Compu start regelmatig niet op.

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik heb mijn oude 2e computer naar mijn broertje doorgeschoven die daar een sever van wou maken. Het is een amd k6-2 op een atrend mobo. Tot drie weken geleden draaide deze nog perfect bij mij als 2e pc, tot ik deze verving door een duron. Na drie weken in een doos gelegen te hebben, hebben we van de week een nieuwe kast gekocht (300 watt) en het setje ingebouwd. Opstarten -> geen probleem. Totdat ik de compu uitzette, want daarna wou hij niet meer aan! Je zag ff het lampje van de cdrom knipperen, en dat was het. Na een nachtje uitgestaan te hebben wou hij weer opstarten. Maar na het weer uitzetten wou hij WEER niet aan. En zo gaat het telkens.

Het lijkt wel een soort beveiliging dat hij niet meer aan wilt. Ik dacht eerst dat er mischien stroom weglekte, maar na het uitbouwen van mobo en los van de kast te hebben aangesloten starte hij nog steeds niet op. Dit is het dus niet. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik denk toch de voeding... maar het kan ook je mobo zijn :?

Verwijderd

Ern zit toch niet toevallig een ASUS 7700 GF2 kaart in ?

• marsian
nee, gewoon een ati rage pro 8mb kaartje. Ik denk zelf ook dat het de voeding is. Ik ga vanavond denk ff kijken hoe hij reageerd op een andere voeding. Computer staat helaas hier niet meer, heeft hem al meegenomen.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:34:
Ern zit toch niet toevallig een ASUS 7700 GF2 kaart in ?
Wat is daar dan mis mee?

• marsian
Ik heb een andere voeding aangesloten en deze deed het wel. Het ligt dus aan de voeding. Nou hopen dat ze de voeding omruilen in de winkel (was maandag gekocht)

Verwijderd

Razer schreef op 14 augustus 2002 @ 13:48:
[...]

Wat is daar dan mis mee?
Op veel oudere borden uit de P3 en Duron/TBird begintijd of van daarvoor, geeft die kaart nogal eens opstart problemen door een wat hoger stroomverbruik door het moederbord.

Nieuwere mobo's hebben er meestal geen last van.

Verwijderd

marsian schreef op 14 augustus 2002 @ 20:15:
Ik heb een andere voeding aangesloten en deze deed het wel. Het ligt dus aan de voeding. Nou hopen dat ze de voeding omruilen in de winkel (was maandag gekocht)
Binnen 8 dagen moet je wettelijk gezien (met bonnetje wel eigenlijk) zo kunnen omruilen of geld terug krijgen. Niet wachten tot volgende maandag dus.

Maar gefeliciflapstaart dat in ieder geval het probleem gevonden en oplosbaar is!
;)

• marsian
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 02:30:
[...]

Binnen 8 dagen moet je wettelijk gezien (met bonnetje wel eigenlijk) zo kunnen omruilen of geld terug krijgen. Niet wachten tot volgende maandag dus.

Maar gefeliciflapstaart dat in ieder geval het probleem gevonden en oplosbaar is!
;)
tnx! Helaas krijg je dat niet altijd voor mekaar :( Sommige computerboeren willen nogal wel eens moeilijk doen over defecten bij zelf gebouwde systemen. Met beetje pech willen ze de voeding opsturen ofzo.

Verwijderd

Nou,
het zal voor mij waarschijnlijk ook helpen dat ik niet meer zo piepjong ben om zo'n leverancier te overtuigen, maar als je rustig uitlegt dat het systeem nu wel goed draait, maar met een andere voeding en je bent binnen die 8 dagen weer terug met de spullen+originele verpakking+bon+het ziet er nog spiksplinternieuw uit, moet het geen probleem zijn.

Wat ik hier ook altijd maar adviseer is om met Paps of de buurman er heen te gaan, niet anders dan om die leverancier de boel sneller te laten terugnemen en wat anders of geld terug te geven.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het zo'n marginaal geval van een op geld beluste dozenschuiver is, maar ik vertrouw er een heel klein beetje op dat een brakke voeding niet alleen komt, oftewel misschien hebben ze daar al iets van "Jawel, de volgende gedupeerde klant. Geef hem een nieuwe en zet dit bij de stapel die terug naar de leverancier gaat!."

Maar je hebt gelijk, sommige winkels zijn moeilijker dan anderen, maar dit is geen CPU of moederbord. Normaal valt er weinig zo maar kapot te maken aan een voeding.
;) (K'heb nu wel weer genoeg zitten zwammen.. :+ )
Pagina: 1