Nieuwe "defecte" TFT wordt vervangen door Teleplan

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
ik heb 09-08-2002 een Samsung 152T TFT scherm gekocht, maar deze blijk thuis een vreemd probleem te vertonen.

Bij donker beeld (lees: zwart, of een andere dicht bij zwart liggende kleur) zie je aan de rechterkant bij de rand, op 1/3 en op 2/3 hoogte van het scherm een soort witte waas, alsof er op die 2 punten druk wordt uitgeoefend op het TFT scherm. Bij een normale lichte achtergrond zie je er dus niets van, maar aangezien ik best vaak DivX kijk, en spellen speel waar veel donker bij voorkomt, kan ik niet om het probleem "heenkijken".

Situatieschets zoals het voorkomt bij mijn scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/fok!/tft-probleem.JPG

Ik dus gemailed met het bedrijf waar ik het gekocht heb, maar deze zouden contact opnemen met Samsung om te kijken wat het zou kunnen zijn. Ze adviseerden me ook om zelf ff middels een 0800 nummer contact op te nemen met Samsung.

Nou dit heb ik dus gedaan, en daar werd dan ook gevraagd om de Factuur eventjes via de Fax op te sturen, en dan zou ik een nieuwe monitor krijgen. Let wel: via TELEPLAN!.
Voor zover ik weer krijg ik dus een refurbished TFT voor mijn gloednieuwe terug. Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. :(

Wat vinden jullie? Moet ik die 2e hands prul maar accepteren of toch proberen een gloednieuwe te krijgen. Wie weet nl. hoe oud die vervangende monitor al is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Iets in me zegt dat je dat ding van je net zo goed kan houden, want om nou zo'n 2e hands ding aan te nemen, tja, hij zal het wel blijven doen hoor, maar hij is niet voor niks gerepareerd. En die reden weet je nooit. Als het een winkel is waar je hem hebt gekocht waar je zo weer heen kan, ga dan gewoon eens naar die winkel, mailen en bellen is gedoemd te mislukken.

De Groningse beer

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Teleplan levert ook nieuwe monitoren afaik. Ik heb een half jaar geleden iig een nieuwe LG 915 van ze gehad toen mijn 'oude nieuwe' DOA was :)
Kijk op de doos/monitor naar de fabricagedatum, en als ze voor de deur staan met ene oudere gewoon weer wegsturen :)

Verwijderd

Als hij meteen al slecht is heb je toch gewoon recht op garantie lijkt me? Dit is niet echt iets als een dead pixel ofzo.

Oja, heb [V&B] uit je topictitel gehaald, dat is wel duidelijk dat het V&B is hoor :)

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 18:52:
Als hij meteen al slecht is heb je toch gewoon recht op garantie lijkt me? Dit is niet echt iets als een dead pixel ofzo.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kreeg dus op een mailtje van mijn kant, onderstaande reply (zie ook mijn quote's in mail):
[...]

>Sorry, misschien dat ik het niet snap, maar ik dacht dat de garantie
>altijd eerst via de leverancier/winkel liep en daarna pas via de
>fabrikant. Dus stel je krijgt van Samsung 3 jaar garantie, en van de
>winkel 1 jaar. Dan zou je dus voor het 1e jaar bij de winkel moeten
>zijn, en pas als na dat 1e jaar iets fout gaat, je contact opneemt met
>de fabrikant.
>
>Ik ga dus morgen proberen te bellen met Samsung maar in principe bent
>U in dit geval mijn aanspreekpunt.

Inderdaad zijn wij het aanspreekpunt voor de gekochte goederden, maar er
zijn uitzonderingen bij bepaalde fabrikanten.
Die willen zelf de touwtjes in handen houden zonder dat wij er mee bemoeien.
De meeste monitoren gaan altijd via de fabrikanten.

[...]
Maar ik vind dat bij een compleet nieuwe monitor ik niet afgescheept kan worden met een 2e hands. Daar betaal ik nl. geen 600+ euro voor :(
Oja, heb [V&B] uit je topictitel gehaald, dat is wel duidelijk dat het V&B is hoor :)
Dank :) Ik dacht, laat ik het eventjes via de regeltjes doen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Dat hoef je toch niet te accepteren. dat ding was al stuk toen hem kreeg. Straks krijg je een exemplaar terug met 5 stukke (sub)pixels en ben je helemaal de lul.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Ik ga morgen opnieuw bellen met Samsung om die "levering" van Teleplan te annuleren. Dat ze maar met een gloedjenieuwe TFT over de brug komen. Daar heb ik nl. ook voor betaald.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn 1 week oude Samsung had niet egale kleuren. Binnen een week na aankoop gebelt naar Samsung en tegen die dame gezegt dat ik de vorige keer niet netjes ben geholpen door die gasten van TelePlan. Dame zweerde dat het in orde kwam. Kreeg een splinternieuwe monitor! Mensen kwamen hem de volgende dag helemaal uit Veggel om hem in Leeuwarden af te leveren.

/dev/null

• natnek
  • Laatst online: 02-08 10:40
Dit kunnen ze niet maken bij samsung!! en zeker niet bij de winkel waar jij hem hebt gekocht.

Je moet dat ding zo snel mogelijk terug brengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Er bestaat nog iets van een afkoelings periode van 7 dagen, daar val jij nog in. (09-08-2002)
Zij zijn verplicht om dat ding om te ruilen voor een nieuwe.

Ik heb precies het zelfde meegemaakt met een LG 915plus.
Heb hierover de consumentenbond over gemaild en die belde dezelfde dag nog terug met hun verhaal.

zij waren er duidelijk in dat die monitor bij de winkel gewoon omgeruild kan worden.
Nadat ik dit tegen de medewerker van de winkel vertelde wou hij hem opeens wel ruilen.
Dus laat je niet afpoeieren.

Want het is een ondeugelijk apparaat wat omgeruild moet worden of je geld terug.

Dus hollen naar de winkel want dat ding moet snorren!!!!

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Nou ik heb eigenlijk meteen contact opgenomen en kenbaar gemaakt dat het apparaat niet 100% in orde is, en ik heb de mail van hun nog steeds op mijn computer staan waarin ze in eerste instantie het probleem proberen af te doen alszijnde dat het geen defect was.

Na een 2e mail van mijn kant waarbij ik een 2e foto + schets (zie ook een van mijn vorige posts) toevoegde, had gestuurd, kreeg ik de mededeling dat er toch iets niet goed was (zij dachten aan de ophangpunten, maar dat kan niet, want die zitten in het midden, aan de onderkant van het scherm).

Ik ga iig vandaag die Teleplan oplossing annuleren en middels Samsung proberen een nieuwe te krijgen (en laat deze bij mij op het werk afleveren zodat ik het zelf kan controleren) of anders ga ik weer in discussie met die winkel.

Probleem is alleen dat die winkel 191+ km van mijn huidige woonplaats ligt (ik woon in Limburg, en die winkel ligt in Zoetermeer)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Stoer. Heb je dat hier bij Powerline gekocht ?? Of ACI oid ??
Welkom in Zoetermeer... :)

Anyway, het probleem wat je geschrijft ziet eruit alsof het TFT-scherm niet helemaal netjes voor de verlichtingsbuizen is gemonteerd... De 2 vage vlekken zijn van de horizontale verlichtingsbuizen achter het scherm.... Volgens mij is dat nog redelijk makkelijk te fixen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Als je via internet koopt heb je 8 dagen recht op geld terug.
Aangezien je de klacht binnen 8 dagen aangekaart hebt is dat dus geen probleem.

Die winkel behoort hem gewoon te ruilen voor een nieuwe uit hun voorraad, willen ze dat niet doen dan dreig je maar dat je hem terugstuurt.
De winkel is dan wettelijk verplicht jou het aankoopbedrag terug te storten op je rekening.

Dus de winkel heeft de keus, toch een scherm verkopen, of het geld terug geven.
Meestal nemen ze dan de eerste optie, anders verdienen ze er niets aan.

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Nou ik heb vandaag nog eens naar Samsung gebeld en precies gevraagd wat er nu de bedoeling is.

Mocht het nu zo zijn dat ze me een 2e handsje in mijn poten proberen te schuiven, dan hoeven ze die koerier niet weg te sturen, want dan krijg ie de monitor niet geruild. Ze zeiden dan ook dat een monitor die binnen 7 dagen een defect vertoond, gewoon als DOA beschouwd wordt, en dus vervangen wordt door een geheel nieuwe.

Tuurlijk zal ik dit eventjes checken voordat ik hem daadwerkelijk omruil voor mijn huidige model.

PS. De winkel was SWW

• ErikRo
Ik ben bang dat TP niet blijft wachten tot jij de monitor hebt uigepakt, tekenen en aju paraplu

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Yucko

Yucko

Topicstarter
ErikRo schreef op 15 augustus 2002 @ 20:22:
Ik ben bang dat TP niet blijft wachten tot jij de monitor hebt uigepakt, tekenen en aju paraplu
Je kunt een en ander middels de sticker op de doos beoordelen. (en ook hoe de doos zelf eruit ziet, lees: is duidelijk te zien dat de plakband bv. al een keer opengeweest is, en naderhand dichtgeplakt e.d.)

• natnek
  • Laatst online: 02-08 10:40
ErikRo schreef op 15 augustus 2002 @ 20:22:
Dacht het dus wel,!! teleplan kwam bij mij vorige week een samsung 959nf omruilen.
ik zei tegen de chauffeur dat ik dit even wou checken en maakte de doos open waar hij bijstond.

was maar goed ook was dus niet de goede monitor. en hij kon hem gelijk weer meenemen.

gelijk teleplan opgebeld ze gaan het weer opnieuw proberen een goede te zenden, maar het jaartal hebben ze er niet bijverteld.

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Nou, vandaag kreeg ik dus telefoon van TP, omdat ze een afspraak wilden maken. Helaas hadden zij het over de vervanging van een 151T, terwijl ik een 152T heb.

"Ow, maar die hebben we niet op voorraad".

Saillant detail: de 151T bestaat helemaal niet }:O

Nu moet ik dus een tijdje wachten totdat ze mijn type wel nieuw kunnen leveren.

*zucht*

• ErikRo
Hoeveel dagen heb je hem in huis?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Wat raar dat je het niet met de winkel kon oplossen, wat SWW betreft heb ik daar goede ervaringen mee.

• Yucko

Yucko

Topicstarter
ErikRo schreef op 16 augustus 2002 @ 20:08:
Hoeveel dagen heb je hem in huis?
Heb hem de 9-8-2002 gekocht, dus nu (zaterdag) 1 week + 1 dag.

Maar ik heb het probleem eigenlijk al op de dag dat ik hem kocht aangekaart.
Ghost schreef op 16 augustus 2002 @ 21:33:
Wat raar dat je het niet met de winkel kon oplossen, wat SWW betreft heb ik daar goede ervaringen mee.
SWW is niets mis mee. Vanaf het moment dat ik duidelijk aangaf wat nu het probleem was (1e mail + foto was onduidelijk), reageren ze heel snel, en duidelijk wat zij aan het doen zijn/van plan zijn te doen om het probleem op te lossen.

Alleen is het zo dat sommige fabrikanten (zoals Illyama, Samsung e.d.) klachten/garantieproblemen liever zelf afhandelen middels TP. Vandaar dat ze me het nummer van Samsung gegeven hebben zodat ik eventjes contact met hun kon opnemen. Daarna was het snel duidelijk dat ik een vervangende nieuwe monitor kreeg. Alleen TP heeft het over een 151T terwijl deze niet eens bestaat, en ikzelf een 152T heb.

Nu is het gewoon eventjes afwachten op TP totdat zij me een 152T kunnen leveren.

• ErikRo
Toch blijf ik vinden dat dat ding al in d efabriek getest had moeten zijn dan was die fout er daar al uit gekomen. Nu zit jij met het probleem.
Succes

Pagina: 1