Harde schijf installeren met Win.98

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Calippo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Hey,
Ik heb net een nieuwe harde chijf gekocht van 60 GB toen ik hem in de pc had gestoken had ik nog Windows XP , ik had em dan geformatteerd met Windows XP en dan heb ik mn oude schijf (C schijf) geformatteerd omdat ik Windows 98 wou installeren ..Nu d8 ik , na het formatteren en het station X te hebben genoemt, dat ik bij het installeren van Win98 als map X:\Windows kon kiezen maar dat was niet zo :s .. Dan heb ik Win98 maar op mn C schijf geïnstalleerd en nu blijkt mn nieuwe harde s. niet geformatteerd te zijn...Wat de bedoeling nu is is dat deze harde s. station X moet worden en dat alle files van C naar daar worden overgebracht zodat ik mn C schijf kan gebruiken voor wat files die ikzelf aanmaak + mijn X schijf moet dan de vaste schijf worden (master waarschijnlijk en die andere slave heb ek hore zeggen , maar van die uitleg snapte ik nix :( )
Alreeds bedankt voor dit brokje te lezen, :7

Greetzz Calippo

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Ik moest het draadje 3 keer lezen voordat ik het door had. Maar je hebt de schijf hoogstwaarschijnlijk als ntfs geformateerd en ntfs word niet ondersteund door dos en windows 98 < wat je nu moet doen is beide schijven formateren met dos fdisk en format koppel kleine schijf los maak andere primary (jumper) win98 installeren en de tweede schijf erbij en die als slave via de jumper.

Specs

Verwijderd

Kans is indd nogal groot dat je de nieuwe hdd als ntfs geformateerd hebt.
Ik weet niet of er al data op die nieuwe schijf staat en of je die kwijt wil maar met partition magic 7 kan je een ntfs filesysteem terug zetten naar fat32 zonder gegevensverlies, en anders gewoon herformateren van de nieuwe hdd is de simpelste oplossing

• venomous
  • Laatst online: 07-02 17:25
NTFS <> Fat32 = gegevensverlies ivm structuur.

Specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik anders gewoon fdisk en format, dat werkt nog steeds hte beste