[PROBLEEM]k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ermm.. ik heb sinds december vorig jaar een k7s5a. Maar nu heeel soms (eens in de maand or so) als ik boot is me bios gereset. Kan dit aan de cmos batterij liggen? Ik krijg dan de melding: CMOS size wrong. dan moet ik dus me bios opnieuw instellen en tweaken.

Maar nu ook nog het volgende: Mijn windows boot niet altijd even goed. En toen ik onder dos een image trug zette met norton ghost gaf hij halverwege een error dat ik het volgende medium moest plaatsen, terwijl het 1 file is die op mijn hdd staat. En na een reboot ging het wel goed.

Ik vermoed dus nu dat mijn mobo niet helemaal oke meer is. Maar ik heb ook noname sdram. Kan dat ook een probleem zijn? Ik zat er al aan te denken om pc2700 geheugen te halen en een Abit KX7-333, maar ik denk nu dat dat noodzaak wordt......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat ligt in de meeste gevallen inderdaad aan de CMOS batterij. Vervang hem eens (kost niet veel meer dan enkele euro's). Verder zou het ook aan een 'goedaardig' virusje kunnen liggen, maar je hebt vast wel een scanner draaien :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

418O2 schreef op 14 augustus 2002 @ 17:13:
Ermm.. ik heb sinds december vorig jaar een k7s5a. Maar nu heeel soms (eens in de maand or so) als ik boot is me bios gereset. Kan dit aan de cmos batterij liggen? Ik krijg dan de melding: CMOS size wrong. dan moet ik dus me bios opnieuw instellen en tweaken.

Maar nu ook nog het volgende: Mijn windows boot niet altijd even goed. En toen ik onder dos een image trug zette met norton ghost gaf hij halverwege een error dat ik het volgende medium moest plaatsen, terwijl het 1 file is die op mijn hdd staat. En na een reboot ging het wel goed.

Ik vermoed dus nu dat mijn mobo niet helemaal oke meer is. Maar ik heb ook noname sdram. Kan dat ook een probleem zijn? Ik zat er al aan te denken om pc2700 geheugen te halen en een Abit KX7-333, maar ik denk nu dat dat noodzaak wordt......
Ik moet zeggen dat je de tijd hebt genomen om een duidelijke topictitel te verzinnen ;). Had je niet iets kunnen gebruiken als "K7S5A Cmos reset soms" :?

Ik zou beginnen met een nieuwe cmos batterij, anders wellicht bios flashen (kan gewoon met dezelfde versie als je wil) dan weet je zeker dat het bios er goed opstaat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Dit is een bekend probleem, wat velen hebben met de k7s5a
Ik heb er zelf geen last van...

Volgens vele topic schrijvers op ocworkbench.com e.d. kan het liggen aan
- de revisie van het bord die je hebt (stickertje bij pci sleuf 4), revisie 5 en hoger zijn O.K. lager hebben een verhoogde kans

- Bios update schijnt bij sommigen te helpen... kijk op ecs.com.tw , let op er komt binnenkort een nieuwe bios update uit..

- Allebij je sdram bankjes bezet? Ook zoiets wat als oorzaak kan worden gezien...

Je batterij is met een zekerheid van 99% NIET leeg...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik revisie 3.1 en ook niks anders dan ellende :(

heb nu dus een ASUS A7V333 besteld :P

get rich or die try'in

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ModmaN schreef op 14 augustus 2002 @ 19:49:
ik revisie 3.1 en ook niks anders dan ellende :(

heb nu dus een ASUS A7V333 besteld :P
Zal denk ik wel 1.3 wezen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• 418O2
  • Niet online
najah dat probleem is weg. ik heb nu problemen met mijn monitor, maar het mobo werkt weer..

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Waterlelie schreef op 14 augustus 2002 @ 21:35:
[...]

Zal denk ik wel 1.3 wezen
het is eg wel 3.1 :P

get rich or die try'in

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

wat voor problemen heb je dan gehad?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1