Printer pakt papier niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier een HP Deskjet 691C... Leuk ding op zich om gewoon lekker mee te printen, ware het niet, dat ie z'n papiertjes niet goed meer pakt

Vroeger was het geen probleem. *SLURP* *zjjjj*...

Maar tegenwoordig pakt hij het papier niet meer :( *zjjjjjjjjjjjjj* (ronddraaien van die papier-geleid-dingen) en dan zegt ie dat het papier op is...

Als je het papier met de hand erin drukt, dan doet ie het wel... (redelijk hard duwen soms)

Zijn soms die rollen oid versleten? Dat ze te weinig grip hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:03
Standaard hp probleem. een stukje schuurpapier onder het wieltje houden en deze dan laten draaien schijnt te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dijkhuis schreef op 14 augustus 2002 @ 16:48:
Standaard hp probleem. een stukje schuurpapier onder het wieltje houden en deze dan laten draaien schijnt te helpen
Ah, heeft dus idd te maken met de stroefheid van die wieltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik heb dat ook weleens, dan wordt het bovenste randje helemaal scheef gekreukt... Helpt het echt als ik dat schuur?

En ik heb ook heel vaak dan komen er tig van dasdrfqanskjfadcmsd tekens uit... En dat blijft soms maar doorgaan.

Ik heb een HP deskjet 840C

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hmz, ik zie dat een bepaalde breedte van de wieltjes idd een beetje afgeweerd is etc... Ff opstroeven dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hier hebben de deskjets vaker last van. Vooral met de 5xx en 6xx serie is het een ramp.
Een maat van mij heeft hetzelfde gehad en contact gezocht met HP. Deze stuurden hem toen (kosteloos d8 ik) een cleaningsetje toe voor die rolletjes.

Misschien handig om toch HP eens te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
Voor de HP 5xx series is er destijds een goedkopere stof voor de rollen gebruikt en werden ze heel snel glad. Was destijds een setje voor te krijgen wat die rollen opschuurde. Mocht je overigens maar stuk of 4x doen, daarna was je printer opgeschuurd en mocht je een nieuwe kopen (rollen te klein :P)
HP 6xx heeft alleen last van stofdeeltjes en papierresten. Mn oude HP 600 en HP 610 hadden er beide last van, eerst die 600, gewoon rol schoonmaken en klaar. HP heeft hier naar mijn weten nooit een setje voor gemaakt (alleen om de inktpatronen/printwagen schoon te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60089

wat betreft die &^%&^%&*^% uit de printer, probeer eens de printerpoort van ecp af te halen en hem op spp of bi directioneel te zetten.
Hebben wij hier op het bedrijf ook met diverse printers van hp gehad en werkt nu 100%

En ja de setjes voor de rollen schoon te maken bestaan, heb nog wat op het werk liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26466

Het probleem zit hem in de glad geworden rollen die het papier moeten oppakken. Goed schoonmaken en eventueel opruwen doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 60089 schreef op 14 augustus 2002 @ 20:26:
wat betreft die &^%&^%&*^% uit de printer, probeer eens de printerpoort van ecp af te halen en hem op spp of bi directioneel te zetten.
Hebben wij hier op het bedrijf ook met diverse printers van hp gehad en werkt nu 100%

En ja de setjes voor de rollen schoon te maken bestaan, heb nog wat op het werk liggen
Dan heb je @ work ook wel wat postzegels, niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Anoniem: 60089 schreef op 14 augustus 2002 @ 20:26:

Wat bedoel je met ecp en spp of bi?? Daar snap ik niet veel van..

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ECP, EPP, SPP etc. zijn parallele poort protocollen. Dit kun je vaak in het bios instellen. In sommige biossen worden deze termen genoemd onder LPT mode, andere biossen hebben een Enabled / Disabled optie genaamd: Enhanced Parallel Port. Speel hier gewoon eens mee.

PS: Schrik niet dat windows een nieuwe poort vind wanneer je deze opties aanpast. Dat is normaal.

• Osiris
  • Niet online
Hmz, ik heb ze nu even met mijn vingers goed schoongeveegt (reinigen stond op www.hp.com :P :+ ), maar hij doet ut nog steeds niet goed... :(

Toch maar es ff opscheuren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62105

Ik zie iedereen praten over opruwen en setjes kopen, maar ik begrepen dat je die wieletjes ook gewoon een beetje kunt opschuren met schuurpapier. Een vriend van mij heeft zo 2 afgeschreven lasers gekocht voor een piekie en die heeft ze op die manier weer opgeknapt.

Of kan dat niet met inkjets?
Pagina: 1