kheb van pa een (ouwe) laserprinter gehad alleen als ik print komt er aan de zijkant van het a4-tje een zwarte rand vaan zon cm of 1,5 hoe kan ik dit weghalen is namelijk vreselijk irri het is een ricoh lp1200 reacties please
Verwijderd
nodig: berg doekje, schoonmaakmiddel (speciaal schoonmaak middel dus), wat kwasten, stofzuiger, nodige schroevendraaiers.
actie: openmaken en cleanen die handel (alles dus)
lijkt me niet echt handig om met water in die printer te gaan klooien, maar er zit ook zon soort roller in heb die een paar x schoon gemaakt en word vanzelf weer pikzwart, maar u zegt cleanen die handel ff wat meer info over dat cleanen a.u.b. wat wel en wat niet raken enzo en thnx alvastVerwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:49:
nodig: berg doekje, schoonmaakmiddel (speciaal schoonmaak middel dus), wat kwasten, stofzuiger, nodige schroevendraaiers.
hoe ziet de drum eruit en waar zit tie en waarmee schoon maken?Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:43:
Drum schoonmaken
ja sorrie heb geen verstand van laserprinters
2 mogelijkheden:
- toner (gemakkelijk te vervangen)
- fuser (ook gemakkelijk te vervangen, maar reteduur!)
Simpel...
- toner (gemakkelijk te vervangen)
- fuser (ook gemakkelijk te vervangen, maar reteduur!)
Simpel...
probeer eens te kalibreren (zit meestal in je printfunctie), waardoor je die printer verschillende testprin uitvoert, bv/ 1 blad helemaal pikzwart.
Binnenkant stofvrij zuigen.
Probeer eens de toner te schudden (niet te grof schudden, dan wordt jezelf helemaal pikzwart..
)
Binnenkant stofvrij zuigen.
Probeer eens de toner te schudden (niet te grof schudden, dan wordt jezelf helemaal pikzwart..
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
dat had u beter eerder kunnen zeggen kulere zeg wat een zooi is het hier nou haha maar nu staat er op het display toner is lowGrittyKitty schreef op 14 augustus 2002 @ 16:41:
Probeer eens de toner te schudden (niet te grof schudden, dan wordt jezelf helemaal pikzwart..)
Verwijderd
Zuig vooral de toner met een gewone stofzuiger op.
De kans dat je sofzuiger doorfikt is levensgroot aanwezig.
Toner is namelijk koolstof poeder en dus electrisch geleidend, je moet dit met een special gefilterde stofzuiger opzuigen. Bij een gewone kan het in de motor komen.
Je probleem van die streep. is waarschijnlijk slechte cleaning van de drum.
Na elke afdruk blijft er een restbeeld van toner op de drum, deze word dmv een rubber cleaning blade verwijderd.
waarschijnlijk werkt dit blade niet meer lekker (hard geworden).
in dat geval moet de drum unit vervangen worden.
De kans dat je sofzuiger doorfikt is levensgroot aanwezig.
Toner is namelijk koolstof poeder en dus electrisch geleidend, je moet dit met een special gefilterde stofzuiger opzuigen. Bij een gewone kan het in de motor komen.
Je probleem van die streep. is waarschijnlijk slechte cleaning van de drum.
Na elke afdruk blijft er een restbeeld van toner op de drum, deze word dmv een rubber cleaning blade verwijderd.
waarschijnlijk werkt dit blade niet meer lekker (hard geworden).
in dat geval moet de drum unit vervangen worden.
wat ik met sofvrij zuigen is de binnenkant van de PRINTER, en niet je toner.
Denk ook, gzeien het leeftijd van je printer, dat het probleem aan de drum/fuser ligt.
Heb zelf 2 laser (niet thuis) die ik moet beheren.
Denk ook, gzeien het leeftijd van je printer, dat het probleem aan de drum/fuser ligt.
Heb zelf 2 laser (niet thuis) die ik moet beheren.
kheb die tonerzooi met de gewone stofzuiger opgezogen en doet het nog steeds maar nu is alles dus op moet ik dan zon nieuwe toner kopen ¿ of kan ik um vullen? en kan ik gewoon een drum unit los kopen en hoeduur zal dit gaan worden ¿
het verschill nogal wat. Bij een nieuwere (grote & proffesionele versie) kan je zo de klep openen , ontgrendelen en drumer uittrekken. Bij kleinere (consumenten) versie heb ik geen idee.
Ik raad je gewoon aan om de manual goed door te lezen, en mail te sturen naar helpdesk van ricoh.
Ik raad je gewoon aan om de manual goed door te lezen, en mail te sturen naar helpdesk van ricoh.
ik kan onder zon geval eruit halen waar die zwarte poeder inzit en kan ook zon geval eruit halen met groen iets waar soms men printtekkst op staatGrittyKitty schreef op 14 augustus 2002 @ 23:19:
het verschill nogal wat. Bij een nieuwere (grote & proffesionele versie) kan je zo de klep openen , ontgrendelen en drumer uittrekken. Bij kleinere (consumenten) versie heb ik geen idee.
Zo'n tweede hands laserprintertje lijkt misschien leuk, maar het kost kapitalen.
Je toner (de stof waarmee de printer drukt) is op en een nieuwe kost minstens een eurotje of 50. En aan de klacht te horen is de fuser ook niet goed meer. Een fuser is helemaal niet te betalen.
Mijn tip: koop een simpele kleuren inktjet voor een paar tientjes. Gewoon een Epson of een HP. Je kan er veel meer mee en het is een stuk goedkoper.
Je toner (de stof waarmee de printer drukt) is op en een nieuwe kost minstens een eurotje of 50. En aan de klacht te horen is de fuser ook niet goed meer. Een fuser is helemaal niet te betalen.
Mijn tip: koop een simpele kleuren inktjet voor een paar tientjes. Gewoon een Epson of een HP. Je kan er veel meer mee en het is een stuk goedkoper.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
dat is de tonerVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 08:15:
[...]
ik kan onder zon geval eruit halen waar die zwarte poeder inzit en kan ook zon geval eruit halen met groen iets waar soms men printtekkst op staat
Dat groene ding is je drum waarschijnlijk, ziet eruit als een rol. Je mag deze alleen schoonmaken met een doek. MAAR WAT JE OOK DOET RAAK NOOIT DE DRUM MET JE VINGERS AAN!!!! Doe je dat wel dan kan je een nieuwe kopen. Dan krijg je namelijk op elke afdruk je vingers te zienVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 08:15:
[...]
ik kan onder zon geval eruit halen waar die zwarte poeder inzit en kan ook zon geval eruit halen met groen iets waar soms men printtekkst op staat
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Alleen die goedkope HP's zijn veel duurder in printen. Daar kost een cartridge die ook nog es erg klein is vergeleken met mijn 720c al snel 35 E. Terwijl een toner 100€ is en die ruim 6 keer zo lang meegaat.Vunzz schreef op 15 augustus 2002 @ 08:29:
Zo'n tweede hands laserprintertje lijkt misschien leuk, maar het kost kapitalen.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
LOLVerwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:59:
[...]
dat had u beter eerder kunnen zeggen kulere zeg wat een zooi is het hier nou haha maar nu staat er op het display toner is low
damn he, kick eens ff lekker ergens anders
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()