Toon posts:

[php]timeout bij include?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Is het mogelijk om een timeout op te geven bij een include? Ik heb namelijk een update tracker van een andere site op mijn site staan. Wanneer deze site eens down is duurt het een hele tijd voordat mijn pagina geladen is. Kan ik deze timeout tijd lager zetten?

Verwijderd

set_time_limit doen voordat je include

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet ie de rest van het script ook niet meer..ik heb liever dat ie dan alleen het include gedeelte overslaat.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 18:21:
werkt dat dan alleen op die include?
nee, op gehele pagina, maar je kan na de include wéér set_time_limit gebruiken, maar het nut daarvan zie ik niet.

edit:
en dan snel je post editen hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
had me bericht al weer veranderd ;).

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
ik weet niet of het wel kan, want je weet pas hoe lang de include duurde nádat de include geweest is! Kun je de server niet eerst even pingen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je moet dan waarsch met fsockopen enzo werken, ik meen dat die wel een timeout parameter kent.
Nadeel is dat je dan weer niet simpelweg kan includen (inlezen in een var en dan door eval() heenhalen is wel min of meer hetzelfde)

Verwijderd

Topicstarter
Om het wat duidelijker te maken, het gaat om http://gp4.gamers.nl. Daar staan nu de headlines van raceplanet (rechts onderin ergens). Een half uurtje terug lag raceplanet ff plat. gp4.gamers.nl bleef daar ook op hangen. Wanneer je dan de stop knop indrukt krijg je alles te zien tot die tracker. Of je moet heel lang wachten tot ie een timeout geeft en dan laat ie ook het eerste deel zien. Maar met set_time_limit laat ie dan de hele pagina niet meer zien.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dus het is eigenlijk geen include?
Maar gewoon data die je nodig hebt?

Dan gewoon fsockopen doen en wat GET requests opsturen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een include naar http://www.raceplanet.net/headlines.php . Dan een explode("|",$file); op die tekst. De source is dan ook:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$file = file( "http://www.raceplanet.net/headlines.php" );

foreach ($file as $waarde)
{
     //split op id en naam
     list($idvtitel, $naamvtitel) = explode("|", trim($waarde));

//controleer de string lengte en maak er 20 karakters van met ... erachter
     if (strlen( $naamvtitel ) > 20 )
     {
          $naamvtitel = substr( $naamvtitel, 0, 20 );
          $naamvtitel .= "...";
     }
//opmaak:
echo "<tr><td valign=\"top\" bgcolor=\"#404040\" height=\"14\" onMouseOver=\"style.backgroundColor='#808080'; style.cursor='hand';\" onMouseOut=\"style.backgroundColor='#404040';\" onclick=\"javascript:window.open('http://www.raceplanet.net/shownews.php?action=show&id=$idvtitel&sort=normal','RacePlanet','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=640,height=480')\">[img]\"images/ball_menu.gif\"[/img]<span class=\"white2\"> $naamvtitel";
echo "<tr><td>[img]\"images/spacer.gif\"[/img]</td></tr>";

}

Die vage variabele namen zijn om problemen met dubbele variabelen te voorkomen, niet erg netjes maar het werkt :P.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus niet?

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 21:47

JSchut

.....

Beste tweakers,
wil je dat laten :Y)

mensen mensen ga de FAQ eens lezen voordat je begint te posten 8)7

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb jou een prima methode getipt waarmee het kan...

Als jij wenst daaroverheen te lezen dan kan het inderdaad niet :)
JSchut schreef op 15 augustus 2002 @ 15:11:
wil je dat laten :Y)

mensen mensen ga de FAQ eens lezen voordat je begint te posten 8)7
Wil jij DAT laten, zie de nieuwste sticky bovenin.

Verwijderd

Topicstarter
ok mijn excuses, heb je bericht nog es gelezen en nu begrijp ik eigenlijk pas wat je wél bedoelde :).

Wat die aanhef betreft, het staat zo stom om een thread te beginnen zonder zo een aanhef. Ik weet dat het zo in de regels staat, maar ik ben nu eenmaal sociaal :P.
Pagina: 1