Is het mogelijk om een tabel een vaste grootte te geven? Normaal als je de inhoud van de tabel te groot maakt, dan past de browser de grootte van de tabel automatisch aan, ookal is er in de broncode een grootte opgegeven. Is het mogelijk om de browser zich aan deze grootte te laten houden? Dat de tabel niet opgerekt wordt, maar dat je een scrollbalkje krijgt? Zoals bij frames dus?
Volgens mij als je met style="width: ??" blijft een table aardig fixed.
oogjes open, snaveltjes dicht
Zet je tabel in een div met overflow: auto
Dat zal geen scrollbalken geven.Don Facundo schreef op 14 augustus 2002 @ 12:01:
Volgens mij als je met style="width: ??" blijft een table aardig fixed.
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| table {
width: 300px;
height: 300px;
border: 1px #000000 solid;
}
td {
overflow: auto;
} |
En dan bidden dat je geen complexe tabel hebt met een hele hoop kleine cellen
en als je deze toevoegd aan je table css, dan kan je de td's ook een vaste breedte meegeven waar de ua niet van af zal wijken (let op: de td's in je eerste row moeten dan een width-attribuut hebben; de ua kijkt alleen naar de 1e row!):
code:
1
| table-layout: fixed; |
Intentionally left blank
hmm dit lijkt allemaal niet te werken.
Ik heb het nu als volgt gedaan:
in de index.php staat dit:
dit bestand wordt geinclude:
de styles zijn als:
dat create_menu zorgt voor een uitschuifbaar menu.
Mn site is te bekijken op http://www.lighttowntours.nl en klik dan op links
Ik heb het nu als volgt gedaan:
in de index.php staat dit:
code:
1
2
3
| <td height="395" bgcolor="#FFFFFF" align="center" width="50%">
<div class="bla"><?include($_GET['url2']);?></div>
</td> |
dit bestand wordt geinclude:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <table class="bla">
<tr height="25"><td></td></tr>
<tr><td class="bla">
<script language="JavaScript">
create_menu('Links',Link,Prop);
</script></td></tr>
<tr height="25"><td></td></tr>
</table> |
de styles zijn als:
code:
1
2
3
| table.bla{height: 395; font-family: Verdana; font-size: 12px; color = #000000;}
td.bla {overflow: auto;}
div.bla {overflow: auto;} |
dat create_menu zorgt voor een uitschuifbaar menu.
Mn site is te bekijken op http://www.lighttowntours.nl en klik dan op links
Verwijderd
oops dat ziet er niet helemaal fris uit Doctor!!Dr_Frickin_Evil schreef op 14 augustus 2002 @ 12:57:
de styles zijn als:
code:
1 2 3table.bla{height: 395; font-family: Verdana; font-size: 12px; color = #000000;} td.bla {overflow: auto;} div.bla {overflow: auto;}
code:
1
| table.bla{height: 395px; font-family: Verdana, Arial Sans-Serif; font-size: 12px; color: #000000;} |
Probeer het nu nog eens.
overflow: scroll; al geprobeerd?
zo had ik het in 1e instantie wel staan, maar dit helpt uiteindelijk ook niet.Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:03:
[...]
oops dat ziet er niet helemaal fris uit Doctor!!
code:
1table.bla{height: 395px; font-family: Verdana, Arial Sans-Serif; font-size: 12px; color: #000000;}
Probeer het nu nog eens.
dat lijkt mij inderdaad ook logischer, maar dat werkt ook nietYogho schreef op 14 augustus 2002 @ 13:04:
overflow: scroll; al geprobeerd?
Dat doet inderdaad al iets, maar alleen als ik die style opgeef voor het totale document, dus alleen in dit geval:
In dit geval houdt IE zich er niet aan:
Bijkomend probleem is dat de inhoud van de tabel dan gewoon doorloopt, en er dus ook geen scrollbalk meer is. De tekst loopt dus buiten mijn pagina door ahw
code:
1
| Body, Table, Tr, Td {font-family: Verdana; font-size: 12px; color = #000000; table-layout: fixed;} |
In dit geval houdt IE zich er niet aan:
code:
1
| table.bla {height: 395px; font-family: Verdana; font-size: 12px; color = #000000; table-layout: fixed;} |
Bijkomend probleem is dat de inhoud van de tabel dan gewoon doorloopt, en er dus ook geen scrollbalk meer is. De tekst loopt dus buiten mijn pagina door ahw
Verwijderd
linkje ga daar maar eens kijken, staan ook table voorbeelden bij, trouwens nu doe je weer color = #000000; Dit is gewoon fout! het moet zijn: color: #000000;
Pagina: 1