Hoe 'software' afbeelden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op het moment ben ik bezig met het maken van een presentatie. In deze presentatie moet ook het begrip 'software' afgebeeld worden. Echter ik heb geen idee hoe ik het begrip moet afbeelden.
Er wordt voor het begrip wel eens afbeeldingen gebruikt als diskettes of cdrom's, maar dat vindt ikzelf niet echt duidelijk.
Mochten jullie wel eens iets anders hebben gebruikt om het begrip 'software' af te beelden, dan zie ik dit graag terug in dit topic.

-

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Cd's + Floppy's + screenshotje van Word ofsow?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

FoxzMan schreef op 14 augustus 2002 @ 16:12:
Op het moment ben ik bezig met het maken van een presentatie. In deze presentatie moet ook het begrip 'software' afgebeeld worden. Echter ik heb geen idee hoe ik het begrip moet afbeelden.
Er wordt voor het begrip wel eens afbeeldingen gebruikt als diskettes of cdrom's, maar dat vindt ikzelf niet echt duidelijk.
Mochten jullie wel eens iets anders hebben gebruikt om het begrip 'software' af te beelden, dan zie ik dit graag terug in dit topic.
RaZoRhEaD schreef op 14 augustus 2002 @ 16:13:
Cd's + Floppy's + screenshotje van Word ofsow?
Lezen is ook een kunst ;)

Maar misschien een foto van een bekend softwarepakket (Exact om maar iets te noemen)?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

voor programma's zou ik zoiets als dit doen:
Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.uvic.ca/how-to/support/mac/docs/system/GAppIcon.GIF
(ouderwets programma icon uit mac os)
maar als je t wat algemener wil, zou ik de informatiedrager (CD of Floppy) in combinatie met een verpakking nemen

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Een paar regels code, of een stukje van de windows taakbalk ofzo?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat icon van Akira zou ik niet nemen. Dat is juist algemener bekend als schrijven, een brief sturen ofzo.
Ik zou gaan voor het execute icoontje van Windows...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Als ik aan software denk, denk ik aan een doos met diskettes/cd's erin waar heel groot op staat: Ik ben beter dan de rest ;)

Ik zou gaan voor een software-doos met wat cd's die eruit rollen ..

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 14:21
Hardware kan door het raam gegooid worden, software niet.
Misschien kun je daarmee iets uitbeelden? ;)

no animals were harmed during the production of this message

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Caeruleus schreef op 14 augustus 2002 @ 18:27:
Hardware kan door het raam gegooid worden, software niet.
Misschien kun je daarmee iets uitbeelden? ;)
Ehm, juist niet? hij moet 1 beeldteken hebben, en geen half stripverhaal...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

van dale geeft:
soft·ware (de ~ (m.))
1 alle informatie die in digitale vorm is opgeslagen in een computer, op een cd, flop enz.

kan je niet iets doen met soft en ware ... ok, uhm, wat is de vertaling van ware? of is dat niet eens een woord :S ... ik denk dat het leuker is om een origineel metafoor te gebruiken ipv. de diskettes etc. Wat voor presentatie is het? Is het een klein onderdeel van een grote presentatie, of draait alles om dit beeld heen? Wanneer het eerste het geval is zou ik gewoon een windows icoon gebruiken of iets dergelijks, niet te moeilijk ... in het tweede geval is het leuk om een origineel beeld te bedenken ...

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

waarom niet een aantal 'boxes' van software netjes achter elkaar?

windows, office, photoshop, een spelletje

dan snappen ze het wel :)

Stop uploading passwords to Github!

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ik deed even een google image search-je, en er waren vrij veel afbeeldingen van een pakket. ook krijg je als je een setup.exe aanklikt vaak zo'n doosje te zien dat zichzelf uitpakt.

dus als je nu eens een mooie tekening met zoiets als dit maakt - (software-pakket), er desnoods nog een cd'tje bij maakt en wat nulletjes en enen op de achtergrond (10 print "hallo" 20 goto 10 30 end staat wat ouderwets :P ) dan ben je er, heb ik zo het idee. zwaar gestileerd natuurlijk.

ben je niet zo'n licht met PS/AI dan wil ik je wel een beetje helpen :D.

teveel zooi, te weinig tijd

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zou het woord software gigantisch groot met een beamer op de maan schrijven ... :)

eentje en nulletjes werken natuurlijk ook nog altijd, maarja en is volgens mij niet echt een briljant metafoor of beeld wat software betekent. Icoontjes van windows werkt meestal wel voor 95% van de mensen, samen met wat andere standaard widgets :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Dark Blue schreef op 14 augustus 2002 @ 18:17:
Dat icon van Akira zou ik niet nemen. Dat is juist algemener bekend als schrijven, een brief sturen ofzo.
Ik zou gaan voor het execute icoontje van Windows...
opgegroeit met Windows he :z :P
Dit icoontje is echt van dit is een programma, ik zeg niet dat t software uitbeeld...
hoe ziet t execute icoontje van windhoos eruit? (dat zal helemaal nergens op slaan gok ik, zoals zo veel in windows :P ( Start > Zet Uit is ook zo lekker logisch :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Dit icoontje is echt van dit is een programma, ik zeg niet dat t software uitbeeld...
hoe ziet t execute icoontje van windhoos eruit? (dat zal helemaal nergens op slaan gok ik, zoals zo veel in windows :P ( Start > Zet Uit is ook zo lekker logisch :+ )
Of windows nou wel of niet logisch in mekaar zit, er zullen meer mensen zijn die het windows-programma-icoontje herkennen dan het icoontje van een oude-mac-versie lijkt me :9

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Aan het idee om de doos van een softwarepakket heb ik ook gedacht, echter het moet bij diegene die de presentatie bekijkt ook duidelijk overkomen.
Als ik een doos van bijvoorbeeld MS Windows in de presentatie zet, dan denkt iedereen 'owh dat is windows'. Als ik de doos van bijvoorbeeld Forte neem, dan weet ik zeker dat meer dan de helft niet weet dat Forte een softwareproduct is.

De presentatie gaat over middelen om bijvoorbeeld tot je product te komen. Dit gebeurt met mensen, machines, processen e.d. Een van die middelen is dus ook software. Het middel software is voor deze presentatie belangrijk omdat de opdrachtgever zelf ook software maakt.

Als jullie nog meer creatieve ideeën hebben dan zie ik dit hier graag terug.

-

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mijn eerste gedachte was toch deze:
code:
1
2
3
4
5
0010110010010010011111010010010011100101011
1001001110010010011100100100100100100101010
0010101001001011110011101010100100101100101
1101110010100100100110101100100100100001011
1110010010010010010010010111100101001010010

:)

Intentionally left blank

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Akira, als ik zoiets zeg hoef je nog niet meteen op je achterste benen te gaan staan. Ik heb niets tegen jou, ik heb het over dat icoontje. Voel je nou niet meteen aangevallen en ga dan vooral niet simpelweg Windows afkraken. :)

Ik zeg het nog 1x: een papiertje met een pen erop is voor mensen een symbool van schrijven. Bij software, een schermpje van een programma. Want iemand die zelf geen code schrijft zal zich niet kunnen identificeren met en regel code, ook al is het Basic...

Een rijtje nullen en enen zou misschien nog kunnen... mjaa.. dan weten mensen wel dat het om doorvoer van data gaat. Hier een pic van wat icons:

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/softwareicons.gif

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ben ik de enige die denkt aan Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/software.jpg??

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Het beeld van diskettes en cd-rom's is wellicht wel het beeld dat de meeste mensen (en zeker de niet-computer-freak) van software hebben. Maar als je wilt uitleggen wat software is en waarvoor het is heb je misschien meer aan een metafoor. Eentje waarbij de meeste mensen zich wat meer kunnen voorstellen.

Tis een beetje laat om hierover nog echt iets te verzinnen dus het enige waar ik op dit moment op kon komen was iets uitermate lulligs, een draaiorgel dus 8)7...

Het orgel maakt geluid zodra je eraan draait, echter het is nog niet wat je wilt namelijk muziek.

Hardware zonder software reageert op wat je doet alleen het levert veelal niet op wat je wilt.... Daarvoor is dus software nodig...

Zo is het ook met het draaiorgel; om er muziek uit te krijgen heb je nog iets nodig, namelijk zo'n orgel-boek (? je weet wel dat ding met gaatjes enzo). Pas dan heeft het draaien ook daadwerkelijk muziek als output...

De software is dus min of meer te vergelijken met zo'n boek: het maakt het mogelijk (of in ieder geval VEEL makkelijker) om je handelingen tot een bepaald resultaat te laten leiden. Het is dus een heel deel werk dat al voor je gedaan is zodat je snel een resultaat krijgt...

Hoop dat je hier wat aan hebt en hoop ook dat je iets minder lulligs dan zo'n draaiorgel kan verzinnen (ben overigens vervent tegenstander van die krengen even voor de duidelijkheid :))...

Verwijderd

Dark Blue schreef op 15 augustus 2002 @ 02:15:
[...]

Akira, als ik zoiets zeg hoef je nog niet meteen op je achterste benen te gaan staan. Ik heb niets tegen jou, ik heb het over dat icoontje. Voel je nou niet meteen aangevallen en ga dan vooral niet simpelweg Windows afkraken. :)

Ik zeg het nog 1x: een papiertje met een pen erop is voor mensen een symbool van schrijven. Bij software, een schermpje van een programma. Want iemand die zelf geen code schrijft zal zich niet kunnen identificeren met en regel code, ook al is het Basic...

Een rijtje nullen en enen zou misschien nog kunnen... mjaa.. dan weten mensen wel dat het om doorvoer van data gaat. Hier een pic van wat icons:

[afbeelding]
jaja ik bedoelde het ook zeker niet aanvallend, maar ik moest even zeggen dat dat icoontje wat ik postte toch echt wel het simpelste aangeeft dat het gaat om een programma (als iets waarmee je documenten aanmaakt). En windows flamen, dat doe ik dagelijks ;)

Verder zei ik al in mijn eerste reply dat ik voor software in het algemeen zou gaan voor de informatiedrager + verpakking.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:09:
[...]

Of windows nou wel of niet logisch in mekaar zit, er zullen meer mensen zijn die het windows-programma-icoontje herkennen dan het icoontje van een oude-mac-versie lijkt me :9
het ging ook om het idee :) ik heb nooit gezegd, gebruik dat icoontje wat die is het beste. Ik doelde er vooral op om als je alleen programma's bedoeld met sofware, gebruik dan een standaard applicatie icoontje uit een of ander OS en verbouw dat, en aangezien ik Mac-user ben post ik natuurlijk een icoontje van hoe dat eruit ziet in Mac OS (al is het systeem 7)

• Flard
  • Laatst online: 01-09 11:40
Ik weet niet of je een beetje met Fotosoep om kunt gaan, maar maak anders 's een screenshot van een of ander bekend programma (Word, Kladblok, Verkenner) en verklein dat wat, en zet het daarna met 'Edit > Transform > Perspective' in een leuk perspectiefje.
Zo heb ik het ook gedaan voor een schoolpresentatie ooit, leraar vond het erg leuk uitzien...

Verwijderd

gewoon een doos met een heleboel bende er in... en hier en daar iets moois :P

Verwijderd

Of wat lingerie (soft-wear) >>AARRRGH hoe FLAUW!! *slaat en schopt zichzelf*

Ik zou idd gaan voor iets als Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/software.jpg

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Misschien een verameling 0'llen en 1'nen in een plaatje photoshopppen:

code:
1
2
3
4
01001001
10101011
11000100
10101101

:?

Verwijderd

Flard schreef op 15 augustus 2002 @ 21:53:
Ik weet niet of je een beetje met Fotosoep om kunt gaan, maar maak anders 's een screenshot van een of ander bekend programma (Word, Kladblok, Verkenner) en verklein dat wat, en zet het daarna met 'Edit > Transform > Perspective' in een leuk perspectiefje.
Zo heb ik het ook gedaan voor een schoolpresentatie ooit, leraar vond het erg leuk uitzien...
ja LERAAR, dan noem je ook een beest...
meeste leraren die krijgen al een ****** als je powerpoint zegt :Z :+

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

hardware: computer kast
software: doos van het programma

en dan in gelijke grootte zodat het mooi op elkaar aansluit.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

een jellypudding :P

Verwijderd

insan1ty schreef op 15 augustus 2002 @ 02:19:
ben ik de enige die denkt aan Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/software.jpg??
ja die zocht ik ook, maar ja is lastig op win98...
topicstarter: dit is je icon, iedereen zal dit herkennen.
Pagina: 1