ok here's the strory:
we hebben 7 sept dus een kleine (50-70 man) lan in Steenwijkerwold
de afgelopen lan hadden we zware problemen met het netwerk, met name onze grote FTP server
ik heb zelf even mijn paint skills aangewent om wat tekeningentjes te maken.

de platte grond van het gebouw.

dit was het oude netwerk. We hadden hier alle servers (ftp met 2 nics, en 2 game servers die in dat vierkantje staan in dezelfde switch. wanneeer je vanuit de achterste switch (4) iets wilden dl'en haalde je een snelheid van +/- 50kB/s

ik dacht er aan om de volgende lan dit netwerk te bouwen, maar weet niet of het werkt. Het zijn simple switches van verschillende merken.
Het is de bedoeling om
• de servers op te splitsen over de switches
• te zorgen dat niet alle data over 1 lijntje hoeft. Zorgen dus dat waneer je van de voorste switch (2) iets wil hebben vanaf de achterste switch (4) je een kortere route kan nemen OF wanneer dit een minder belaste route is. de langere.
Zo kan je dan zorgen dat er minder last van dichtslippende kabeltjes is.
(d8 ik)
anyway: mijn vraag was nu: KAN dit
of hebben jullie andere id'en? moet het netwerk anders?
een uitgebreide ster topologie heb ik ook aan gedacht, maar wanneer je dan alle servers + switches op de main switch hangt heeft deze het volgens mij iets te druk.
klopt dat?
we hebben 7 sept dus een kleine (50-70 man) lan in Steenwijkerwold
de afgelopen lan hadden we zware problemen met het netwerk, met name onze grote FTP server
ik heb zelf even mijn paint skills aangewent om wat tekeningentjes te maken.

de platte grond van het gebouw.

dit was het oude netwerk. We hadden hier alle servers (ftp met 2 nics, en 2 game servers die in dat vierkantje staan in dezelfde switch. wanneeer je vanuit de achterste switch (4) iets wilden dl'en haalde je een snelheid van +/- 50kB/s

ik dacht er aan om de volgende lan dit netwerk te bouwen, maar weet niet of het werkt. Het zijn simple switches van verschillende merken.
Het is de bedoeling om
• de servers op te splitsen over de switches
• te zorgen dat niet alle data over 1 lijntje hoeft. Zorgen dus dat waneer je van de voorste switch (2) iets wil hebben vanaf de achterste switch (4) je een kortere route kan nemen OF wanneer dit een minder belaste route is. de langere.
Zo kan je dan zorgen dat er minder last van dichtslippende kabeltjes is.
(d8 ik)
anyway: mijn vraag was nu: KAN dit
of hebben jullie andere id'en? moet het netwerk anders?
een uitgebreide ster topologie heb ik ook aan gedacht, maar wanneer je dan alle servers + switches op de main switch hangt heeft deze het volgens mij iets te druk.
klopt dat?
This message was sent on 100% recyclable electrons.