[POP3/STMP] Alles installed maar werkt niet :S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61712

Topicstarter
Nou ik ben dus echt geen leek ... maar ik snap hier effe geen ruk meer van....

Ik gebruik in.pop3d uit me inetd @ slackware kan netjes inloggen via POP en werkt allemaal oke ... ook heb ik me smtp geinstalled ( sendmail ) kan gewoon netjes via telnet zien dat die up is nu probeer ik een mail te sturen naar me account die komt dus niet aan maar ik krijg hem ook niet terug.

heb een dynamic address by yi.org (whyl) en heb daar ook netjes me mx record op me hostname staan.

als ik wil gaan verzenden met sendmail ( nieuwste versie ) wil die dat ook niet omdat relaying word gedenied zegt tie via me webmail

heb toen ip_allow in /etc/mail aangemaakt met me interne ip dat werkt ook niet ...

iemand enig idee wat ik fout doe ?

edit : heb ook in local_host_name ofzo in dir /etc/mail/ me hostname staan dus dat moet ook oke zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

En je /etc/mail/access is ook in orde??? En daar heb je ook een nieuwe db van gemaakt???
code:
1
2
3
grover# more /etc/mail/access
localhost                       RELAY
localhost.localdomain           RELAY

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Whizzer schreef op 14 augustus 2002 @ 12:31:
En je /etc/mail/access is ook in orde??? En daar heb je ook een nieuwe db van gemaakt???
code:
1
2
3
grover# more /etc/mail/access
localhost                       RELAY
localhost.localdomain           RELAY
dat heb ik niet gedaan ... dit is de eerste keer dat ik met POP3 en SMTP werk ... heb in INSTALL files dit niet gezien .. of over heen gelezen

Hoe moet ik een nieuwe db aanmaken ? ik dacht dat die die zelf aanmaakte .. ik check op dit moment effe die access of ik maak hem aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27277

Anoniem: 61712 schreef op 14 augustus 2002 @ 12:26:
nu probeer ik een mail te sturen naar me account die komt dus niet aan maar ik krijg hem ook niet terug.
een mailtje met hetzelfde afzender/geadresseerde adres kan misschien niet bouncen omdat als de geadresseerde defect is, de bounce dus ook naar het defecte adres gaat.
beter is testen vanaf een alternatieve account waarvan je weet dat ie werkt.
heb een dynamic address by yi.org (whyl) en heb daar ook netjes me mx record op me hostname staan.
als ik wil gaan verzenden met sendmail ( nieuwste versie ) wil die dat ook niet omdat relaying word gedenied zegt tie via me webmail
neemt je server wel mail aan voor je domein? en je server staat relay vanaf je localhost of interne netwerk wel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb die access file aangemaakt ... en dat me mailtje gaat bouncen ik denk het niet .. want stuur hem naar een andere mail domein ( gmx.net )

edit : nadat ik access file heb aangemaakt en de service had gerestart krijg ik nog steeds relaying denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9257

Welke provider heb je???

het kan zijn dat ze poort 25 dicht hebben zitten,
en als je dan nog een mailserver op mag zetten moet dit meestal via de provider hun relay server gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 9257 schreef op 14 augustus 2002 @ 12:42:
Welke provider heb je???

het kan zijn dat ze poort 25 dicht hebben zitten,
en als je dan nog een mailserver op mag zetten moet dit meestal via de provider hun relay server gaan.
chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb net een nieuwe sendmail.mc omgezet met m4

VERSIONID(`sendmail.mc - gizmic')
OSTYPE(linux)dnl
define(`SMART_HOST',`mail.chello.nl')dnl
FEATURE(`masquerade_envelope')dnl
FEATURE(`always_add_domain')dnl
FEATURE(`local_procmail', `/usr/bin/procmail')dnl
FEATURE(`genericstable', `hash -o /etc/mail/genericstable.db')dnl
GENERICS_DOMAIN(`localhost [mijndomein]')dnl
MAILER(local)dnl
MAILER(smtp)dnl
LOCAL_CONFIG
Cw localhost [mijndomein]

wat vergeet ik nu nog ?

krijg nogsteeds relaying denied met verzenden en kan nogsteeds niet ontvangen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb deze fout ontdenkt .. wanneer ik met pine wil versturen

[Mail not sent. Sending error: 421 4.3.0 collect: Cannot write ./dfg7EB]

permissies .. maar welke permissies kunnen het zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

Anoniem: 61712 schreef op 14 augustus 2002 @ 12:26:
Nou ik ben dus echt geen leek ... maar ik snap hier effe geen ruk meer van....

heb toen ip_allow in /etc/mail aangemaakt met me interne ip dat werkt ook niet ...
Da's al eeuwen niet meer in gebruik. Zie class FR in je sendmail.cf, tegenwoordig is dat vaak /etc/mail/relay-domains
iemand enig idee wat ik fout doe ?

edit : heb ook in local_host_name ofzo in dir /etc/mail/ me hostname staan dus dat moet ook oke zijn
Je moet in dat bestand de FQDN's van je domeinen zetten waarvoor je mail ontvangt, dus OOK dat yi.org adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke bedankt , igmar ... maar ik zit ook met me permissie probleem ? geen idee waar die vandaan komt /var/spool ?

dat yi.org adres heb ik al in me local_host ... blabla staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met pine versturen krijg ik nu niet in 1 keer een fout dat die me mail niet kan wegschrijven maar na een tijdje ... sending komt er eerst staan met 0 % erachter ... daarna krijg ik de fout alsnog dat die niet kan schrijven ... ofwel welke rechten moet ik dan aanpassen als die een nieuwe mail niet kan verzenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm het werkt nog steeds niet ... draai hem nu standalone met debug ... maar zie de fout nogsteeds niet ... Queuen doet die nu wel ... maar verzenden niet ...

heb als Smarthost dus mail.chello.nl dat moet toch werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
01692 === CONNECT mail.chello.nl.
01692 <<< 220 amsfep13-int.chello.nl ESMTP server (InterMail vM.5.01.03.06 201-253-122-118-106-20010523) ready Wed, 14
Aug 2$
01692 >>> EHLO mijndomein
01692 <<< 250-amsfep13-int.chello.nl
01692 <<< 250-HELP
01692 <<< 250-EXPN
01692 <<< 250-XREMOTEQUEUE
01692 <<< 250-ETRN
01692 <<< 250-PIPELINING
01692 <<< 250-DSN
01692 <<< 250-8BITMIME
01692 <<< 250 SIZE 10485760
01692 >>> MAIL From:<root@mijndomein> SIZE=644

dit is het bericht wat in me log staat als die het zelf heeft afgehandeld ... hij wil het dus doorsturen aan mail.chello.nl ... maar me mailtje komt niet aan ...

ziet dit er goed uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
verzenden heb ik nu opgelost door me interne netwerknummer in relay-domains te proppen ... ontvangen moet ik nog nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand al iets ? snap er geen drol meer van hehe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Probleem is dat wij jouw ook bijna niet meer snappen.. No flame intended...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1