PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Van de selection.createRange kan je de parentElement tagName opvragen.
Als dat een B is is je selectie bold. Het kijkt zo alleen niet verder dan 1 element diep. dus als je een italic stuk binnen die bold selecteert krijg je de I terug, niet de B.
code:
1
| document.selection.createRange().parentElement().tagName |
Als dat een B is is je selectie bold. Het kijkt zo alleen niet verder dan 1 element diep. dus als je een italic stuk binnen die bold selecteert krijg je de I terug, niet de B.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
ja klopt dat is dus het probleem want je kan weer niet degene daavoor opvragen
Hoe heb je dat dan opgelost?
Ben gewoon nieuwsgierig.
Ben gewoon nieuwsgierig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| var selection = document.selection.createRange().htmlText;
var elemTmp = document.selection.createRange().parentElement();
while (!(elemTmp.tagName).match(/TD/i)) {
alert("Element is " + elemTmp.tagName);
elemTmp = elemTmp.parentElement;
} |
Ik heb laatst een een editor geschreven, maar dan met execCommands.
Ik vroeg me af waarom je geen execCommands wil gebruiken? Je kan wel proberen de editor geschikt te maken voor Netscape IE en Mozilla, maar je zit toch vast aan de contenteditable optie van IE 5.5+.
Ik vroeg me af waarom je geen execCommands wil gebruiken? Je kan wel proberen de editor geschikt te maken voor Netscape IE en Mozilla, maar je zit toch vast aan de contenteditable optie van IE 5.5+.
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
ja ok maar als ik me eigen editor functies schrijf dan kan ik zelf uitmaken wat voor tags ik wil gebruiken
bijvoorbeeld zoals STRONG en BOLD
ook wil ik geen font tags gebruiken
en die functies maken er een bende van
vandaar dat ik die execCommand niet wil gebruiken
bijvoorbeeld zoals STRONG en BOLD
ook wil ik geen font tags gebruiken
en die functies maken er een bende van
vandaar dat ik die execCommand niet wil gebruiken
Ik ben ook een dagje bezig geweest om zoiets te maken... maar dan met DIV'jes die een class hebben. Uiteindelijk ben ik er mee opgehouden... je moet met te veel dingen rekening houden om zoiets goed te laten werken. want stel je voor een selectie waarvan de helft wel bold is en de andere helft niet... dat gaat nog wel, maar als je 5 verschillende styles hebt dan kan een selectie meerdere styles bevatten, styles maar gedeeltelijk binnen een selectie vallen, etc, etc.
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Verwijderd
Wrongmaartenvdv schreef op 14 augustus 2002 @ 16:34:
maar je zit toch vast aan de contenteditable optie van IE 5.5+.
Ondermeer wat Clay hierboven poste. Mijn inspiratie voor dit projectje kwam hiervandaan
Ok tnx.JSchut schreef op 14 augustus 2002 @ 16:25:
code:
1 2 3 4 5 6 7var selection = document.selection.createRange().htmlText; var elemTmp = document.selection.createRange().parentElement(); while (!(elemTmp.tagName).match(/TD/i)) { alert("Element is " + elemTmp.tagName); elemTmp = elemTmp.parentElement; }
Pagina: 1