Toon posts:

PC aan door de reset knop :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 het wordt tijd voor een nieuwe CPU, mijn oude was een Duron 800 en nu heb ik een AMD Athlon XP 1700+ maar sinds dat ik die erin heb gezet... blijven mij D-leds op mijn mobo rood....
(Nu heb ik wel eerst een bios updat LATEN doen omdat ik zag dat er misschien probs kunnen voordoen met de AMD XP 1700+ op mijn K7T Turbo ver3 mobo-tje) duZz nadat de ik de bios updat heb gedaan heb ikgelijk de nieuwe CPU erin gezet en toen kwam dit probleem.

Ik kan mijn PC alleen nog maar aanzetten als ik eerst mijn gewone aan en uit knop indruk ( dan alle D-leds rood) en dan gelijk of kan ook 30 sec later mijn reset knop indruk... de d-leds worden groen en mijn CPU draait normaal....

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen... :/ ???

alvast bedankt! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus een BIOS update laten doen? Hoe staat de CMOS clear jumper? (moet op de normale stand staan) Heb je de CPU ook in de BIOS gefixt? (op "XP1700+" gezet dus)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

das grappig.
als het niet op te lossen is kan je wel een dubbele schakelaar in de kast maken die de Power en de Reset tegelijk indrukt.
of je zou dit probleem als een leuke beveiliging tegen kleine broertjes/zusjes kunnen zien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ja ut staat allemaal goed.. heb ff een paar profs erbij gehaald hebben alles goed gezet... duZz.. en tja van die beveiliging iZz wel grappig maar ik wil tog liever dat mijn PC met 1 knop aangaat...

Verwijderd

Ejjhh,
dat is ook het mogelijke probleem van een XP op een mobo dat eigenlijk alleen oude Durons en TBirds ondersteunt, het opstarten is soms 'ietwat moelijk'.
Zeer voorzichtig uitgedrukt dus. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vind het ook gek maar mijn CPU loopt goed enzow alles kan hem desnoods de hele dag aan laten staan ofzow en dan geeft ie nog geen probs maar ja die knop begint mij te irirteren.....

misschien zelf maar ff een schakelingetje maken ofzow...
zelf ff printje etsen... :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1