Toon posts:

[XML DOM] equivalent voor element.text voor Mozilla?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een applicatie die gebruik maakt van het XML DOM. Deze moet werken in zowel IE als mozilla maar ik zit nog met een probleempje: momenteel maak ik gebruik van de IE only property text om de tekst van een xml element uit te lezen, bijv:

code:
1
titel = xmlDoc.getElementsByTagName("titel").item(0).text;

Mozilla snapt dat dus niet. Ik heb al nodeValue geprobeerd maar dat werkt ook niet. Is er een equivalent van deze property dat onder alle browsers werkt en hetzelfde doet?

Verwijderd

Volgens de DOM specificatie zou het de property textContent moeten zijn.

http://www.w3.org/TR/2002...9/core.html#ID-1950641247

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat werkt ook niet :{
textContent is ook level 3 en dat ondersteunt mozilla toch nog niet?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wat ik uit de xml-specs concludeer (zonder het getest te hebben) is dat
getElementsByTagName een NodeList teruggeeft, waar je met item weer een Node uit haalt.

Een Node definieert een nodeValue wat misschien is wat je zoekt :)

Ik moet leren lezen :(

De conclusie is dat je iets wil wat officieel pas in Level 3 is gespecificeerd.. Oplossing: Wil iets anders :).. Zorg ervoor dat bijv. nodeValue voldoende is, maar zolang ik niet weet waarvoor je het precies nodig hebt wordt het lastig een alternatief zoeken.

[ Voor 0% gewijzigd door CyberSnooP op 14-08-2002 12:35 . Reden: post nog enige waarde gegeven ]

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijv een xml fragment:

code:
1
2
3
4
<bla>
<titel>de titel</titel>
<inleiding>de inleiding</inleiding>
</bla>

En daar wil ik dus de waarde "de titel" uithalen, dus de tekst tussen de titel-tags. Met IE gaat dat heel makkelijk met de text property en het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat zoiets met Mozilla niet kan aangezien dit me toch vrij basic lijkt...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Typisch, maar het gebeurt vrij weinig dat die content in JS wordt uitgelezen.. Maar in dit voorbeeld wordt gesorteerd met een javascriptje waarbij volgens mij ook eerst de inhoud van tags wordt ingelezen.

Daar gebruikt met de property data.. Give it a try, zou ik zeggen.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden! :)
Ik heb me even goed verdiept in de specs en het lukt goed met het volgende:

code:
1
titel = xmlDoc.getElementsByTagName("titel").item(0).childNodes.item(0).nodeValue;

het "tekst" gedeelte is dus gewoon een child van het element. Dit werkt ook goed in IE.
Alleen dan los je het ene probleem op en dan stuit je weer op een volgend probleem in mozilla... :'(
Blijkbaar gaat die toch ook weer net iets anders om met object georienteerd gedoe. Zo blijf je bezig... Nou ja, ik ga mijn tanden er weer inzetten!
Pagina: 1