Voor een klant moet ik een een functie bouwen waarmee een JPG bestand word gegenereerd aan de hand van de text die de user heeft ingevoerd op de website. M.a.w de ingevoerde text word in bv PERL Magick in de Annotate methode ingevoegd bij text=><hier komt die text>
Het JPG bestand moet 3,5 cm (99 pixels) breed zijn, en de text daarin mag niet MEER dan 7 regels text beslaan. Aan de hand daarvan moet de hoogte van het JPG'tje bepaald worden. En de text moet een font-size van 8 punten hebben.
Ik heb verschillende technieken geprobeerd;
• Een custom made GIMP script (Script-Fu),
• GD.pm,
• ImageMagick/PERLMagick
Alle bovengenoemde programma's en technieken hebben een gedeeld probleem:
De ingevoerde text word als 1 lange string achter mekaar geplakt. Dus slechts de eerste paar woorden zijn zichtbaar, de rest valt buiten het JPG'tje. Een maximaal aantal characters per regel vaststellen is geen optie, aangezien het gebruikte lettertype (Helvetica) geen gelijke breedte heeft voor elk character.
Weet iemand hoe ik (het liefst met PERL) ervoor kan zorgen dat de rest van de text op nieuwe regels komt. Of die een programma, techniek, PERL Module weet waarmee ik dit kan doen?
Het JPG bestand moet 3,5 cm (99 pixels) breed zijn, en de text daarin mag niet MEER dan 7 regels text beslaan. Aan de hand daarvan moet de hoogte van het JPG'tje bepaald worden. En de text moet een font-size van 8 punten hebben.
Ik heb verschillende technieken geprobeerd;
• Een custom made GIMP script (Script-Fu),
• GD.pm,
• ImageMagick/PERLMagick
Alle bovengenoemde programma's en technieken hebben een gedeeld probleem:
De ingevoerde text word als 1 lange string achter mekaar geplakt. Dus slechts de eerste paar woorden zijn zichtbaar, de rest valt buiten het JPG'tje. Een maximaal aantal characters per regel vaststellen is geen optie, aangezien het gebruikte lettertype (Helvetica) geen gelijke breedte heeft voor elk character.
Weet iemand hoe ik (het liefst met PERL) ervoor kan zorgen dat de rest van de text op nieuwe regels komt. Of die een programma, techniek, PERL Module weet waarmee ik dit kan doen?
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |