netwerk werkt soms wel en soms niet

Pagina: 1
Acties:

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 20:58
Ik heb hier 2 pc's met elkaar verbonden via een crossed cable.....

PC 1 draait win XP home en pc 2 draait win98 SE

de NIC in PC 1 heeft als IP adres 192.168.0.2
de NIC in PC 2 heeft als IP adres 192.168.0.3

Beide pc's hebben als masker 255.2555.255.0 en zitten in dezelfde werkgroep "workgroup"

het netwerk werkt wel daar ik op PC 2 kan internetten via PC 1, ook het pingen van PC 1 naar PC 2 en vice versa lukt....

Nu heb ik op PC1 enkele mappen gedeeld maar die worden niet altijd zichtbaar op PC 2...

Als ik direct naar netwerkomgeving ga op PC 2 dan kan hij nooit PC1 vinden...........(kan het netwerk niet doorzoeken foutmelding)

Als ik dan op PC 2 via netwerkomgeving --> 'computer zoeken' selecteer en ik vul de netbios naam in van PC 1 dan vindt hij hem slechts in 50% van de gevallen.....Anders zegt ie geen computer gevonden. Als PC 2 PC 1 eenmaal wel gevonden hebt dan werkt het ook en goed maar voordat PC 2 eindelijk PC 1 kan vinden moet ik soms wel 10 keer of meer op PC 2 via netwerkomgeving 'computer zoeken' naar PC 1 alvorens hij PC 1 uiteindelijk vindt en soms vindt hij PC 1 helemaal niet en als ik dan PC 2 reboot kan hij PC 2 soms wel vinden en soms ook niet..........heel erg vaag.......

Beide PC's hebben een realtek kaartje.....en zelfs als het internet delen gewoon werkt worden de bronnen van PC 1 niet altijd zichtbaar op PC 2.......

Ik heb al gegoogled en ook heb ik het hele verhaal uit de FAQ doorgenomen inclusief het artikel "hoe bouw ik een thuisnetwerk"maar kon daar het antwoord niet in vinden en ik heb volgens mij alles gedaan hoe het omschreven stond in het artikel "hoe bouw ik een thuisnetwerk"

Bovendien heb ik hier de search gebruikt toen de search nog wel werkte maar er kwamen zo verschikkelijk veel draadjes naar voren waar het mogelijke antwoord waarschijnlijk wel ussen had gezeten.....maar het doornemen van die draadjes zal erg tijdrovend geweest zijn (het waren een pagina of 10 vol topics die uit de search rolde) en daarom heb ik maar een topic geposts......

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.......

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39

Zoefff

❤ 

Staat "bestanden en printers delen" wel aan op PC1?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TheFreak2002
ja.......anders zal ik nooit de mappen zien van pc1 op pc2......en die zie ik wel......maar heel soms....niet atijd, wat wel zou moeten lijkt me......

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Soms duurt het heel lang voordat pc's elkaar zien met file and printer sharing. Gister een lan gehad en daar zag ook ieder elkaar niet.
Als oplossing zou je voor bestanden te delen ftp kunnen gebruiken.
Maar misschien is er een echte oplosssing voor. Ik ben hem tot op heden nog niet tegengekomen, maar ik heb ook niet alle postings doorgenomen.

Verwijderd

Misschien overbodig, maar ik kon het in je uitleg niet vinden: heb je een firewall lopen misschien? ZIs je crosscable 100% in orde? Kan PC1 wel bij PC2 kijken?

• TheFreak2002
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:56:
Misschien overbodig, maar ik kon het in je uitleg niet vinden: heb je een firewall lopen misschien? ZIs je crosscable 100% in orde? Kan PC1 wel bij PC2 kijken?
Firewall de ICS firewall van XP.......Lijkt me niet het probleem aangezien het soms wel lukt om in pc 1 te kijken......mijn crooscable lijkt ook okee aangezien pingen en internet delen wel goed lukt...

Of PC1 bij PC2 kan kijken weet ik niet omdat ik dit niet heb getest omdat pc1 helkemaal niet bij PC2 hoeft te kijken omdat het niet echt nodig is......

Verwijderd

Is de computerbrowser schuld. Deze zal zich niet altijd direct melden waardoor de andere PC niet zichtbaar is. Als je connect op ip-adres wordt dit geforceerd en zal eea wel zichtbaar zijn.

Is trouwens standaard networking essentials materiaal, waarvan reeds eindeloos veel topics over geopend zijn, maar dat natuurlijk terzijde.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Wat je ook kan doen is bij uitvoeren: "\\PC1\sharenaam" intikken. Dan zal je wel meteen verbinding hebben.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

ik heb ergens weleens gelezen dat je een gastaccount bij xp moet aanmakane om toegang tot een xp bak te krijgen, tenzij je op beide computers dezelfde username gebruikt

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39

Zoefff

❤ 

Je kan voor het verzenden van files sowieso veel beter ftp gebruiken hoor, is echt veel sneller.

Heb toevallig gisteren 2 filmpjes overgepomt, 1ste met windowsshare, ging 800kb/sec, 2e met ftp en die ging rond de 5 meg/sec...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:10:
ik heb ergens weleens gelezen dat je een gastaccount bij xp moet aanmakane om toegang tot een xp bak te krijgen, tenzij je op beide computers dezelfde username gebruikt
Ik heb hier een netwerkje draaien met win2000 en WinXP. Op die XP pc heb ik guest account gewoon uit staan.
Zoefff schreef op 14 augustus 2002 @ 16:12:
Je kan voor het verzenden van files sowieso veel beter ftp gebruiken hoor, is echt veel sneller.

Heb toevallig gisteren 2 filmpjes overgepomt, 1ste met windowsshare, ging 800kb/sec, 2e met ftp en die ging rond de 5 meg/sec...
Da's ook gekjes. Ik verstuur met mijn 100 Mbps netwerk en filesharing met 9 Mb/s. Het moet gewoon kunnen.

Probeer eens vanaf PC1 op PC2 te kijken en zet voor de zekerheid die Windows Firewall eens uit.

• TheFreak2002
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:16:
[...]

Ik heb hier een netwerkje draaien met win2000 en WinXP. Op die XP pc heb ik guest account gewoon uit staan.

[...]

Da's ook gekjes. Ik verstuur met mijn 100 Mbps netwerk en filesharing met 9 Mb/s. Het moet gewoon kunnen.

Probeer eens vanaf PC1 op PC2 te kijken en zet voor de zekerheid die Windows Firewall eens uit.
Zal het sppoedig eens testen als de andere oplossingen van "connecten op IP address"en connecten op "//pc1/sharenaam" niet werkt.....
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 16:02:
Is de computerbrowser schuld. Deze zal zich niet altijd direct melden waardoor de andere PC niet zichtbaar is. Als je connect op ip-adres wordt dit geforceerd en zal eea wel zichtbaar zijn.

Is trouwens standaard networking essentials materiaal, waarvan reeds eindeloos veel topics over geopend zijn, maar dat natuurlijk terzijde.
Ik heb dit al geprobeerd maar misschien niet op de goede manier....

Ik dee netwerkomgeving --> rechtermuis --> netwerkverbinding maken en ik deed //192.168.0.2

en dat ging niet gaan.......heb ik een foutje gemaakt.....????

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
ja idd een foutje. Het zijn de \\ slashes, niet de //

O ja je kun ook gwoon de computernaam invullen. \\server bijvoorbeeld

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• TheFreak2002
pierre-oord schreef op 14 augustus 2002 @ 18:55:

Ik gebruikte iig de goede slashes........maar het ging nog steeds niet gaan........

• TheFreak2002
pierre-oord schreef op 14 augustus 2002 @ 18:55:

Ik heb dit geprobeert en het lukt niet......

Ook \\IP addres\sharenaam werkt niet.......

de firewall van XP staat ook uit........

Ik vindt dit zo vreemd.....
Pagina: 1