Gigabyte GA-8IGXP, iemand deze al gezien?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:24
Tijdens het lezen van wat reviews over de i845G chipset, kwam ik dit board tegen.. de Gigabyte GA-8IGXP (http://www.tomshardware.c.../020722/intel845g-08.html). Dit board bevat eigenlijk alle features die ik op een moederboard zou willen hebben (afgezien van het onboard geluid en onboard VGA). Na het lezen van de review op tomshardware.com ben ik dus gaan zoeken of ik ergens wat meer informatie over het moederboard kon vinden. En of het natuurlijk al te koop is. Ik kon echter nergens iets vinden, zelfs niet op de site van gigabyte.

Weet iemand iets meer van dit moederboard, of weet iemand een moederboard met ongeveer de zelfde features en een i845G chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Juist die review bij tomshardware geeft aan dat het gewoon een goed bord is. Gigabyte maakt altijd wel goede borden. Ik heb de 8IHXP versie en ik ben er uiterst content mee. Goed stabiel, goed overklokken, goeie biosfeutures. Kortom, de Gigabyte is gewoon voor zijn prijs een perfect moederbord. Ik zou em zelfs verkiezen voor een asus of abit. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk :P

--edit--
kijk trouwens ook even hier:

Bestaat de Gigabyte GA-8IGXP

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quibus schreef op 14 augustus 2002 @ 18:34:
Tijdens het lezen van wat reviews over de i845G chipset, kwam ik dit board tegen.. de Gigabyte GA-8IGXP (http://www.tomshardware.c.../020722/intel845g-08.html). Dit board bevat eigenlijk alle features die ik op een moederboard zou willen hebben (afgezien van het onboard geluid en onboard VGA). Na het lezen van de review op tomshardware.com ben ik dus gaan zoeken of ik ergens wat meer informatie over het moederboard kon vinden. En of het natuurlijk al te koop is. Ik kon echter nergens iets vinden, zelfs niet op de site van gigabyte.

Weet iemand iets meer van dit moederboard, of weet iemand een moederboard met ongeveer de zelfde features en een i845G chipset?
Heb zelf net deze gekocht
http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=314&MODEL=MS-6580

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:24
Balen dat er zo weinig te vinden is over dit boardje, en al helemaal jammer dat ik hem nergens kan kopen. Met dat board zou ik zeker een Pentium IV systeem gaan bouwen. Het wordt dan denk ik nog maar eventjes wachten, en natuurlijk zoeken naaar een boardje met ongeveer de zelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gigabyte 8IGX is wel verkrijgbaar.
De XP versie zal nog even op zich laten wachtten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik denk dat deze end of life is. de opvolger is denk ik de ge/pe 667 (pro/ultra eventueel) met de i845 ge/pe chipset (nieuwste i845 incarnatie met / zonder onboard video)

ik ben wel aardig de gigabyte goeroe al zeg ik het zelf. uit hun model nummers is vrij weinig wijs te worden over het algemeen.

over de pe/ge 667. kopen! ik werk al heel wat jaren in de computers, en dit is het gewoon helemaal. plug in en draaien en geen gezeik. ik weet waar ik over praat. de enige nadelen van gigabyte op dit moment zijn:
-de model nummers zijn een beetje vaag, maar als je ff studeert snap je het wel.
-er zijn vrij veel borden doa, zeg 1 op 10 ofzo. nou heb ik daar zelf totaal geen problemen mee. ik heb liever dat een bord er hier op de zaak mee nokt dan na 2 maanden bij een klant.

pe667 ultra url: http://www.giga-byte.com/products/8pe667ultra.htm

ik weet trouwens niet hoeveel features je nodig hebt, maar raid zit op dit moment alleen op de intel borden of op de sis 655 borden ( = duur). als je geen raid nodig hebt kun je eens gaan kijken naar een Sis based oplossing, zoals de ST800. ook ervaring mee. prima bordje, doet niet onder voor een intel, en goedkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 10-03-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook een nice board is is de GA-SINXP met sis chipsetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 13:59:
Wat ook een nice board is is de GA-SINXP met sis chipsetje.
het is duidelijk dat dat het ultieme bord is van het moment ongeveer, maar je betaalt je ook gelijk scheel aan zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
smvs schreef op 10 March 2003 @ 14:02:
[...]

het is duidelijk dat dat het ultieme bord is van het moment ongeveer, maar je betaalt je ook gelijk scheel aan zo'n ding.
Tja, maar je krijgt dan ook wel alles. En de prijs ten opzichte van de GB valt nog wel mee ook.
En dat de prijs zo hoog is komt voornamelijk omdat er maar 2 Dual Channel DDR chipsets zijn op dit moment (de Granite Bay en de SiS 655). Springdale en Canterwood zullen daar vervandering in brengen, maar tot die tijd is er eigenlijk geen concurrentie. Daar komt ook nog bij dat de planken (alhoewel veel eerder aangekondigd) door allerlei problemen pas een paar weken echt beschikbaar zijn. En iets wat net uit is, is altijd duur ;)
Pagina: 1