[XP] NIC Brak?

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Compaq Presario 700EA-XP Laptop (NIC met Realtek RTL-8139 chip).
Het begon toen ik via andere pc's niet meer op de gedeelde mappen kon, ik ging kijken wat er aan de hand was. Wat eenvoudige pingtests wezen uit:

127.0.0.1 pingen werkt niet
192.168.0.3 pingen werkt niet
andere pc pingen werkt niet

Ik keek op de Hub en zag dat het lampje niet brandde. Ik wat kabels verwisselen om te kijken of de poort niet brak is. Kabels verwisseld om te kijken of de kabel niet brak was. Nix :'(
Ik in apparaatbeheer kijken of de NIC wel goed werkt. 'Apparaat is ingeschakeld' Snelheidsinstelling staat op Auto Mode, 100 Full Duplex werkt niet en 100 Half ook niet. Als ik in netwerkverbindingen kijk zie ik wel dat de verbinding ingeschakeld is. Hij heeft een IP (statisch IP) maar als ik kijk staat dat ding vrolijk op 10 Mb en dus niet op 100. Op de Hub krijg brandt geen van de 2 lampjes voor die poort.

Ik denk dat is erg vreemd. Ik heb dus ff een systeemherstelpunt teruggezet, nog niet opgelost.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

kaart in ander pci slot proberen

• Tux
bitflusher schreef op 14 augustus 2002 @ 16:18:
kaart in ander pci slot proberen
't is een laptop en dat ding zit dus on board :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

verwijder het tcp/ip protocol eens,reboot,en plaats die erna eens terug met de instellingen zoals het hoort.
Lijkt me eerder een tcp/ip stack probleem aangezien je op local host ook al niet kan pingen.

ps het is een laptop daar is het iets moeilijker om hem open te doen en veranderen van pci slot

• Tux
Volgende probleem treedt zich aan: Ik kan TCP/IP niet verwijderen en de verbinding ook niet uitschakelen in netwerkverbindingen :(

[edit]
Nu wel uitschakelen maar TCP/IP verwijderen gaat met geen mogelijkheid

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
mmm. Probeer veilige modus eens, anders lekker opnieuw installen ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Tux
Nee, ik heb in veilige modus de NIC opnieuw geïnstalleerd en dat werkt ook niet :'(
Weet iemand nog iets, anders ga ik morgen met Compaq bellen.

Verwijderd

Probeer hem eens op 10 MBit, en is Windows eropnieuw op een mogelijkheid??

• Tux
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:50:
Probeer hem eens op 10 MBit, en is Windows eropnieuw op een mogelijkheid??
Als ik niet een backup kan draaien eigenlijk niet. Ik was al van plan om Windows eropnieuw op te gooien maar ik wil eigenlijk eerst een goeie backup draaien omdat de vorige al van een tijdje terug is.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
paus_j_p2 schreef op 14 augustus 2002 @ 17:46:
Nee, ik heb in veilige modus de NIC opnieuw geïnstalleerd en dat werkt ook niet :'(
Weet iemand nog iets, anders ga ik morgen met Compaq bellen.
Ik bedoelde het TCP/IP protocol verwijderen, ook je adapter enz enz.

Dan normaal starten en allen installeren. (Laat windows je kaarje vinden he? Niet zelf doen met hardwarewizard. )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Tux
pierre-oord schreef op 14 augustus 2002 @ 17:55:
[...]

Ik bedoelde het TCP/IP protocol verwijderen, ook je adapter enz enz.

Dan normaal starten en allen installeren. (Laat windows je kaarje vinden he? Niet zelf doen met hardwarewizard. )
Dan ga ik het maar eens voor de 2de keer proberen

[edit]
Nee heeft totaal geen effect :'(

Pagina: 1