Toon posts:

Hoe Weet WXP dat hij moet "hibernaten"?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me even af hoe Windows XP weet dat hij moet hibernaten en dus niet gewoon moet booten.
Ik zie dat er _altijd_ een grote hibernate file op mijn C schijf staat(HiberFil.sys), dus daar ligt het niet aan. Wordt er misschien ergens een vlagje gezet of zo?

Ik wil hier een PC configuren zo dat hij altijd van DEZELFDE hibernate file opstart.
Zodat ik altijd in een gewenste en bekende situatie terecht kom.
Is er misschien een goeroe die hier meer van weet? _/-\o_

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat kan niet. Een hibernation image file is een snapshot van het geheugen van de computer, met aanvullende informatie van devices in de machine. Echter, Windows slaat ook dingen op in het register en andere dingen. Dus de geheugen snapshot is maar een deel van de 'status' van een Windows systeem. Daarom moet een hibernation file matchen met een bepaalde status, en je kunt niet zomaar een hibernation file gaan hergebruiken zonder dat de rest van de Windows configuratie er op aansluit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt ook 1 Norton Ghost image file maken van je c drive (of al je drives) en deze elke week terug zetten. Zit je altijd in dezelfde windows, troep die geinstalleerd is, is weg. Windows start altijd even snel op.

Misschien een idee :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat jullie gelijk hebben, bedankt voor de tips.... Ghost ken ik en is erg nuttig!
Maar nog steeds blijft de vraag staan, hoe weet windows dat hij moet Hibernaten?

Iemand een idee?

Verwijderd

Simpel.
Net als bij Setup, maakt de hybernate optie enkele waarden aan in je register,
zodra windows opstart en die key's inleest weet windows dus welke hybernate file hij moet gebruiken enz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:36:
Simpel.
Net als bij Setup, maakt de hybernate optie enkele waarden aan in je register,
zodra windows opstart en die key's inleest weet windows dus welke hybernate file hij moet gebruiken enz.
Nee, als je de OS-chooser gebruikt, zul je zien dat je op een hibernated systeem daar nog niet eens aankomt.
Waarschijnlijk zit er in NTLDR of NTDETECT een functie die ergens een vlaggetje oppikt, zodat die direct de hibernate kan doen ontwaken. Dit gebeurt dus voordat Windows start.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:51:
[...]

Nee, als je de OS-chooser gebruikt, zul je zien dat je op een hibernated systeem daar nog niet eens aankomt.
Waarschijnlijk zit er in NTLDR of NTDETECT een functie die ergens een vlaggetje oppikt, zodat die direct de hibernate kan doen ontwaken. Dit gebeurt dus voordat Windows start.
ok, NTLDR had ik even niet meegerekend ;)
maar het idee zla ong. zijn dat ie wat keys uit het register leest (of ergens anders vandaan)

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja...
Ergens wordt een vlaggetje gezet, en al heel vroeg in het boot process wordt dit gedetecteerd.
De vraag is nu wat wordt er precies gedaan, iemand een idee :?
Pagina: 1