[wc] Aanslag op waterblok hoe te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik ben met mijn waterkoeling bezig. Ik heb alles klaar en wil alles inbouwen. Maar nu zit er een groenige aanslag onder op het blok. Ik denk dat het koper oxide is.

Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Met welk middel en waar kan ik dat kopen.

Ook vroeg ik me eigenlijk af of het erg veel nut heeft om mijn waterblok te poleisten en zo ja welke korreldiktes schuurpapier heb ik dan nodig?

Verwijderd

Gamma, Commandant Nr 4. Is een groene bus en heel goedkoop. De onderkant wordt er ook superglad van -->lagere temps. Als het blok niet TE grof is hoef je hem niet te schuren, gewoon een doek met dat spul en poetsen maar. Wordt als een siegel, echt waar..

• jbcyber
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:42:
Gamma, Commandant Nr 4. Is een groene bus en heel goedkoop. De onderkant wordt er ook superglad van -->lagere temps. Als het blok niet TE grof is hoef je hem niet te schuren, gewoon een doek met dat spul en poetsen maar. Wordt als een siegel, echt waar..
Inderdaad het werkt super.

Ik heb alles nu ingebouwd en mijn temp is 35 graden op een msi k7t turbo moederbord en een amd 1000 mhx non oc-ed (eerst een ander voeding want die van mij is brak :()

Verwijderd

Maareh, hoeveel ben je er mee opgeschoten? Wat was je temp eerst?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:42:
Maareh, hoeveel ben je er mee opgeschoten? Wat was je temp eerst?
Great minds think alike >:)
Wilde exact hetzelfde vragen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op 14 augustus 2002 @ 20:14:
[...]

Als ie het nou nog ff post is het helemaal mooi! Ghe! :9

• jbcyber
Whuzz schreef op 14 augustus 2002 @ 20:14:
[...]

Ik heb geen idee.

Ik heb vanmiddag mijn waterkoel project voltooid. Maar er zat van het lange liggen van het blok al aanslag op.

Denk eigenlijk dat het toch wel helpt.

Verwijderd

jbcyber schreef op 14 augustus 2002 @ 23:03:
[...]

Ik heb geen idee.

Ik heb vanmiddag mijn waterkoel project voltooid. Maar er zat van het lange liggen van het blok al aanslag op.

Denk eigenlijk dat het toch wel helpt.
Fuck! Nja, dan maar wachten tot m'n eigen resultaten..

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 01:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dus aanslag verwijder je en koper maak je spiegelglad met dat groene busje van de Gamma.. cool, moet ik hebben.
Maar.. hoe houd je het aanslag vrij? Ik kan moeilijk om de zoveel tijd mijn blok er uit slopen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Tijgert schreef op 15 augustus 2002 @ 01:30:
Dus aanslag verwijder je en koper maak je spiegelglad met dat groene busje van de Gamma.. cool, moet ik hebben.
Maar.. hoe houd je het aanslag vrij? Ik kan moeilijk om de zoveel tijd mijn blok er uit slopen...
Als je het gedaan heb niet meer met je zweetpoten eraan komen :+ 8)7 LOL!

Ik heb er hier 2 liggen. 1 gepolijst en 1 ongepolijst. Die gepolijstte blijft gewoon netjes, behalve op de plek waar ik met mn vinger eraan zat :9

Tip: met de dremel gaat het ubersnel! Wel doen waar het vies mag worden, want het spettert nogal :D

Edit: koperpoets werkt ook, maar duurt wat langer. Tandpasta ook trouwens, maar wordt niet zo mooi als met commandant.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 01:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Toch ga ik maar effies met waterproof 1200 en 1500 schuurpapier de onderkant polijsten... en DAN met meneer de commander er over heen... als ie DAN niet glad wordt!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Tijgert schreef op 15 augustus 2002 @ 15:42:
Toch ga ik maar effies met waterproof 1200 en 1500 schuurpapier de onderkant polijsten... en DAN met meneer de commander er over heen... als ie DAN niet glad wordt!
Met 800 lukt het ook wel hoor. Dan glimt hij al. Misschien dat je een andere commandant moet gebruiken dan. Die Nr4 kon hem wel eens groffer maken :D Wel op een glasplaat doen he, dat schuren..

• jbcyber
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:37:
[...]

Als je het gedaan heb niet meer met je zweetpoten eraan komen :+ 8)7 LOL!

Ik heb er hier 2 liggen. 1 gepolijst en 1 ongepolijst. Die gepolijstte blijft gewoon netjes, behalve op de plek waar ik met mn vinger eraan zat :9

Tip: met de dremel gaat het ubersnel! Wel doen waar het vies mag worden, want het spettert nogal :D

Edit: koperpoets werkt ook, maar duurt wat langer. Tandpasta ook trouwens, maar wordt niet zo mooi als met commandant.
Inderdaad het ligt aan je zweetpoten. Ik heb dat blok in mijn handen gehad met de vorige hitte golf en toen is het ontstaan.

Ik heb hem nu helemaal gepoets en ik verw8 eigenlijk dat het wel even goed is. Die bus is trouwens veels te veel je kan er wel 100 blokken mee poetsen maar het werkt perfect.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

gewoon schoonmaak azijn werkt heel goed. Gaat je blokkie ook mooi van glimmen :>

Verwijderd

jbcyber schreef op 15 augustus 2002 @ 19:15:
[...]

Inderdaad het ligt aan je zweetpoten. Ik heb dat blok in mijn handen gehad met de vorige hitte golf en toen is het ontstaan.

Ik heb hem nu helemaal gepoets en ik verw8 eigenlijk dat het wel even goed is. Die bus is trouwens veels te veel je kan er wel 100 blokken mee poetsen maar het werkt perfect.
Ik doe mn auto er ook mee :*)

Verwijderd

Je kan het koelblok ook een nachtje in de ammonia laten zwemmen. Werkt ook heel goed en is waarschijnlijk goedkoper. Ik ga er wel vanuit dat het koelblok van koper is en dat er geen andere materialen bij zitten. Aluminium in de ammonia wordt zwart.
Pagina: 1