IP-adress instellen van Dial-Up adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
In Windows 95 en 98 is het altijd mogelijk geweest om via TCP-IP>externe toegangsadapter een IP-adres vast te leggen. In WindowsMe ontbreekt deze mogelijkheid. Het tabblad "IP-adress" verschijnt niet meer na het opvragen van de eigenschappen van TCP-IP>externe toegangsadapter.

Hierdoor is het niet meer mogelijk voor de server om een IP-adres vast te leggen indien de PC door een ander PC gebeld wordt via "Inbelserver".

Weet iemand waar het dan wel moet?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Probeer eens met je rechermuisknop op je externe toegangsadapter te klikke. Dan :
eigenschappen --> netwerk --> TCP/IP instelingen en dan Geef een ip adres op!

dan moet t wel lukke denk :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Baltar
Nee hoor, bij de eigenschappen van je netwerkadapter is geen mogelijkheid om je IP-adres in te voeren (alleen Driver-type, Bindings en Advanced).

In windows 98 kon je dit altijd instellen bij het TCP-IP adres dat aan je externe toegangsadapter (modem) verbonden is (via TCP-IP > Dial-up adapter. Je kreeg dan een tabblad met IP-adres.

Bij WindowsMe echter verschijnt dat tabblad niet meer. Ik weet dus wel waar het ingesteld moet worden, maar het lijkt in Windows ME niet meer mogelijk te zijn.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Wat wil je nou .. Inbellen ofzow en je hebt een vast ip adres of een ip aan je netwerk kaart geven

* Wimlem is ff door de war :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Baltar
Tonnetje:

Werk je zelf met WindowsME? Zoniet welke versie danwel? Ik heb met W95 en W98 dit probleem nooit gehad. Indien je niet met WindowsME werkt kun jij het probleem niet oplossen denk ik. Wel bedankt voor je posting trouwens.

Ik wil inderdaad inbellen bij een PC via dial-up adapter en middels het TCP-IP protocol een netwerkverbinding tot stand brengen. Daartoe moet bij de server (de PC die gebeld wordt) een IP-adres gekoppeld worden aan het modem.

Nogmaals:
In windows '98 kon het bovenstaande door bij TCP-IP > dial-up adapter via de rechtermuisknop the eigenschappen op te vragen. Vervolgens was er dan het tabblad
IP-adres. In WindowsME verschijnt dit tabblad niet meer en zodoende kan ik ook geen IP-adres aan het modem koppelen.

Verwijderd

kijk eens bij dial-up networking(uk versie)
als je een verbinding maakt kun je daarna in de tabs je ip-adres instellen
succes

• Baltar
Bedoel je dat je het IP-adres pas instelt nadat je hebt ingebeld via inbelserver?

Je hebt het over "in the tabs". Welke tabblad bedoel je?

De reden waarom ik dit allemaal wil is dat ik gewoon wil gamen met mijn broer via mijn modem. Vroeger (voor de grote internet doorbraak) hadden games altijd een mogelijkheid voor modem-to-modem connectie. Je kon dan wel maar maximaal met z'n tweeen spelen maar je had wel een snelle verbinding.

Tegenwoordig is deze modem-to-modem verbinding niet meer aanwezig in games. Je kunt alleen multiplayer gamen via Lan of Internet. Dat laatste vindt ik met een 56k6 modem veel te traag. In W'95 en W'98 kon via die dial-up verbinding heel gemakkelijk een IP-netwerkje maken en zo toch met 2 pc's snel kunnen gamen.

In windowsMe lukt dat blijkbaar niet meer.

• Baltar
Kebabi: heb je ook een antwoord op mijn vervolgvraag ?

Bedankt alvast.
Pagina: 1