Collega van me heeft een oude buizen versterker die defect is. Zijn die buizen nog ergens te koop (liefst in ongeveing Utrecht)? Misschien dat de versterker nog te maken is!
Weet je ook types van buizen? Er zijn er namelijk nogal veel van 
Ik ken wel een aantal mensen die buizen te koop hebben. Als je even de typen laat weten, zal ik even voor je informeren.
Ik ken wel een aantal mensen die buizen te koop hebben. Als je even de typen laat weten, zal ik even voor je informeren.
Die buizen zijn zeker weten nog wel te koop , Tube Amps leven opnieuw
www.rikstoet.nl di everkoopt redelijk wat buizenampjes mischien dat je er wat aan hebt
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
muziekinstrumenten winkels verkopen ook nog volop buizen hoor! Een beetje gitaarversterker loopt op buizen.
aAarGhh
Verwijderd
Dit zijn vaak EL 34 buizen toch?jellyshock schreef op 14 augustus 2002 @ 18:38:
muziekinstrumenten winkels verkopen ook nog volop buizen hoor! Een beetje gitaarversterker loopt op buizen.
Nou o.a., als eindbuizen worden idd meestal EL34(Marshall) of 6L6/6V6(Fender) gebruikt, maar als voorversterkerbuisjes zijn er erg veel verschillende gebruikte typen. (12AX7, 12AY7, ECC83,....)
heb zelf een custom Marshall JTM100 met 2x EL34 en 2x 6L6
Als het echt niet mocht lukken kun je altijd contact met mij opnemen.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 10:29:
De buizen die hij zoekt zijn :
EL84 en ECC83
Wat kosten deze ongeveer?
EL 34: keuze te over. Afhankelijk van de kwaliteit en merk die hij wil, tussen de 25 en 250 euro per paar.
ecc83: keuze te over. Afhankelijk van de kwaliteit en merk die hij wil, tussen de 40 en 200 euro per paar.
Dus, laat maar weten
Verwijderd
ECC 83 (12AX7 = zelfde type) kost 11 euro voor een Svetlana (wel goede buizen)
EL84 van sovtek (schijnen wel goed te zijn) kost 14,52 euro. Verkrijgbaar bij www.amplimo.nl het is misschien wel goedkoper te vinden maar veel zal het niet schelen. Het zijn beiden nieuwe buizen.
EL84 van sovtek (schijnen wel goed te zijn) kost 14,52 euro. Verkrijgbaar bij www.amplimo.nl het is misschien wel goedkoper te vinden maar veel zal het niet schelen. Het zijn beiden nieuwe buizen.
Of check deze site eens, erg goede service en adviezen. (heb er zelf gewertk nl.
)
Pagina: 1