Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Collega's weten vaak ook wel eens wat, vraag het hen.
JE plaats het object in een vector. Als je iets aan dat object gaat veranderen dan veranderd er niets aan die vector want die bevat gewoon die buffer. Je moet je goed realiseren dat die vector die buffer ziet als 1 object. Dus hij gaat niet de elementen uit de array halen om die in de vector te plaatsen.
Als je aan die vector vraag hoe lang hij is, zal hij gewoon zeggen: 1 en niet 1024 (mits je er niet andere elementen in hebt geplaatst).
Als je aan die vector vraag hoe lang hij is, zal hij gewoon zeggen: 1 en niet 1024 (mits je er niet andere elementen in hebt geplaatst).
Maar staat er een kopie van de buffer in de vector? of linkt de vector gewoon naar de buffer?
Gewoon een link, geen copy. Kijk anders de source maar eens door van vector of lees ff goed de api`s door.
Bedankt... dan weet ik nu waar ik de fout in ga
Als je het niet kan beredeneren, dan kan je het wel in 1 minuut uitproberen.
Ik vraag me trouwens af waarom je arrays in een vector wilt stoppen. Waarom gebruik je niet direct een vector om je 'buffer' objecten in te stoppen?
Ik vraag me trouwens af waarom je arrays in een vector wilt stoppen. Waarom gebruik je niet direct een vector om je 'buffer' objecten in te stoppen?
Verwijderd
Ik gooi ook vaak Array's in een ArrayList hoor, reuze handig kan het zijn.
Ik zou ook even eens naar ArrayLists kijken als ik jou was, ik heb een keer wat verschillen bekeken en ArrayList werkt in de meeste gevallen wat sneller.
Ik zou ook even eens naar ArrayLists kijken als ik jou was, ik heb een keer wat verschillen bekeken en ArrayList werkt in de meeste gevallen wat sneller.
Een arraylist is ook bijna hetzelfde als een vector alleen is die niet thread-safeVerwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:18:
Ik gooi ook vaak Array's in een ArrayList hoor, reuze handig kan het zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Vector en een ArrayList, behalve dat de eerste wel en de tweede niet thread-safe is? Uit de documentatie kan ik dat niet echt opmaken.
edit: Oh, niets dus. Thanks rwb.
edit: Oh, niets dus. Thanks rwb.
Vector kan eigelijk verwijderd worden, netzoals HashTable. In Collections zitten methodes waarmee je objecten kan verpakken in een thread safe wrapper.
Dat zal wel niet gebeuren aangezien in J2ME/MIDP geen collection framework zit maar alleen.. inderdaad, de Vector en de Hashtable. Collection framework is hellaas te groot door al z'n interfaces enzo.. het zijn dan ook de 1.1 versies van deze classes.Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:30:
Vector kan eigelijk verwijderd worden, netzoals HashTable. In Collections zitten methodes waarmee je objecten kan verpakken in een thread safe wrapper.
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
Zowizo worden er geen classes verwijderd omdat het compatible moet blijven met oude code. Het zou wat zijn zeg dat je programma opeens niet meer werkt omdat een gebruiker een nieuwere virtual machine geinstaleerd heeftTheOneLLama schreef op 14 augustus 2002 @ 16:41:
[...]
Dat zal wel niet gebeuren aangezien in J2ME/MIDP geen collection framework zit maar alleen.. inderdaad, de Vector en de Hashtable. Collection framework is hellaas te groot door al z'n interfaces enzo.. het zijn dan ook de 1.1 versies van deze classes.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het is tijd voor een nieuwe versie van java die totaal niet backwards compatible hoeft te zijn.
Pagina: 1