Toon posts:

rc4 keys...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik lees dat rc4 verschillende keylengtes kan hebben...

betekend dit dat een 64 bit key bestaat uit 8 characters, en dat 128 bit bestaat uit 16 characters..?!

wie weet wat de regelgeving is in Nederland..?!

tegenwoordig mag je 56 bit encryptie uitvoeren uit de VS, maar ik voer dit niet uit, en ik woon ook niet in een verboden land (irak)

hoeveel bit key mag ik gebruiken..?!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
64 bit = 8 byte, dat staat verder los van characters :? (die hebben niet overal dezelfde lengte)
Verder .. hoeveel 'bit' je mag gebruiken .. geen idee.. zoveel je wilt zou ik gokken.

Verwijderd

Topicstarter
Dash2in1 schreef op 14 augustus 2002 @ 14:03:
64 bit = 8 byte, dat staat verder los van characters :? (die hebben niet overal dezelfde lengte)
Verder .. hoeveel 'bit' je mag gebruiken .. geen idee.. zoveel je wilt zou ik gokken.
als ik me niet vergis is toch elk character precies 1 byte..!?

of zie ik dat nou weer verkeerd..?!

hoe bepaal ik anders de lengte van de key..?!

kan me ook wat ontgaan zijn hoor bij natuurkunde..

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je mag het niet uitvoeren uit de VS, echter buiten de VS mag je rustig een 5663657643 bits encryptie ontwikkelen en gebruiken... Er is echter kans dat je dan daarmee weer onder de bepaalde militaire of encriptie wetten van het land waar je dan verblijft valt...

bijv PGP bevat een grote sleutel en als je die niet uit de VS haalt is er geen enkel probleem met een mogelijke sleutelgrootte...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
wat ik bedoelde met dat een char niet altijd 1 byte is, dat is dat bv. in java een char meer dan 1 byte is en een byte 1 byte. In bv. c is een char daarentegen wel evenveel bits als 1 byte.

Verwijderd

Topicstarter
maar in asp/vb/js is 1 char wel 1 byte d8 ik... anyway dat wordt dus 128 bit = een key van 16 tekens...
Pagina: 1