel heeft.
Maar voor jouw doel is een TextArea niet voldoende, die ondersteund namelijk geen opmaak.
Dus moet je het gewoon met een contenteditable div doen. En dat hoef je niet in een IFrame te zetten. Zet dat gewoon op de plek waar je nu je IFrame hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 20:58:
Dat is logisch.
Een IFRame laadt een pagina in, en die pagina heeft gewoon dezelfde propertys enzo als een gewone pagina.
Een TextArea laadt geen pagina in, dus heeft die propertys enzo ook niet.
Kijk bij die MSDN welke die wel heeft.
Maar voor jouw doel is een TextArea niet voldoende, die ondersteund namelijk geen opmaak.
Dus moet je het gewoon met een contenteditable div doen. En dat hoef je niet in een IFrame te zetten. Zet dat gewoon op de plek waar je nu je IFrame hebt zitten.
het kan echt met een textarea.. ik zie het wel bij meerdere sites.. maar die kan ik niet meer vinden. .heb net heel google zowat afgezocht.. echt het is SH*T

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz een DIV heeft ook geen onchange . . :(

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Een standaard <textarea> kan geen opmaak.
Dan hadden ze OF zelf zoiets nagemaakt, dus een c.e. (content editable) div, en die zo opgemaakt dat het net zo`n TextArea is.
Of het is zo`n ander geval. Zo`n <object CLASSID="ad21312 geval

Verwijderd

Topicstarter
XLerator schreef op 14 augustus 2002 @ 21:05:
Een standaard <textarea> kan geen opmaak.
Dan hadden ze OF zelf zoiets nagemaakt, dus een c.e. (content editable) div, en die zo opgemaakt dat het net zo`n TextArea is.
Of het is zo`n ander geval. Zo`n <object CLASSID="ad21312 geval
ik ga ff probere..

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
<DIV id='idContent' CONTENTEDITABLE ALIGN='left' STYLE="height:300; width:95%;background-color:white; font-face:Arial; padding:3; overflow=auto;" onchange="alert('test')"></DIV>

maar de onchange werkt nog steeds niet :( .. wat nu ??

Verwijderd

Topicstarter
hmmz onkeyup= kan ik wel gebruiken anders.. ik doe het daar wel mee .. wat een doe zeg :D

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Handig he dat MSDN
Daar staat het allemaal gewoon perfect in :)
Ze kunnen wel wat die MS lui :)

Verwijderd

Er zijn genoeg voorbeelden op het internet. XLerator heeft je nu wel genoeg hints gegeven, voorlopig kun je dus wel op MSDN gaan lezen en proberen.
Het is hier geen chatbox, dus graag niet iedere 5 minuten gaan posten als je weer iets nieuws hoort. Besteed die tijd nuttig door zelf wat te lezen, zoeken en proberen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.