erg Oude pc overclocken >:)

Pagina: 1
Acties:

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Ik heb een nu een oude Pc gekregen specs:

P1 150 Mhz :X
48 mb Ram :X
4 Mb videokaart :X

En ik wilde hem graag overclocken zodat als deze Pc bezet is ik alsnog een beetje Fatsoenlijk kan gotten en msnen..
Alleen ik weet niet echt hoe ik hem zou moeten overclocken want je kan de snelheid niet in de bios veranderen en op de moederbord zijn wel een aantal jumpertjes alleen.. WELKE :?
kheb voor de duidelijkheid ff een foto van de Proc en stuk Moederbord gemaakt.. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasella/proc-150.jpg

Wie kan me ff helpen ? :>
en op welke snelheid zou ik hem kunnen laten draaien, met een GOEDE koeler ( lucht)?
Ik ben NU aant uitzoeken wat voor Moederbord het is..

I served in a company of heroes.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

software matig ocen??

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
ik kan het proberen...
welke progs ? hoe heten ze ? waar te vinden ?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
ik denk dat het makkelijker is als je ons eerst verteld wat voor mobo het is

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Yonni
  • Laatst online: 14-02 07:45
is het een zelf samengestelde pc of een merk pc..dus compaq, vobis enz. ? want maybe komen we dan ook wat verder :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die dingen verkopen ze tegenwoordig als rekenmachine toch? ;)

Je moet denk ik het type van het mobo opzoeken en dan op internet zoeken naar een handleiding ofzo. Staat er op het mobo zelf nog info bij de jumpers?

Als je dat gevonden hebt, kan je een vette cooler erop zetten en kijken hoe ver je komt.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Yonni schreef op 14 augustus 2002 @ 15:08:
is het een zelf samengestelde pc of een merk pc..dus compaq, vobis enz. ? want maybe komen we dan ook wat verder :)
een vobis ( highscreen )

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Ik heb daarnet ff met de jumpers gespeeld maar als ik hem opstart blijft er 150 MHZ staan.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30

Tsuranim

There is only one

Zou best wel eens kunnen zijn dat je niet kan overklokken (zoals je ook niet met bep. ECS kan overklokken*). Dus als de dipswitches / jumpers geen effect hebben denk ik dat je alleen de klokgenerator met solderen zou kunnen vervangen.

* Ja met een specifiek bios kan het wel, maar die is dan wel 3rd party.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
P150 draait op 60 MHz FSB; zelfs als de multiplier gelockt is (wat goed mogelijk is) moet je hem zonder problemen op 166 MHz kunnen laten draaien (66 MHz FSB).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Er past een socket a koeler op die cpu, kun je em lekker koel houden :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
neem een socket a koeler van coolermater uit de 7H serie voor de 2000+ houd um wel koel! en is nog stil ook!

is maar 12,50

Verwijderd

asus bordje zo te zien moet wel @ 200 draaien

Verwijderd

hij moet 233 ook kunnen, maar bij die oude shit moet je per se jumpers veranderen, gewoon ff op het moederbord kijken of je kan vinden wat voor een het er is. Anders kan je ook onderaan kijken als je de PC aanzet naar de biosstring en ff opzoeken op http://www.wimsbios.com/ Voor koelers? Deze dingen kunnen passief gekoelt worden en kunnen veel hebben ook extreme temps. Dus gewoon de koeler zo laten en kijken hoe ver ie kan, misschien ook het voltage verhogen. Maar als je echt sneller wil zijn moet je kijken of er SDRAM op kan anders EDO en minstens 64 mb. Ook zou ik ff kijken voor een snelle hdd erin want dat is meestal ook het probleem op van die oude PC. Ik heb hier een 166@266 (hoger kan moederbord niet) met 64 mb SDRAM en een hdd erin, eerst ging alles supertraag, toen een ander hddje erin die een stuk sneller was en nou kan ik em goed gebruiken voor vanalles en nog wat.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Chemist schreef op 14 augustus 2002 @ 22:52:
P150 draait op 60 MHz FSB; zelfs als de multiplier gelockt is (wat goed mogelijk is) moet je hem zonder problemen op 166 MHz kunnen laten draaien (66 MHz FSB).
Mijn p200 MMX kon toen op 75Mhz gezet worden toen werd i 225 maar is ook niet veel.
Ik zou gewoon een goedkoop k6II of k6III cpu'tje pakken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
ok bedankt.. >:)

Verwijderd

erg oud? ik heb hier nog een XT met 8088 van intel staan. Hij loopt op 4,77 mHz :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/hosting/Species9408/misc/8088.jpg

Yeah baby 8)

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26

kimjansen

Nu ff niks...

kheb hier een p1-150 op 180 lopen passief gekoeld met een standaard maatje "1-GHz-Socket A-CoolerMaster" blokkie ennuh hij kan nog wel meer als ik wil, ik kan het blok nu namelijk nog goed beethouden...

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Die 8088 is kei veel geld waard man. Je kan em verkopen aan NASA die zochten die dingen. Ik denk dat als je em opstuurt naar ze dat ze je vast wel iets leuks geven. Ook al is het maar een jaar abo op hun weekblad ofzo. Maar ik zou em vaccuum inpakken en goed onderhouden, dat ding wordt echt geld waard.

Verwijderd

jumpers instellen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wist je dat ik daar een FAQ over geschreven heb? [rml][ onofficieel] minifaq OCen PI / 486, feedback svp[/rml] namelijk :)
Nooit in de echte FAQ opgenomen (zal wel terecht zijn :P)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als ik het goed heb is dit zo'n asus pII serie moederbord. Effe manual zoeken en oc-en die hap.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• m-m
  • Niet online

m-m

alexandervisser schreef op 15 augustus 2002 @ 22:12:
Als ik het goed heb is dit zo'n asus pII serie moederbord. Effe manual zoeken en oc-en die hap.
tis iig geen asus PI/P55TVP4 maar misschien wel een PI/P55T2P4 das een legendarisch mobo om zijn OC mogelijkheden....

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

m-m schreef op 15 augustus 2002 @ 22:17:
[...]

tis iig geen asus PI/P55TVP4 maar misschien wel een PI/P55T2P4 das een legendarisch mobo om zijn OC mogelijkheden....
Als de topicstarter nu eens effe dat opzoekt, zijn er weer wat onduidelijkheden de wereld uit.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jiffy
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

m-m schreef op 15 augustus 2002 @ 22:17:
[...]

Het is zo te zien een Baby-AT bordje. Wsl dus geen merkpc. En in het socket 7 tijdperk (en daarvoor, uiteraard) was het plaatsen van jumpers de gebruikelijke manier om de FSB en multiplier in te stellen. Softwarematige aanpassing daarvan via het BIOS kwam veel minder vaak voor.

Als je wilt weten wat de jumpers betekenen kun je 2 dingen doen:
1- goed het mobo bekijken of er staat aangegeven wat de jumpers betekenen (vaak wel).
2- nakijken wat het merk & type mobo is. Vervolgens kun je op de site van de fabrikant wsl wel de complete handleiding vinden.

* Jiffy is eigenlijk nog best wel gek op socket 7 baby-AT's en heeft er dus ook nog een paar staan...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• m-m
  • Niet online

m-m

Jiffy schreef op 16 augustus 2002 @ 13:33:
[...]

* Jiffy is eigenlijk nog best wel gek op socket 7 baby-AT's en heeft er dus ook nog een paar staan...
ik 2 waarvan 1 halfdood :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40

Chakotay

Lick here to continue

Dat soort spul is best leuk overklokbaar nog, kheb een jaar of 2 terug een mooie socket A koeler op een p166MMX geplakt, ding trok vrolijk 240 :) (Abit plankje, TX5 uit mn hoofd)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:51
ik had een Abit Sm5 met een 166MMX op 266 lopen :) 75mhz bussnelheid. hij deed 83mhz ook, dus 298MHZ :D alleen dat vond de hd niet leuk. kreeg kruislings gekoppelde bestanden dan. maar proc bleef ondanks alles gewoon 45-48 graden :) met een celeron koeler erop.

dat waren nog eens tijden.

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op 16 augustus 2002 @ 16:46:
ik had een Abit Sm5 met een 166MMX op 266 lopen :) 75mhz bussnelheid. hij deed 83mhz ook, dus 298MHZ :D alleen dat vond de hd niet leuk. kreeg kruislings gekoppelde bestanden dan. maar proc bleef ondanks alles gewoon 45-48 graden :) met een celeron koeler erop.

dat waren nog eens tijden.
Draait ie nu nog ? :D

Verwijderd

Gotten en MSN'en gaat prima op een P1 150 Mhz...Windows NT4.0 en knallen maar...hoef je niet over te klokken..je zal hooguit de 200 Mhz halen en dat boeit dan weinig..maar goed de echte tweakert kan niet zonder OVERKLOKKEN!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:06:
Gotten en MSN'en gaat prima op een P1 150 Mhz...Windows NT4.0 en knallen maar...hoef je niet over te klokken..je zal hooguit de 200 Mhz halen en dat boeit dan weinig..maar goed de echte tweakert kan niet zonder OVERKLOKKEN!
zelufs een p100 & 95 werkt nog wel -> mijn laptop

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:51
ja alleen niet meer op 266 of 298, maar op 233, want hij zit nu op een soyo bord dat niet hoger gaat. :)
Pagina: 1