(suse8.0)RTCW wel beeld maar geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb nu RTCW zoals in Penguinpower.nl werd gezegd erop gegooid alles doet het perfect, behalve het geluid in kde3.
In gnome 1.4 doet het geluid het wel maar als ik het spel afsluit heb ik totaal geen geluid meer 8)7 (een reboot is de enige fix hiervoor).
Er staan geen foutmeldingen in xconsole als ik rtcw heb gestart, ik gebruik de alsa sound module op een CM8783 chipset(hercules 5.1 DVD), full duplex aan of uit maakt ook niks uit :X: .
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen _/-\o_ ?

edit: andere sound programma's(OSS, enzo) maken ook niets uit.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik heb ook SuSE 8.0, dezelfde sound-chip, maar Window Maker met zelf gecompileerde ALSA en geen problemen.
In Gnome zal "esd" de vermoedelijke boosdoener zijn, in KDE zal het wel "artsd" zijn. In elk geval wat van die semi-overbodige sound-daemons.

Start het spel eens als volgt op zonder X draaiende, dus vanaf de prompt (scheelt ook nog een berg resources vaak):

"exec xinit /usr/local/games/quake3/quake3"

HTH!

This is my sick nature.

• RickDB
Ok ik re-compile mijn alsa driver wel effe en kijken wat ie dan doet , exec xinit .wolfmp werkte helaas niet.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Rick164 schreef op 14 augustus 2002 @ 16:22:
Ok ik re-compile mijn alsa driver wel effe en kijken wat ie dan doet , exec xinit .wolfmp werkte helaas niet.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je zonder X moet starten, of met X _zonder_ een sound-daemon actief.
Werkt "exec xinit /usr/local/bin/wolfmp" ook niet? Dat zou vreemd zijn.

This is my sick nature.

• RickDB
Ok bedankt in Windowsmaker doet ie het perfect(stukken sneller dan in windhoos) :D , tja ik start liever een spel zonder x af te sluiten enzo.