Toon posts:

Draytek Vigor 2200E vervangen, goed idee of niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn laptopje namelijk een draadloos netwerkje (luxe probleem) en voor de rest gewoon 10/100 MB netwerk.

Momenteel gebruik ik een Draytek Vigor 2200E als router voor m'n internet gebeuren, alles werkt perfect en zelfs NAT werkt goed maar helaas kan ik niet gebruik maken van een draadloos netwerkje voor m'n laptopje.
Na wat zoeken op internet kwam ik dit tegen http://www.actiontec.com/...de_w_router_overview.html volgens mij wel een goed iets maar ....

Momenteel heb ik NAT draaien voor een paar games en Remote desktop gedoe (voor het connecten op de server als ik erbij moet), zo hebben de PC's die NAT nodig hebben een vast IP en iets van 10 NAT's (voor 1 vast IP adres). Als ik geen NAT draai dan kun je wel gamen maar geen games aanmaken voor andere, de mensen kunnen dan niet connecten naar jou toe logisch want er zit een firewall tussen.

De vraag is als ik mijn Draytek Vigor 2200E vervang door een ActionTec router heb ik dan de funtionaliteit die ik nu heb met mijn Vigor 2200E ??

Kun je ook vaste IP adressen toewijzen voor bepaalde PC's ??

Want als ik kijk op de website van Actiontec dan zie ik wel de die NAT ondersteund maar meer wordt er niet verteld en de PDF die je kunt downloaden is ook niet infomatief genoeg. Zijn er mensen die ervaring hebben met de ActionTec router, zo ja wat zijn jullie ervaringen met deze router ??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 12:04 . Reden: verkeerde URL ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je kan ook gewoon een wireless bridge kopen en deze aan je Vigor hangen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
duw gewoon in een pc die er al aan hangt zon pci/pcmci converter en laat die het wireless gebeuren op zich nemen.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb geen zin om een PC aan te zetten omdat ik alleen maar een beetje wil internetten op m'n laptop.
Het is gewoon de luxe die ik dan heb, gewoon de Laptop aanzetten en internetten en geen gedoe voor de rest (daarom stond in het bovenste stukje "Luxe Probleem") ik weet best dat er meerdere mogelijkheden zijn voor WireLess networking.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:10:
Nou ik heb geen zin om een PC aan te zetten omdat ik alleen maar een beetje wil internetten op m'n laptop.
Het is gewoon de luxe die ik dan heb, gewoon de Laptop aanzetten en internetten en geen gedoe voor de rest (daarom stond in het bovenste stukje "Luxe Probleem") ik weet best dat er meerdere mogelijkheden zijn voor WireLess networking.
neem dan de optie van predator :D

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ben even wezen google'en vond ik dit http://www.google.com/sea...oe=UTF-8&q=wireless+brige

Voor mij is dit niet echt duidelijk, kan iemand mij iets aanbevelen of een link egeven waar ik meer kan vinden.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je tevreden ben met je Vigor 2200e router, en het enige extra wat je wilt hebben is WLAN, dan koop je toch weer een Vigor, alleen dan 2200W, zie http://www.draytek.com.tw/wireless_solution.htm

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Haal voor 150-200 euro ergens een AccessPoint vandaan, en je bent klaar :)

Deze accesspoint prik je in een poort op de vigor, en je kunt dan connecten met wireless pcmcia kaartjes in de laptop(s).

Is het meest simpele, en ik denk ook het goedkoopste :)
(voor die Vigor krijg je niet veel meer als je hem gaat verpatsen, en je kunt hem prima blijven gebruiken)

Een goede AccessPoint is de Linksys WAP11 :)
Pagina: 1