Ati samenspel met Intel echt sluw

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had op tweakers.net gelezen dat het nergens op sloeg dat ATi zei dat hun nieuwe generatie videokaarten het sneller en beter zouden doen met een Intel processor als met een AMD processor.

Tweakers.net verklaarde dit onwaar, maar nu komt het ... kijk eens op service.madonion.com en kijk naar de scores.

De mensen met hun AMD AthlonXP (die hebben ze dus echt wel hoog geklokt) verliezen het zwaar tegen de mensen met een Pentium4. Zou de Radeon9700 dan echt de keuze worden voor Intel gebruikers ???

De mensen die een AMD AthlonXP systeem hebben en dat hetzelfde klokken met een Geforce4 Ti4600 komen dus echt wel hoger uit ...

Zou Ati zo'n dikke vriendjes met Intel zijn geworden :? Zou opzich niet zo fijn zijn en een beetje oneerlijk volgens mij ... |:(

Wie denkt er even mee ..

De meeste mensen deugen!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

hmm, ik zit net de scores te bekijken en de 3 amd gebruikers die erin staan hebben nou niet echt wereld schokkend hoog geklokte cpu's (2 axp@1600mhz en een athlon@1333), het lijkt me dan ook dat als de zwaardere bakken (met bv. fsb's rond de 190's) een radeon 9700 in zich gepland krijgen, de scores ook hoger zullen uitvallen.
gemiddeld zullen (voorlopig) de p4's toch nog wel blijven overheersen om ze makkelijker en hoger te klokken zijn.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Dat blijkt dus dikke onzin te zijn. Gisteren las ik er nog over in een artikel ergens (weet niet meer waar), maar die Ati kaarten doen 't op AMD systemen net zo goed als op Intel systemen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
is het niet gewoon een stunt van ATI om meer mensen met Intel bakken een RADEON te laten nemen dan een NVIDIA ? want de meesten hebben nog een Intel ( :/ ) om zo meer verkopen te krijgen van de RADEON 9700... ? Of is ATI net als Intel gewoon MHZ GEIL ?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• -Nexus
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Onlangs meldde the Inquirer dat de Radeon 9000 Pro veel beter met een Intel-processor zou werken dan met een AMD. Hierbij stonden een tweetal 3DMark 2001 SE cijfertjes waaruit dit verschil zou blijken. Dit prestatieverschil zou veroorzaakt worden, omdat ATi vriendjes is met Intel.

Door velen werd dit prestatieverschil in twijfel genomen. Om de proef op de som te nemen hebben we de Radeon 9000 thuisgebracht op een Epox 8KHA+ met een Athlon 1800+ en 256MB Samsung geheugen. De score van de kaart bedroeg 7149 punten. Dat een Radeon 9000 Pro het dus veel beter met een Intel doet dan met een AMD is onzin.

Verwijderd

intel is gewoon beter dan amd

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:26
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:52:
gefeliziteerd dit is de meest onderbouwende mening die ik heb gezien zinds jaren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ook lekker onderbouwd.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

_/-\o_ wauw _/-\o_

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

nee het is waar

de intel ss2 in combinatie met een ati radeon 8500pro
geeft een hogere scoor dan een amd xp
"
alleen in de drivers van ati staan de sse2 instrukties uit
je moet die met de hand aan zetten (voor de radeon classic en radeon8500)

• Yonni
dan wordt het toch weer NVIDIA voor mij? :'( >:) AMD rulez them all... NV30 + Hammer = über ownage :+
maarjah, on topic..

Ati is gewoon goede vriendjes met Intel en werkt met hun samen blijkbaar, dit kan tot vernieuwende dingen of optimalisaties leiden. Die sse2 instructies dan waarschijnlijk daaro eentje van, nix mis mee naar mijn idee...
Maar wat ik me dan afvraag is of je het merkt...3dmark is ook niet alles...wat wordt er precies sneller? de hele kaart of alleen 1 deel van het 3d versnelde? :? dat staat er niet bij...dus f*ck die 3dmark score ...!

edit:

nividia is ook close met AMD natuurlijk, hun Nforce bordjes zijn heel erg netjes en zeker chill te noemen, daaruit kun je ook wel opmaken dat ze een goede band hebben met AMD, zeker nu Nforce2 aangekondigt is :) (fsb @ 166, ddr 400)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ligt et niet aan SSE2 :? Of een hogere fsb (=snellere geheugen :?

Verwijderd

???? SS2 staat uit in driver van Radeon 8500 ????
Explain please

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm, je kan SSE1en2 gewoon aan of uitzetten met rage3d tweaker dus????? :?

MechWarrior || Monsters Game

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt op z'n hoogst zeggen dat jij dat vindt.
Als je niks beters te zeggen hebt, reageer dan in het vervolg gewoon niet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
't is toch gewoon dat de snelste P4 meer data naar de kaart kan laten lopen dan de snelste AMD?
kijk maar naar dat ding dat ze ooit hadden bij anandtech, dat 2e deel van die UT2003 performance test...

• Yonni
ja maar wat doet dat SSE2 dan? waarin maakt het de RADEON 9700 sneller en is het te merken in games/performance?? of gewoon een 3dmark gimmick... tell me plz :)

Verwijderd

heb zelf de persrelease van de radeon 9700 gezien , en als vertegenwoordigger van de ultieme kaart kwam er toch echt iemand van AMD voor de camera zitten.ik heb niemand van Intel gezien in dat hele uur.maar het zal wel weer aan mij liggen.waarom zouden ze eerst AMD daar laten zitten voor de cam en hun dan erna volledig afkraken.trouwens AMD komt een keer weer volledig terug hoor.Het is hun tot nu toe nog altijd gelukt en ik heb er het volste vertrouwen in dat het hun weer gaat lukken (op een dag , waarom weet ik niet)

Verwijderd

Ik denk niet dat ATi zo stom is hoor. Hoe meer kaarten ze verkopen hoe meer winst ze maken, dus moet het op Intel en AMD evengoed werken. AMD is wel kleiner, maar gaat wel een steeds grotere rol op de processormarkt spelen. Vooral veel gamers schaffen een AMD aan omdat dat nog steeds een goedkopere oplossing is.

Als (ik zeg als) de kaart op een intelsysteem sneller is dan een vergelijkbaar AMD systeem en dat komt door een samenwerking tussen ATi en intel dan wil ATi echt wel dikke knaken van intel zien om dit voor elkaar te krijgen.

Conslusie: bullshit :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 13:20
De XP ondersteund toch ook SSE? Kun je die in de rage3d tweaker nu het beste uit of aan laten staan. Ik heb nu SSE en 3dnow allebei aan. Heeft dat zin of kan ik beter voor 1 van die 2 kiezen?

Hop,hop,hop!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 10:00:
Ik denk niet dat ATi zo stom is hoor. Hoe meer kaarten ze verkopen hoe meer winst ze maken, dus moet het op Intel en AMD evengoed werken. AMD is wel kleiner, maar gaat wel een steeds grotere rol op de processormarkt spelen. Vooral veel gamers schaffen een AMD aan omdat dat nog steeds een goedkopere oplossing is.

Als (ik zeg als) de kaart op een intelsysteem sneller is dan een vergelijkbaar AMD systeem en dat komt door een samenwerking tussen ATi en intel dan wil ATi echt wel dikke knaken van intel zien om dit voor elkaar te krijgen.

Conslusie: bullshit :)
Time will tell ;) ... als je het niet erg vindt om het topic open te laten dan komen er vast wel replies als de Radeon9700 uit is :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

basset schreef op 15 augustus 2002 @ 10:04:
De XP ondersteund toch ook SSE? Kun je die in de rage3d tweaker nu het beste uit of aan laten staan. Ik heb nu SSE en 3dnow allebei aan. Heeft dat zin of kan ik beter voor 1 van die 2 kiezen?
je hebt SSE 1 en SSE 2
ze hebben het dus over 2......en die heb athlonnetje niet

Verwijderd

Sjoak schreef op 14 augustus 2002 @ 20:56:
[...]

gefeliziteerd dit is de meest onderbouwende mening die ik heb gezien zinds jaren
wat is ie goed he! :o _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1