Toon posts:

USB modem onder Linux ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben een newbie op het gebied van linux operated systems. ik heb pas Caldera op mijn pc geinstalleerd. Dat ging allemaal oke. maar ik ben in het bezit van een USB Twister modem (v.90) en het lukt me helemaal niet deze te installeren onder linux. ik heb op verschillende websites gezocht naar een oplossing maar ik kom niet verder. Linux zelf ziet helemaal geen modem ( ik heb op verschillende com porten laten zoeken en natuurlijk ook op de USB port). Het enige wat linux wel ziet is dat er een stuk hardware is gekoppeld aan de USB poort, maar dat word dan als een hub gezien. ik kan hier dus niets mee.
Hebben jullie misschien ervaring hiermee ?

Alvast bedankt.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ik kan je er weinig over vertellen: ik krijg mijn USB scanner (dat ondersteund wordt door linux) ook niet herkend.
Nou goed: die hub enzo das allemaal prima maar volgens mij heb je /dev/usb/* nodig en dan niet lp*/mouse*/scanner* maar iets anders. Als je DevFS hebt in je kernel staat alleen wat herkend wordt door de kernel en geen onnodige device nodes (files dus)
Kijk ook in /proc/bus/usb/devices en /proc/bus/usb/* of er niets staat.
Kijk daarna of er geen noodzakelijke opties zijn weggelaten in de kernel configuration.
Good Luck!

<EDIT> Zou natuurlijk ook kunnen dat dat stuk hardware een Winmodem is, dus dat het alleen met Windows werkt via een win32 driver die hardwarematige systemcalls softwarematig nabootst (als ik me de tekst nog goed herinner!)

Koop anders een goedkoop HARDWARE modem en lees de modem how-to's op tldp.org!! Alles opgelost!

Verwijderd

Ik ben er ook naar op zoek geweest en bij mijn weten was die Linux-ondersteuning voor USB-modems er tot voor kort nog niet. Maar ik kan me niet anders indenken dan dat er vraag naar is dus misschien dat er ondertussen iets verschenen is. Ik ben bezig om mijn USB-modem om te ruilen voor een ethernet-versie, ben ik van het gezeik af.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:47:
Ik ben bezig om mijn USB-modem om te ruilen voor een ethernet-versie, ben ik van het gezeik af.

USB ADSL modem? Die worden afaik gewoon ondersteund (al heeft ethernet de voorkeur).

Voor USB 56k6/ISDN modems is afaik ook wel support, maar wat summier.

Verwijderd

dat ADSL modem draaid hier gewoon, je moet denk ik gewoon opzoek gaan naar drivers daar staat wel bij hoe je het aan de gang krijgt

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Oh, ik dacht gelijk aan een 56k modempje. Niet aan ISDN of 10/100.
Pagina: 1