Toon posts:

didactische waarde Half-life

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, mijn zoon van 11 wil heel graag Half-life spelen en ik zie weinig verschil tussen dit spel en de andere shooter spelen.
Kan iemand mij vertellen of er ook nog enige diepere waarde in Half-life te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-life had een redelijk pakkend verhaal....

En het gaat over een wetenschapper: misschien leert ie nog wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Half-Life is een shooter met een verhaal, een verhaal over monsters (Ikzelf heb 't nooit gespeeld, te veel spellen en zo weinig tijd). Ik weet niet of jij zo iemand bent die zijn kinderen niet laat spelen wat ze willen spelen. Maar dit spel is wel leuk, je krijgjt er iig geen nachtmerries van, denk ik. (Kreeg ik ook niet met doom & Duke Nukem :P)

[ Voor 0% gewijzigd door Switch op 14-08-2002 15:48 . Reden: Of waren 't de kaboutertjes? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Halflife heeft een goed verhaal en gebruikt geen 'zinloos geweld' etc.. :D Tis zeg maar gewoon een soort avontuur.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
De vraag is alleen in hoeverre een jongetje van 11 een verhaal als dat van Half-Life interesseert. Zeker aangezien er geen ondertiteling o.i.d. bij zit, en de stemmen niet altijd even goed te verstaan zijn, lijkt 't me lastig te volgen voor zo'n ventje.
Dus als 't puur en alleen om de gameplay gaat, dan verschilt Half-Life niet zo bijster veel van een willekeurige andere shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Halflife heeft gewoon een leuk verhaal en speelt heerlijk.
Niet echt eng of erg geweldadig.
Je kunt 'm beter Halflife geven dan SoF1/2 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
ehm, wtf is didactische waarde :?

Half-Life is iig een 1st person shooter met een goed verhaal,
goede spanningsopbouw, en af en toe redelijk wat hersenkrakerij :)

thx to Shock3r
di·´dac·tisch (bn.)

1 lerend, onderwijzend
2 betr. hebbend op de didactiek => onderwijskundig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
niet geschikt voor een 11jarige imo, hij kan het verhaal tog niet volgen, zitten aardig wat schrikmomenten in met monsters en bloed en dood enzo :P. Maarja, opsig valt het wel mee tov sof ofzo, je kan het een beetje vergelijken met 1 of andere sci fi film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Didactisch: zelf leren door iets doen :) door het spelen van een spel automatisch vaardigheden aanleren die voor andere dingen nuttig zijn :)

De didactische waarde van Half Life is 0 :) Is van elke FPS overigens ;)

Maar Torment: PlaneScape wil ik een 11-jarige nog niet aan doen :D

Qua FPS heeft Half Life een redelijk goed verhaal. Mijn advies: laat hem spelen maar blijf de eerste paar sessies erbij en let op dat hij het als een SPEL blijft zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik zou zowieso niet weten wwarom je kids zou moeten verbieden games te spelen.

1- houd ze van de straat
2- leert ze engels en typen enzow
3- leert ze dat duitsers slecht zijn (is in 99% van de games zo) ;)

als ze er nachtmerries van krijgen spelen ze t geen 2x. Maar toegevoegde waarde zul je maar in weinig spellen tegenkomen (lees: koop een bullfrog spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 04:42
ach ja.. onze generatie had mortal kombat.. lijkt half life me een stuk educatiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:31
haha lol...een shooter educatief: Hoe kan ik iemand het beste neerknallen. Nee, ik zou een kind zoiets niet aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
polleke schreef op 14 augustus 2002 @ 15:59:
haha lol...een shooter educatief: Hoe kan ik iemand het beste neerknallen. Nee, ik zou een kind zoiets niet aanraden!
Narf Blast Arena :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Ken ik niet. Speel geen spellen. Zijn niet educatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kinderen van 11 zijn niet echt dom of zo. HL had wel puzzels, maar niet echt moeilijke of zo. Verwacht niet dat ze daar moeite mee zullen hebben.

In tegenstelling tot wat wel eens gezegd wordt (iemand zei net dat er geen zinloos geweld in zat), schiet je wel degelijk mensen neer: ergens halverwege komt het leger binnenvallen om al het bewijs (dus alle overlevenden van de ramp, dus jezelf) op te ruimen, en zijn dus jouw vijand. Je schiet op soldaten.

Als je trouwens wel een veilige FPS voor kiddo's zoekt, kijk dan eens naar Nerf Arena. Feitelijk is dit Unreal maar dan met felle neon-kleuren en Nerf speelgoedwapens, is erg grappig en helemaal niet zo kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou laten we het feit dat het schokkend en geweldadig is maar ff weg, want wat mannetjes van 11 tegenwoordig allemaal op tv zien :|
Maar das offtopic :P
ilovetechno schreef op 14 augustus 2002 @ 15:56:
ach ja.. onze generatie had mortal kombat.. lijkt half life me een stuk educatiever
Euhm...JOU generatie.
Ik speelde vroeger Paratrooper en space (virus?) invaders enzo....mooi monochroom :z
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:04:

In tegenstelling tot wat wel eens gezegd wordt (iemand zei net dat er geen zinloos geweld in zat), schiet je wel degelijk mensen neer: ergens halverwege komt het leger binnenvallen om al het bewijs (dus alle overlevenden van de ramp, dus jezelf) op te ruimen, en zijn dus jouw vijand. Je schiet op soldaten.
Dat slaat dus op mij :)
Vergelijk het eens met de games van tegenwoordig. :Y)
Trouwens, ik zei "niet erg" das iets anders dan helemaal niet geweldadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat Day of the Tentacle iets voor hem is.
Narf Blast Arena :D Right...

Topicstarter: als je in Amerika zou wonen zou ik Nee zeggen maar wij zijn allemaal Nuchtere Hollanders >:) dusse: welke soorten films mag hij al zien !? Maw. wat mag hij al? Ligt Half Life in het verlengde van wat hij al mag of is het echt een grote stap verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:45:
Ik heb een probleem, mijn zoon van 11 wil heel graag Half-life spelen en ik zie weinig verschil tussen dit spel en de andere shooter spelen.
Kan iemand mij vertellen of er ook nog enige diepere waarde in Half-life te vinden is
hij houdt je voor de gek, hij wil gewoon CSen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-life zal die vast wel leuk vinden.... ik heb me broertje van 11 al CS geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:04:

Als je trouwens wel een veilige FPS voor kiddo's zoekt, kijk dan eens naar Nerf Arena. Feitelijk is dit Unreal maar dan met felle neon-kleuren en Nerf speelgoedwapens, is erg grappig en helemaal niet zo kinderachtig.
Jij mag mij uitleggen wat een "veilige" shooter is! Iets/iemand neerknallen is bij mij per definitie niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 22:47

Sponge

Serious Game Developer

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:54:
- Goede hand-muis-oog coordinatie (hij zal waarschijnlijk nooit meer DOS zien in z'n leven..en een goede hand-muis-oog is een must met Winxx ;)

- Tsja..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Ik heb geen shooter nodig gehad om die coordinatie te ontwikkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:54:
Didactisch: zelf leren door iets doen :) door het spelen van een spel automatisch vaardigheden aanleren die voor andere dingen nuttig zijn :)

Ben ik niet mee eens, Half-life bevat wel degelijk didactische waarde. Half-life is één van de weinige shooters waar je ook je hersenen nodig voor hebt. Zo moet je goed omgaan met je munitie (niet op easy zetten natuurlijk :)), er zitten een paar pittige puzzels in (level 3 bijv, met die groene snake waar je stealth moet gebruiken).

Half-life is absoluut geen hersenloze shooter (itt MoH:AA, Sof2, Max Payne etc).

Ik zou hem gewoon laten spelen en kijken hoe hij reageert, wordt hij agressief dan is het spel niet geschikt voor hem. Het is maar een spelletje en dat moet je hem duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 14 augustus 2002 @ 16:05:
Dat slaat dus op mij :)
Vergelijk het eens met de games van tegenwoordig. :Y)
Trouwens, ik zei "niet erg" das iets anders dan helemaal niet geweldadig.
Mee eens... Verreweg de meeste FPS'en zijn bloederig. De S staat ook voor shooter, dus wat wil je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Het kan dan misschien geen hersenloze shooter zijn. Maar waarvoor heb je deze ontwikkeling nodig? Omgaan met munitie?? Tja als ik een bank ga overvallen kan het misschien wel makkelijk zijn.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
grrr.... :(

mijn ouders vinden spellen slecht voor je hersenen, ze vinden dat je er niks aan hebt enzo, maar ik speel gewoon wel spelletjes!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Ach me buurjongetje van 8 speelt al SOF en hij heeft er ook geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
GTA3 schreef op 14 augustus 2002 @ 16:27:
grrr.... :(

mijn ouders vinden spellen slecht voor je hersenen, ze vinden dat je er niks aan hebt enzo, maar ik speel gewoon wel spelletjes!!! :(
Neem maar van mij aan dat je ouders gelijk hebben!
Vertel mij eens wat je er aan hebt dan? En kom niet aan met "leuk" aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik vind het sowieso een raar argument.. Sinds wanneer speel je spellen om er iets van te leren? De naam zegt het al: spelletjes == ontspanning. Daar hoef je toch niks van te leren?

Ik bedoel, verbied dan alle spelletjes maar voor hem want spelletjes zijn nooit educatief. (behalve spelletjes <4).

Half-life is gewoon een fun spelletje met een goede verhaallijn, uitstekende gameplay, enge monsters maar je ziet geen ranzige details enzo. Een 11-jarige snapt dat heus wel, maar zoals ik al zei: Iedereen reageert anders op spelletjes dus laat hem gewoon spelen en kijk naar zijn reactie.

Trouwens, wat wil je nog meer: Je zoon heeft plezier en zijn hersenen worden ook nog gestimuleerd. Twee vliegen in één klap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om games gaat waar didactiek een item is dan denk ik toch echt niet aan HL.
Dan komen games als MegaMaze >:) The Incredible Machine >:) enzo meer in aanmerking.

HL is voor de gein, tijdverdrijf, agressie kwijtraken en niet voor een "leerervaring". :)
FPS is gewoon domweg schieten :) Maar dat ik geen FPS fan ben wil niet zeggen dat die 11-jarige zoon van je het niet leuk kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
zou de topicstarter misschien ook een grappemaker kunnen zijn?

zoniet, excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polleke schreef op 14 augustus 2002 @ 16:30:
[...]
Neem maar van mij aan dat je ouders gelijk hebben!
Vertel mij eens wat je er aan hebt dan? En kom niet aan met "leuk" aub
Nou, dan kun je films, tv, boeken, muziek, kunst etc ook wel afschaffen... Als er niks leuks meer is om voor te leven, wat doen we dan op deze aardkloot?

Hmm, filosofische wending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
ebborazor schreef op 14 augustus 2002 @ 16:33:

zoniet, excuses. :)
verklaar je nader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou met all respect maar ik vind halflife van net zo laag didactisch waardeniveau als sof1, 2 may payne etc.

puzzeltjes hebben ze allemaal, evenals bloed "omgaan met wapens" (ja da's nadenken hoor) en de rest.

Wat Itsnows beschrijft als didactisch op page 1 lijkt mij meer voldoen aan "autodidactisch" bai de weej.

Ik zouje zoon toch eerst nog een tijdje aan "kabouter plop the game" houden voordat hij met Halflife mocht beginnen..

zaten wij toen we 11 waren al Dirty harry te kijken?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
erm, ja :?

btw, ik speel ook SoF 2 en ik vind het bloed enzo ook niet erg, twerwijl ik ook niet +16 ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus: klopt maar lees de post van de topicstarter nog eens goed met de volgende opmerking van mij: dat bedoelt HIJ ook ;)

ebborazor: zie reg.datum, het postgedrag en aantal postsvan de topicstarter. Dit lijkt me serieus :) Alleen jammer dat hij niet meer reageerd op onze vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA3 schreef op 14 augustus 2002 @ 16:44:
btw, ik speel ook SoF 2 en ik vind het bloed enzo ook niet erg, twerwijl ik ook niet +16 ben..
Tuurlijk vind jij het bloed niet erg, das nu juist het probleem >:)
Wat als iemand van jouw leeftijd plots een mes in zijn bezit heeft?
En hij krijgt ruzie met iemand anders, wat dan?
Overlaatst heeft een jongen (leeftijd vergeten) in België zijn "vriendje" neergestoken met een mes om een banaliteit.
En door zulke voorvallen zijn ouders bang geworden dat spelletjes negatieve invloed zouden hebben op hun "kinderen".
Mijn standpunt is dat dit niet meer (en ook niet minder) invloed kan hebben dan alle andere vertoningen of belevingen van geweld.
Het belangrijkste is dat de ouders aandacht hebben voor wat hun kinderen allemaal doen in plaats van hen alleen achter een playstation of iets anders te zetten om ze zoet te houden.
Dus van mij mag die jongen van 11 Half-Life spelen, liefst onder toezicht (toch in het begin).
En zijn gedrag een beetje in de gaten houden kan ook geen kwaad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

je moet die kids gewoon abe's oddysey ofzo laten spelen ;)

ik weet dat een heleboel kids abe fantastisch vinden omdat ie zo lekker onnozel is en geen geweld, maar ook vrijwel 0 didactische waarde zoals zo ongeveer alle games :p

(pssssst abe is cute :D)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus schreef op 14 augustus 2002 @ 16:38:
Nou met all respect maar ik vind halflife van net zo laag didactisch waardeniveau als sof1, 2 may payne etc.

puzzeltjes hebben ze allemaal, evenals bloed "omgaan met wapens" (ja da's nadenken hoor) en de rest.

Wat Itsnows beschrijft als didactisch op page 1 lijkt mij meer voldoen aan "autodidactisch" bai de weej.

Ik zouje zoon toch eerst nog een tijdje aan "kabouter plop the game" houden voordat hij met Halflife mocht beginnen..

zaten wij toen we 11 waren al Dirty harry te kijken?

Nee wij/ik zat toen wolf3d te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dincitus: ik speelde toen leisure suite larry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik dit spel zo goed ken dat ik weet dat het NERF blast arena is :).

Ik denk niet dat je een kind ervan moet weerhouden om te spelen wat hij wil spelen. Als je als vader weet dat je kind geen 'psychologische problemen' heeft, dan kun je hem zo'n spel gerust laten spelen. Toen ik 11 was, speelde ik Mortal Kombat idd, en Street Fighter, en een tijdje later Doom en dergelijke. Dat was best slachten met geweren en karate en zo, maar toch weet ik van mezelf dat mijn gedrag absoluut niet be-invloed wordt door PC spellen. Daarvan staan ze te ver van de realiteit en dit geldt voor elk gezond mens. Ik heb zelf in ieder geval een hekel aan ECHT geweld en word alleen agressief als windows vastloopt of mijn Aopen cd-rom speler weer gaat remmen en tikken... ;).

Dus, laat je kind spelen wat hij wil. Op die manier kan hij, als we toch psychologisch gaan denken, zijn agressies afreageren op spellen i.p.v. mensen :).

Mijn kind wil half-life gaan spelen.... net alsof je dochter voor de eerste keer zegt: Mam, ik wil graag een string dragen ;).

mzzl (oh nee, dat hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash-Override schreef op 14 augustus 2002 @ 15:49:
redelijk wat hersenkrakerij :)

[...]
Ben ik de enige die denkt dat sommige puzzels wel eens te moeilijk kunnen zijn voor een 11 jarig jochie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:14:
[...]

Ben ik de enige die denkt dat sommige puzzels wel eens te moeilijk kunnen zijn voor een 11 jarig jochie?
De 2 die ik noemde (tim en mm) beginnen heeel eenvoudig en eindigen belachelijk moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de puzzels in Half-Life natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:18:

Ah, maar DAAR gaat het niet om. De betreffende 11-jarige zoon wil zelf HL spelen :+ De vraag is: is HL iets voor een 11-jarige jongen.

Overigens gaat dit topic morgen dicht als de topicstarter zelf niet meent mee te moeten discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:18:
Ik vond zelf de puzzels niet moeilijk.
Als je maar genoeg rond loopt kom je vanzelf hendels/knoppen tegen.
En die zijn er natuurlijk om overtehalen/indrukken.

Nee HL lijkt me niet echt moeilijk voor iemand van 11.

Trouwens, ik vind HL een stuk onschuldiger dan de multiplayer mods die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam hij zelf aan met HL of jij? Als hij die koos uit de aanbod van FPS games dan lijkt me dat wel een goed teken, maar toch in de gaten houden of ie niet CS bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:45:
Wat denk je van zien te overleven in een uiterst dodelijke omgeving :? :+
En niet iedereen is wie hij lijkt te zijn, de soldaten bijvoorbeeld zouden aan jouw kant moeten staan, maar ja... ;)
Niet echt zinnige dingen dus maar zoals ik al zei: houd hem gewoon een beetje in het oog (speel je trouwens ook zelf games vraag ik me af :? >:))
Ik sluit me verder aan bij wat 3DirkFx zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:11:
[...]

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik dit spel zo goed ken dat ik weet dat het NERF blast arena is :).

[...]
ai, das best erg :X :+
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:14:
[...]

als hij er echt niet meer uitkomt dan moet pappa maar helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 07:45
Half-life is een verslafend spel met een verhaal dat elke strontvlieg kan verzinnen en puzzels die elke Psychisch gestoorde op kan knappen.... Maar het pakt! Absoluut. Super-game! :P

(topic-starter: reageer eens zou ik zeggen ;) )

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:11:
Nope, het is Nerf Arena Blast :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/nab.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:27:

[...]

Overigens gaat dit topic morgen dicht als de topicstarter zelf niet meent mee te moeten discussieren :)
Misschien best effe wachten tot na vanavond, onze voorbeeldige papa heeft misschien nog geen tijd gehad om te reageren... :)
Maar de modjes hebben het laatste woord natuurlijk :+

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:27:
wat is dat nou weer voor onzin? Of een discussie interessant is heeft toch niets met de topic starter te maken?

• M@NIC
oVRoM schreef op 15 augustus 2002 @ 10:43:
[...]

wat is dat nou weer voor onzin? Of een discussie interessant is heeft toch niets met de topic starter te maken?
Stel, je loopt met een vriend door de/een stad.
Er komt een kerel naar jullie toe lopen.
Hij vraagt: "Wie is beter ? Bassie of Adriaan ?"
Daarna loopt hij direkt weg....ga jij dan een discussie met je vriend hadden wie beter is ?
Dat denk ik niet.

Een topicstarter vraagt zoiets (lijkt me) om een antwoord op z'n vraag te krijgen.
Wat voor nut heeft het als hij hier niet meer komt ?

Trouwens, als je hier verder over wilt discuseren kun je dat beter even in LA doen.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 11:42:
[...]

Daarna loopt hij direkt weg....ga jij dan een discussie met je vriend hadden wie beter is ?
Dat denk ik niet.
Maar wat als je met z'n 4en bent? Jullie discusseren lekker over wie beter is, en vervolgens komt er iemand die zegt: "Sorry, maar de persoon die de discussie is begonnen is er niet meer, dus jullie mogen niet meer verder discusseren"... Das toch krom?

Verwijderd

Mja, ik ben 14, kep het laatst nog een keertje gespeel (kabel lag eraf :( ) en toch prachtig verhaal :) maarja, ik speelde het voor het eerst toen ik +- 12 was. Maar toen begreep ik er geen ene flik... bal van ;)

Verwijderd

Zet anders gewoon dat parental guidance spul aan... Klaar ben je.

Verwijderd

Bong-One schreef op 14 augustus 2002 @ 22:16:
[...]
Nope, het is Nerf Arena Blast :P
[afbeelding]
Damn wat stom van me. Ik was zo in de ban van het woordje 'Nerf'/'Narf' dat ik de rest van dit sublieme topspel helemaal vergeten was _/-\o_

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Er zit trouwens een "violence lock" ofzow met password beveiliging op. (sorry als dit al gezegd is maar ik had geen zin om alles te lezen) :)

Verwijderd

FPS spellen zijn wel degelijk leerzaam. Waarom denk je dat ze in america een gratis FPS spel hebben ontwikkeld die ze naar kinderen sturen. Het leert ze hoe te gedragen als ze in het leger gaan of in een tijd van oorlog zich effectief met wapens kunnen verdedigen. en kinderen houden nou eenmaal van actie. Ik vond vroeger mortal kombat stoer puur omdat er bloed in rondvloog.

• M@NIC
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:30:
FPS spellen zijn wel degelijk leerzaam. Waarom denk je dat ze in america een gratis FPS spel hebben ontwikkeld die ze naar kinderen sturen. Het leert ze hoe te gedragen als ze in het leger gaan of in een tijd van oorlog zich effectief met wapens kunnen verdedigen. en kinderen houden nou eenmaal van actie. Ik vond vroeger mortal kombat stoer puur omdat er bloed in rondvloog.
Nee, dat noemen ze reclame! :o
Je leert echt niks van die Americas army: operations, puur reclame.
Je leert niet schieten, je leert je niet te gedragen, je leert je neit te verdedigen.

Kom op ? Geloof je dat zelf echt ? ;)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Half-Life is het beste spel te koop op dit moment. Het verhaal is erg sterk maar GOED! De puzzles zijn erg slim bedacht en leuk (dingen vinden, zoeken en daarna denken van 'aha op die manier!')

Super spel, en als jij geen verschil ziet tussen half-life en soldier of fortune... sof is zinloos ledenmaten afschieten en half-life heeft een veel beter doel.

Verwijderd

M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 11:42:
[...]

Dat denk ik niet.

Een topicstarter vraagt zoiets (lijkt me) om een antwoord op z'n vraag te krijgen.
Wat voor nut heeft het als hij hier niet meer komt ?

Trouwens, als je hier verder over wilt discuseren kun je dat beter even in LA doen.
Dat ligt een beetje voor de hand. Bassie is gewoon de beste. :P

Verwijderd

koop gewoon hl een download cs en dan heb jij een heel goed spel wat een jaar of 30 mee gaat moet wel online gespeelt worden hl zelf is niet biezonder maar je heb het nodig voor cs

• Crash
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 23:18:
koop gewoon hl een download cs en dan heb jij een heel goed spel wat een jaar of 30 mee gaat moet wel online gespeelt worden hl zelf is niet biezonder maar je heb het nodig voor cs
Half-Life zelf is wel bijzonder!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-Life is een clean-game. Zonder overdreven geweld en mensen overhoop knallen. De lijken blijven heel, er vliegen GEEN "onderdelen" van vijanden. Ze maken geen onaangename geluiden als ze sterven... Er zit een goed verhaal en je moet NIET alles vermoorden maar wel uit dat Black Mesa complex ontsnappen. Check your fire, er zijn vriendelijk en nuttige personages die je niet mag overhoop vlammen. Dus geen ouwe quake of unreal.

Half-Life is ook de beste game van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 22:47:
[...]

Nee, dat noemen ze reclame! :o
Je leert echt niks van die Americas army: operations, puur reclame.
Je leert niet schieten, je leert je niet te gedragen, je leert je neit te verdedigen.

Kom op ? Geloof je dat zelf echt ? ;)
Dat game is duidelijk amerika-propaganda.

Er zijn weinig terro games, met missies:
-vliegtuigen kapen
-bomaanslagen
-zelfmoordaanslagen
-gevechten tegen de politie
-gevechten tegen het leger
-WTC aanvallen
-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Pfff, cultuurbarbaar. Half-Life is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik word een beetje gek de laatste tijd van sommige CS spelertjes.
Tis CS voor en CS na...en voor de rest is alles slecht.
Volgens mij heb jij nog nooit half-life gespeelt, want je antwoord slaat nergens op.
Half-Life heeft een diepgang die 10x groter/beter is dan CS!
En kom niet zeggen dat CS een "zo goede feeling" heeft...

edit:
En je mag je clan-siteje ook wel eens na kijken op spelfouten :o
Want ik lig hier dubbel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
M@NIC schreef op 16 augustus 2002 @ 11:11:
[...]

Ik word een beetje gek de laatste tijd van sommige CS spelertjes.
Tis CS voor en CS na...en voor de rest is alles slecht.
Volgens mij heb jij nog nooit half-life gespeelt, want je antwoord slaat nergens op.
Half-Life heeft een diepgang die 10x groter/beter is dan CS!
En kom niet zeggen dat CS een "zo goede feeling" heeft...

edit:
En je mag je clan-siteje ook wel eens na kijken op spelfouten :o
Want ik lig hier dubbel :D
ach ja, dat zijn die mensen met een half-life backup en een gejatte key, die het spel alleen voor CS gekocht hebben...
Ik heb het spel nooit zelf uitgespeeld, maar wel 2x de hele verhaal lijn gezien, toen ik 13 was ofzoiets. Op zich vond ik het toen niet echt een gewelddadig spel, ik schrok alleen heel vaak van die headcrabs, maar ja, ik ben gewoon schrikachtig... :>
Ik heb er zeker hele goede herinneringen aan, iets wat ik niet vaak meer heb gezegd van een spel daarna (in dat rijtje plaats ik bijv. ook FF8 en MGS)

Vervelende is dat je niks weet over hoe topicsstarter's zoontje precies is, om te bepalen of hij dat wel/niet mag spelen. Ik heb in ieder geval van kinds-af-aan mijn ouders buiten dat soort beslissingen gelaten >:) (self-made man)

enne... als je leuk wilt puzzelen kun je hem ook pontifex voorschotelen, kijken hoe snel-ie daar mee klaar is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 16:29
Geef hem liever Deus Ex.
Situaties afhandelen zonder iedereen af te knallen, altijd meerdere oplossingen mogelijk, beste verhaallijn ooit :)
Als er een FPS voor in de aanmerking komt dan is dat Deus Ex toch wel.
Al denk ik niet dat hij het verhaal zal kunnen volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nee, Deus Ex is veel te ingewikkeld voor iemand van 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ebborazor schreef op 14 augustus 2002 @ 16:33:
Nou nee, ik ben reuze serieus, ik heb heel veel aan jullie opmerkingen gehad. Nu, bijna twee jaar later is het nog steeds aktueel voor mij, (hij speelt nu MOHAA).
Momenteel heb ik al mijn inventiviteit nodig om ervoor te zorgen dat hij niet dag en nacht online is en never nooit buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:50:
[...]

Nou nee, ik ben reuze serieus, ik heb heel veel aan jullie opmerkingen gehad. Nu, bijna twee jaar later is het nog steeds aktueel voor mij, (hij speelt nu MOHAA).
Momenteel heb ik al mijn inventiviteit nodig om ervoor te zorgen dat hij niet dag en nacht online is en never nooit buiten komt.
nou, als hij nu MOH-AA speelt dan zou ik er geen probleem in zien dat hij HalfLife kan spelen (minder "echt" zogezegd dus ook minder kans dattie a la amerikaan naar school gaat :+). Ff serieus; ik denk dat een 11-jarige een verhaal niet zal snappen omdat er veel engels bij komt kijken. Je zal zelf het beste het niveau engels van je zoon weten en daarbij kunnen oordelen of hij het verhaal snapt. Zelf zou ik hem eens achter een spel als commando's (ja; ook lekker "onecht"), Star Wars - Knights of the old Republic of een ander "denkspel" zetten. Probeer hem imho te overtuigen dat een adventure of rpg ook leuk is om te doen. Reden: in dat soort spellen moet je doorgaans redelijk wat puzzels oplossen etc, echter is het nadeel dat je engels moet kunnen verstaan/lezen.

all-time-tip: Day of the Tentacle _/-\o_

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 23:03
hehe leuke kick na 2 jaar :D
Denk dat je bij voorbaat al kan opgeven met hem naar buiten gooien. Althans als ie net zo erg is als mij ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:46
Het valt me op dat veel ouders hier tegenwoordig pas mee komen.

Toen ik een jaar of 11 was (11 jaar terug) was waren dit soort spellen er ook al,
doom en wolfenstein, maar toen hoorde je er niemand over.

Ik moet toch toegeven dat ik qua engels veel heb geleerd door computerspelletjes.
Toen ik een jaar of 9 was kwam ik gewoon door de eerste vragen van larry 1 heen (toen ik nog niet wist dat er ook zoiets als ALT-Z of ALT-X was :) )
Het is alleen wel jammer dat er niet meer van die "type" adventures zijn, want deze zijn toch wel heel goed voor je engels, al wordt je er wel wat kortaf van ;) *look in sink, look at walls*

Dat bang zijn dat hij niet meer buiten komt kan ik me voorstellen, maar als de tijd van uitgaan / scooters / meisjes echt gaat komen had je misschien toch liever dat ie rustig achter z'n pc een paar duitsers / monsters af aan het schieten was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 16 augustus 2002 @ 13:36:
Nee, Deus Ex is veel te ingewikkeld voor iemand van 11.
ik speelde veel spellen al toen ik jonger dan 10 was en kon me er prima mee vermaken hoor.
Iemand van 11 hoeft niet te weten hoe een spel werk, op een gegeven moment komt ie er wel uit.
Ik speelde doom al toen ik 6 was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Lord_Mithril schreef op 21 januari 2004 @ 10:01:
hehe leuke kick na 2 jaar :D
Denk dat je bij voorbaat al kan opgeven met hem naar buiten gooien. Althans als ie net zo erg is als mij ;)
rofl.. had niet eens gezien dat het topic zo oud was. zag um bij de active topics staan en vond het een leuk onderwerp ;)
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:13:
ik speelde veel spellen al toen ik jonger dan 10 was en kon me er prima mee vermaken hoor. Iemand van 11 hoeft niet te weten hoe een spel werk, op een gegeven moment komt ie er wel uit.
ja, maar voor hij/zij zover is haakt ie al af vanwege het gebrek aan actie enzo.. (en daar draait het meestal om in shooter nietwaar?)
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:13:
Ik speelde doom al toen ik 6 was ofzo.
voor doom is ook wel heeeeeeeel veel intellecuteel vermogen nodig inderdaad B)

[ Voor 48% gewijzigd door py.mosjuh op 21-01-2004 11:29 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:46
Toen ik 12 was speelde ik trouwens veel civilization, en railroad tycoon, dus niet alle kiddo's willen alleen maar actie spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand een didactisch verantwoord spel wilt hebben, moet hij of zij "Leer Woordjes met Leo De Lepraleeuw" of "Rekenen met Rakkie de RetroReiger" kopen .. half-life is entertainment, maar het is net als alle spellen een manier om engels te leren.. ik wil niet patsen ofzo, maar doordat ik vroeger heel veel games gespeeld heb(civilization, keen etc etc etc) ben ik nu echt goed in engels. ook krijg je van shooter-games een betere reflexie ..

althans zo zie ik het :)

ps als je zoon nog jong is, en je niet teveel "gore" wilt hebben, zou ik een parental guide lock erop zetten(ofziets dergelijks) geen bloed, maar wel een uniek spel!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:23:
ps als je zoon nog jong is, en je niet teveel "gore" wilt hebben, zou ik een parental guide lock erop zetten(ofziets dergelijks) geen bloed, maar wel een uniek spel!
Och zo erg is het ook weer niet. Wat me opvalt is dat er vooral op de internetservers van MOHAA heel veel jongetjes van plusminus 11 jaar rondzwerven die je wel willen recruten voor een clan. Die figuren nemen het spel echt serieus. Kun je niet tegen zeggen : "what the heck, 't is maar een spel !!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alles hoeft toch persé een didactische waarde te hebben? Je kan t hem toch ook gewoon laten spelen omdat het leuk is... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
koop een gameboy of gamecube en laat hm mario spelen ;) lijkt me veel beter voor 11 jarige ipv shooters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adventures, daar leer je pas engels van. De point-and-click adventures. Maniac Mansion, Day of the Tentacle, Goblin, King's Quest, en Larry. Larry is seksueel getint maar toch onschuldig vermaak, echt iets voor schoffies in groep 8. En nu ook nog leuk :)
Pagina: 1