Ik heb zojuist een oud laptopje gekregen van een kennis. Het gaat om een Compaq LTE 5200 (P90, 24Mb, 800Mb).
Nu heb ik hier ook een externe cdrom-speler bij gekregen. Deze zou ik graag bij het laptopje gebruiken, maar hoe doe ik dat? Wat voor kabels heb ik hier precies voor nodig?
Ik heb even een paar brakke webcam pics gemaakt van het ding:

Dit is dus de voorkant.

Hier op de achterkant zitten 2 "poorten" onder de bovenste staat "computer" en boven de onderste staat "printer". De onderste lijkt ook gewoon op een LPT poort.

Op de sticker aan de onderkant staat:
Configurations:
Parallel Port
Parallel Port + SCSI
Parallel Port + Wide SCSI

De laptop zelf beschikt over een PCMCIA slot en een heel breed "slot" aan de achterkant, waar zou dat voor zijn?
Kan iemand mij aan de hand van deze informatie vertellen wat de meest eenvoudige manier is om de cdrom-speler op de laptop aan te sluiten?
BVD
Nu heb ik hier ook een externe cdrom-speler bij gekregen. Deze zou ik graag bij het laptopje gebruiken, maar hoe doe ik dat? Wat voor kabels heb ik hier precies voor nodig?
Ik heb even een paar brakke webcam pics gemaakt van het ding:

Dit is dus de voorkant.

Hier op de achterkant zitten 2 "poorten" onder de bovenste staat "computer" en boven de onderste staat "printer". De onderste lijkt ook gewoon op een LPT poort.

Op de sticker aan de onderkant staat:
Configurations:
Parallel Port
Parallel Port + SCSI
Parallel Port + Wide SCSI

De laptop zelf beschikt over een PCMCIA slot en een heel breed "slot" aan de achterkant, waar zou dat voor zijn?
Kan iemand mij aan de hand van deze informatie vertellen wat de meest eenvoudige manier is om de cdrom-speler op de laptop aan te sluiten?
BVD
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.