Toon posts:

Computer kan Dvd-rom speler ineens niet meer vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanmorgen het volgende probleem: Tijdens het opstarten van de computer kan de Dvd-rom speler (second master) ineens niet meer gevonden worden. Hij "zoekt" ook heel lang ernaar tijdens het opstarten.

Na het opstarten werkt voor de rest alles correct, alleen blijft het lampje van de hdd continu branden en het lampje van de dvd-rom speler continu knipperen..

Als ik naar configscherm ga --> systeem , staan er nergens uitroeptekentjes of dergelijke.... maar hij kan de dvd-rom speler gewoon niet vinden. Ook op het "mijn computer" scherm is deze gewoon weg...

Ik heb voor de rest helemaal niks geinstalleerd of veranderd waardoor dit gebeurd zou kunnen zijn...

Wat kan ik doen om deze speler weer te vinden?

Ps: Ik heb deze computer zelf in elkaar gezet 1 jaar terug, misschien is er een draadje losgeraakt ofzo?? Zou dat kunnen?
De dvd-rom speler is van lite-on btw.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 07:36

S1W

Wat voor OS draai je? Check ff of alle IDE kabels nog vast zitten, gewoon even aanduwen in je kast. Laat windows anders even zoeken naar nieuwe hardware...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten erbij te melden ;)

Draai win 98 2nd edition...
Weet niet hoe ik windows naar nieuwe apparatuur kan "laten zoeken" dat is bij mij nog altijd automatisch gegaan bij het opstarten na instaleren van enkele drivers.

Zal wel eenvoudig zijn, maar ik weet niet hoe het moet :$

• S1W

S1W

zoeken: Control Panel --> Add new Hardware --> Let windows automatically detect new hardware

Verwijderd

Topicstarter
Ok, windows kon geen nieuwe hardware ontdekken, dus computer maar uit elkaar gehaald en even gekeken of daar mis mee kon zijn. Naja, alles zat nog op zijn plek, alleen was er op een rare anier een schroefje doorgedraaid die het mobo op zijn plek hoort te houden waardoor het mobo een speling had van ongeveer 0,6 cm precies daar waar de primary en secondary master in gedaan moeten worden..

schroefje aangedraaid en ineens kan ie hem weer vinden :?

naja.... voorlopig doet ie het dus weer :)

• S1W

S1W

Vaag... zou niets uitmoeten maken... Miscchien toch gewoon een windows probleempje, wat door een fijne reboot weer verholpen is...
Pagina: 1