op mij alleraardigste forumpje waarvan de URL niet zo ter zake doet kan men net als in elk ander forumpje de boel opleuken met UBB tags, tenminste dat is de bedoeling. nu kunnen die tags genest zijn, bijvoorbeeld in:
op de een of andere manier moet ik dus een stukje text markeren als het bijvoorbeeld een [code] of een [img] is. dmv de lambda functie in de replace method kan je heel wat doen, de vraag is alleen wat. ik heb al zitten denken aan die substrings opslaan in een array ofzo en dan iedere keer kijken
iemand voorbeeldjes? (de knowledgebase van de buren hielp niet echt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [ b ][ u ]lalalatext[ /u ][ /b ] edit: ik zie dat react er ook moeite mee heeft, daarom spaties erin :P dat moet dan netjes omgezet worden in: <b><u>lalalatext</u></b> maar als je nu bijvoorbeeld [code][ b ]lalalatext[ /b ][/code] hebt, moet die [ b ] niet worden omgezet. vergelikbaar hieraan is een replace die van urls links maakt, dat gaat dus fout bij [img] tags, want daar moet het niet |
op de een of andere manier moet ik dus een stukje text markeren als het bijvoorbeeld een [code] of een [img] is. dmv de lambda functie in de replace method kan je heel wat doen, de vraag is alleen wat. ik heb al zitten denken aan die substrings opslaan in een array ofzo en dan iedere keer kijken
iemand voorbeeldjes? (de knowledgebase van de buren hielp niet echt)