Toon posts:

stripje op boxed pentium IV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een boxed pIV 1,6A gekocht (draait zonder probs op 2,2 en hoger heb ik nog niet geprobeerd >:) ). Nu zit er op die gigantische heatsink zo'n zwart stripje voor de warmte-overdracht.

Wat doet de gemiddelde tweaker hiermee ? Eraf halen en arctic silver opsmeren of laten zitten en gewoon gebruiken ? Ik heb hem laten zitten en stressed word mijn proc nu ongeveer 55 graden. Is het verstandig om het stripje eraf te halen ? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 12:49 . Reden: spelvouten ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

d'r afhalen en artic silver er op.
scheelt je een graad of 5 als het niet meer is.

en dan wel eeen heeeel klein beetje artic silver.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 14 augustus 2002 @ 12:49:
d'r afhalen en artic silver er op.
scheelt je een graad of 5 als het niet meer is.

en dan wel eeen heeeel klein beetje artic silver.
wow, da's nog aardig wat. Ik dacht het misschien enkele graden zou schelen maar dit is het wel waard om even wat AS erop te smeren !!! :*)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

let er wel op dat je het ECHT DUN smeert en dan ook echt dun

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

hmmm... dat moet ik ook een keer doen, mijn 2.26 loopt nu op 60 graden... :(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik heb em er wel afgehaald, maar echt nuttig was het niet. die hele heatsink is zo bol als me opa's achterhoofd dus goed contact maken doet het toch niet.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
P5ycho schreef op 14 augustus 2002 @ 13:20:
Ik heb em er wel afgehaald, maar echt nuttig was het niet. die hele heatsink is zo bol als me opa's achterhoofd dus goed contact maken doet het toch niet.
Het lijkt me dat de heatsink gewoon recht is hoor. Het enige wat bol staat is het moederbord :( Dat schijnt geen kwaad te kunnen want ze hebben er met het ontwerp van het mobo rekening mee gehouden, schijnt !!!

• P5ycho
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:31:
[...]
Het lijkt me dat de heatsink gewoon recht is hoor. Het enige wat bol staat is het moederbord :( Dat schijnt geen kwaad te kunnen want ze hebben er met het ontwerp van het mobo rekening mee gehouden, schijnt !!!
Mijn heatsink is dus bol. t is nou eenmaal zo. Maar ik heb geen zin om dat ding te gaan lappen als ik over een paar manden weer aan de slag ga met een nieuw waterkoelingsproject.

Verwijderd

Topicstarter
P5ycho schreef op 14 augustus 2002 @ 14:09:
[...]

Mijn heatsink is dus bol. t is nou eenmaal zo. Maar ik heb geen zin om dat ding te gaan lappen als ik over een paar manden weer aan de slag ga met een nieuw waterkoelingsproject.
Goh, raar hoor. Was dat al zo toen je 'm kocht?

Ga je alles zelf maken voor je waterkoelingsproject (radiator van sloop, pomp uit dierenwinkel, zelf heatsinks freezen) ? Op zich lijkt mij dat ook wel wat alleen het freezen is voor mij een probleem.

Die pIV zal wel super draaien met zulke koeling !!!! >:)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik heb op m'n P4 meteen een Zalman geplaatst. Ik had diverse reviews gelezen en iedere reviewer liet veel lagere temperaturen zien dan die ik te zien kreeg. 45 graden stressed was toch wel het maximum.

Affijn, ik bang dat ik er teveel ASII op gedaan had dus ik haal de Zalman eraf, plaats een heel dun laagje op de proc en plaats de Zalman opnieuw. PC aan en een gepiep van jewelste, 63 graden. Dus Zalman er weer af, ik bekijk de onderkant en er zie er een scherpe afdruk van de randen van de proc in zitten.

Mijn proc was bol waar de daadwerkelijke proc zit, eromheen was het lager en de randen van het geheel waren weer hoger. Effe lappen dus, ik heb schuurpapier 400 en 1000 gehaald en heb m'n proc. een kwartier zitten lappen tot ik alleen nog maar koper zag. Buiten de kast even getest, dun laagje ASII op de proc en die op de Zalman geplakt, zat meteen muurvast. Ik kon het er niet af trekken maar moest het eraf schuiven. Aha, kaasiekrent, dus de boel weer geinstalleerd, nu weer met een heel dun laagje AS en wat blijkt....net zo warm als ongelapt met een dikke laag AS erop. Wat ik wel zag is dat de proc sneller afkoelde, toch nog iets bereikt. :9

Dan nu de moraal.

Shunt, iedere situatie (proc/koeler combi) is weer anders. De enige tip die waardevol is is test zelf wat in jouw situatie het best werkt.

EdSchouten, als dat je stressed temp is dan is er niks aan de hand. Mijn 2.26 draait op 2.55 met de Zalman fan op de laagste stand en wordt tot max 62graden warm en is ook dan nog superstabiel.

P5ycho, als je toch nog maanden zo blijft draaien dan is het toch slimmer om nu effe 10 minuten te lappen(tis maar alu) zodat je nu je proc hoger kan laten draaien waardoor je straks met je WC nog verder kan oc'en?

Specs

• P5ycho
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:35:
[...]

Goh, raar hoor. Was dat al zo toen je 'm kocht?

Ga je alles zelf maken voor je waterkoelingsproject (radiator van sloop, pomp uit dierenwinkel, zelf heatsinks freezen) ? Op zich lijkt mij dat ook wel wat alleen het freezen is voor mij een probleem.

Die pIV zal wel super draaien met zulke koeling !!!! >:)
rad uit een ford transit, pomp van aquariumzaak, blokken worden met draaibank gemaakt. die freesontwerpen zijn niet effectief.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Lap die luchtkoeler, Gebruik korrel 80 todat ie vlak is. Dan met watervast schuurpapier met water en wat zeepsop rondjes draaien op 280, 400, en nog wat hoger, Spiegelt het, dan is het goed.

• P5ycho
roedie schreef op 14 augustus 2002 @ 20:45:
Lap die luchtkoeler, Gebruik korrel 80 todat ie vlak is. Dan met watervast schuurpapier met water en wat zeepsop rondjes draaien op 280, 400, en nog wat hoger, Spiegelt het, dan is het goed.
Maar ik heb geen zin om dat ding te gaan lappen als ik over een paar manden weer aan de slag ga met een nieuw waterkoelingsproject.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

roedie schreef op 14 augustus 2002 @ 20:45:
Je kunt ook gewoon polijsten (met de hand) 8)7 ipv honderd verschillende korrels schuurpapier te gebruiken.

Mijn 2.0A draait nu niet-overgeclockt stressed 49C, maar de tweede casefan moet er nog in, dan zal het wel 45C zijn.

En dan opfokken dat beest >:).

Edit: met standaardstripje. We hebben nog AS II liggen, dus dat kan altijd nog.

• P5ycho
Vertel me dan eens hoe je met de hand het ding 99,9% vlak wilt polijsten?

Verwijderd

P5ycho schreef op 15 augustus 2002 @ 00:00:
Vertel me dan eens hoe je met de hand het ding 99,9% vlak wilt polijsten?
Niet.. dat lukt niemand.
Met zo'n lapsteen lukt je 90% ofzo :?

Gewoon polijsten, en dan wat koelpasta (AS, Titan, whatever...).
Zal dat laatste 0.1 % dan zoveel uitmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:22:
[...]

Niet.. dat lukt niemand.
Met zo'n lapsteen lukt je 90% ofzo :?

Gewoon polijsten, en dan wat koelpasta (AS, Titan, whatever...).
Zal dat laatste 0.1 % dan zoveel uitmaken?
0.1% waarschijnlijk niet maar 10% wel !!!!!!!

• P5ycho
mijn punt was dat met de hand schuren en polijsten de boel wel glimmend maakt, maar dat dat compleet niet van belang is. het gaat om een vlak contact, niet om een glimmend contact.

99% vlak moet echt wel te doen zijn, mits je een beetje een groot oppervlak schuurt.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hmz, mijn wel overgeclockte 1.8a draait nu stressed 50 graden, en das met stock koeler en dat strippie (en grote externe case fan). Heel veel maakt het niet uit, de koeler die je erbij krijgt is toch al nie al te best (3000 RPM, das eigenlijk toch veels te weinig om echt goed te kunnen koelen). Je kan dus beter voor 20 euro een betere koeler kopen dan voor 5? euro AS aanschaffen. Tenzij je het nog ergens had liggen, dan snap ik het nog wel.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1