Toon posts:

[CITRIX/MANDRAKE] Schermcorruptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een fullscreen ICA sessie start op mn linux client, dan krijg ik een corrupt scherm in outlook (zie foto). Letters door elkaar heen en altijd een wit vlak linksboven. In andere applicaties heb ik dit nog niet gezien.
Ook zie ik aan de bovenkant en links de standaard X cursor ipv. de windowscursor

Afbeeldingslocatie: http://www.theyoungzone.nl/romeo/outlook.jpg

Als jullie meer info willen dan hoor ik het ook graag

EXTRA INFO: Als ik een screenshotje maak met printscreen, dan is de corruptie niet zichtbaar.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10

Sjonny

Fratser

maar ... je draait linux.. en dan start je het meest ranzige windows programma *ever* op :?
vaag figuur ben jij :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Wist dat er wel 1 fratser tussen zou zitten met zo'n reactie :) Is voor een thin client he. Voor office gebruik. We willen oude pc's als linuxclients in gaan zetten.

Verwijderd

Euhm, in de titel van je topic vermeld je dat het hier om een Mandrake install gaat. Mogen we dan aannemen dat je probeert Outlook te draaien met behulp van Wine of de Crossover plugin van Codeweavers :?

Of heb je dit probleem zowel in windows als onder GNU/Linux ? Indien dit het geval is, zit je waarschijnlijk met een hardware probleem ipv een software probleem en is dit het verkeerde forum.

edit:

Mea culpa dan maar. Ik heb het probleem niet gesnapt, maar ik lees dus weldegelijk alles grondig door voor ik de tijd neem om een reply op te stellen.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:32:
Euhm, in de titel van je topic vermeld je dat het hier om een Mandrake install gaat. Mogen we dan aannemen dat je probeert Outlook te draaien met behulp van Wine of de Crossover plugin van Codeweavers :?

Of heb je dit probleem zowel in windows als onder GNU/Linux ? Indien dit het geval is, zit je waarschijnlijk met een hardware probleem ipv een software probleem en is dit het verkeerde forum.
Ongetwijfeld lees jij geen topic tiltels, aangezien hij CITRIX ICA gebruikt!!! Oftewel een Terminal Client voor Citrix Terminal Services.
Dus, geen WINE of iets dergelijks.

zucht... wie had die sig ook alweer? Lees de draad voordat je blaat

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Hawk, ff lezen. Het gaat om een ICA sessie die draait op een op xfreeserver runnende ICA client. En die xfreeserver draait dus op mandrake 8.2
Een ICA sessie is een soort remote desktop. Ik zit zelf te denken aan een buggy citrix client (waarom heeft niemand anders er last van?) of een instelling in de xfree server

edit: DGTL_Magician was me net ff voor :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 17:10 . Reden: te laat ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb een tijd lang gespeeld met de Citrix client maar ik vond hem niet super stabiel, maar screen corruptie maakte ik niet mee (wel een zeer irritante segfault regelmatig, en een windows rectangle die mis ging).

De 1e vraag is, wat gebeurt er als je CTRL+F1 in geeft (roep security dialog op van WindowsNT), en daarna direct op Cancel. Blijft de screen corruptie?

Verder, hoe staan de settings van de client? Is dit probleem ook met 16 kleuren, met/zonder cache, staat ZL e.d. aan ?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:08:
Hawk, ff lezen. Het gaat om een ICA sessie die draait op een op xfreeserver runnende ICA client. En die xfreeserver draait dus op mandrake 8.2
Een ICA sessie is een soort remote desktop. Ik zit zelf te denken aan een buggy citrix client (waarom heeft niemand anders er last van?) of een instelling in de xfree server

edit: DGTL_Magician was me net ff voor :)
hehe.

Over het algemeen hoor ik alleen maar positieve geluiden over ICA. We zitten er hier op het werk ook aan te denken om een aantal uitgerangeerde machines als ICA client neer te zetten. Het is helaas nog niet zover, dus ik kan je nog niet helpen :(

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 augustus 2002 @ 18:53:
Ik heb een tijd lang gespeeld met de Citrix client maar ik vond hem niet super stabiel, maar screen corruptie maakte ik niet mee (wel een zeer irritante segfault regelmatig, en een windows rectangle die mis ging).

De 1e vraag is, wat gebeurt er als je CTRL+F1 in geeft (roep security dialog op van WindowsNT), en daarna direct op Cancel. Blijft de screen corruptie?

Verder, hoe staan de settings van de client? Is dit probleem ook met 16 kleuren, met/zonder cache, staat ZL e.d. aan ?
Sorry elevator, had je reply vandaag ff over het hoofd gezien B) Zit wel nuttige info bij. Bedankt. KGa het morgen gelijk proberen en dan zal ik het je wel ff laten weten.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 augustus 2002 @ 18:53:

Als ik dus een paar keer switch van console naar xserver dan verdwijnt de corruptie soms, maar vaak niet. Er is echt geen peil op te trekken wanneer wel en wanneer niet.
De enige beschikbare video-mode is 800x600 met 256 kleuren op 56 hz.
Cache staat uit. en ZL?

Wat ik vaag vind is die zwarte Xserverkruiscursor aan de linker en bovenrand van mn scherm. Kan het geen Xserver incompatibiliteit zijn met mn videokaart (onboard savage4) ? Of kan ik nog iets instellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik bedoel met kleuren, de settings van je ICA connectie (daar kan je individueel ook nog naar 16 kleuren terugschakelen).
Scherm corruptie is vreemd zeker omdat je het niet met de Xserver zelf meemaakt.

Wat je kan proberen is het eventueel downgraden (je zit nu op de laatste versie vermoed ik) naar een lagere Citrix client, dat wil onder Win32 nog wel eens wat issues oplossen.

Negeer dat ZL maar - beetje domme opmerking van mij (dat zit niet in de Linux client denk ik).

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 augustus 2002 @ 10:16:
Ik bedoel met kleuren, de settings van je ICA connectie (daar kan je individueel ook nog naar 16 kleuren terugschakelen).
Dit doe ik ook. Maar ik kom steeds op diezelfde videomode uit. Denk dat die videomode vanuit de citrix server niet wordt ondersteund.
Wat je kan proberen is het eventueel downgraden (je zit nu op de laatste versie vermoed ik) naar een lagere Citrix client, dat wil onder Win32 nog wel eens wat issues oplossen.
Helaas is op citrix.com slechts 1 versie te downloaden van de client. Als je nog wat hebt liggen, dan hou ik me aanbevolen. Google bracht me ook niet veel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje? Met herhaling van mn op dit moment meest dringende vraag:
Wat ik vaag vind is die zwarte Xserverkruiscursor aan de linker en bovenrand van mn scherm. Kan het geen Xserver incompatibiliteit zijn met mn videokaart (onboard savage4) ? Of kan ik nog iets instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens een kleine kick? Weet niemand waarom ik die Xserver cursor krijg links en boven?

Verwijderd

Topicstarter
kick again... Getting desperate :(
Kvraag me af of iemand de message hierboven gelezen heeft. Misschien kan ik beter een nieuw topic openen over waarom ik die Xserver cursor boven en links in mn scherm krijg...?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 16:18 . Reden: typo ]

• paulhekje
  • Laatst online: 30-04 18:30
- heb je de laatste icaclient versie gebruikt?
- heb je nagegaan of er nog xserver patches zijn?

beiden kunnen de oorzaak zijn voor het probleem, heb dit gezien met solaris/cde/xserver.

- al verschillende schermresoluties/256 kleuren geprobeerd?

sommige applicaties blijven brak, zoals cdfoongids met de kleurenweergave in plattegrond.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• EWS99
  • Laatst online: 14-05 22:46
ouwe koei uit een sloot, maar misschien kijk je nog wel
Die zwarte X aan de rand van je scherm is er niet uit te halen volgens mij, dat is nl. de cursor van de Xserver zelf.
Fullscreen is dan volgens mij dus net niet 100% full-screen, de eerste rij pixels horen nog bij de XServer.
Mocht je al wel een oplossing gevonden hebben hoor ik het graag, aangezien ik ook die X zie aan de zijkant.

Ikzelf zit nog met het volgende (vervelende) probleem: Bij mij springt m'n linuxmachine na 10 min. op een zwart scherm, wat de mensen hier erg vervelend vinden, omdat ze dan denken dattie uit staat. Ik krijg zelfs klachten dattie niet meer uit dat zwarte scherm te krijgen is.
Ik kan niet gevonden krijgen waar dat aan ligt.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

al geprobeerd je xfree86config hetzelfde te zetten als wat citrix wil? oftewel x ook op 800x600 56hz te draaien?
ik ken dit trouwens wel als je terug gaat van X naar console.. daar is de oplossing framebuffers uitzetten.. mischien ook een idee?
citrix op 16 kleuren draaien lukt ook niet? b.t.w. resoluties kan je wel hoger zetten bij mijn weten, maar dan moet je die ook op de server hoger zetten .. tenminste dat heb ik een keer meegemaakt.. vaag, mar waar.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 15:34 ]

Pagina: 1