Werkt een usb 2.0 apparaat altijd op usb 1.1 ???
[b]originally said by enrico. Gaarne uw ervaringen
Verwijderd
bron: www.usb.orgHi-Speed USB 2.0 is:
.....
Fully compatible with original USB
They made me do it.
Dan wordt de rest idd ook zo langzaam als USB 1.1Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:27:
Ja, maar enkel op 12Mbps.
Wat ik mij wel afvraag is, als ik een USB2.0 HUB koop (4-ports, bijvoorbeeld), en ik sluit een USB1.1 apparaat daarop aan, wordt de rest van die apparaten dan ook zo langzaam? Of hebben die daar geen last van?
Dat snap ik ook idd. Maar dat noem je ook backwards tochLiggie: hij bedoelt een USB 2 apparaat in een USB 1.1 poort, niet andersom. Dat zou namelijk probleemloos moeten werken. Zou.
Volgens mij niet, ik zit hier een artikel van c't te lezen, en daar staat in:
Dankzij USB 2.0-hubs kunnen zowel USB 1.x als snelle USB 2-apparaten door elkaar heen, tot maximaal zeven lagen diep gebruikt worden
They made me do it.
backwards: oud apparaat past op nieuwe aansluitingDat snap ik ook idd. Maar dat noem je ook backwards tochof is dat nou weer forwards
Weinig extra funcionaliteit??? Voor een USB 1.0 apparaat misschien niet, maar voor één op USB 2.0 is het de moeite.ritsjoena schreef op 14 augustus 2002 @ 11:58:
Ok, dank je liggie voor de link. Nu weet ik dat USB 2 weinig extra functionaliteit toevoegt.
Doch die mogelijkheid om te pingen en met name de implementatie daarvan kan nog voor problemen zorgen voor de beoogde (hypothetische) configuratie. Hoewel onwaarschijnlijk.
Ik doel op het aantal verschillen:Gizmoke schreef op 14 augustus 2002 @ 13:03:
[...]
Weinig extra funcionaliteit??? Voor een USB 1.0 apparaat misschien niet, maar voor één op USB 2.0 is het de moeite.
Dat is wel de bedloeing van de hle standaard. En als je het door liggie gelinkte artikel leest zie je dat de standaard zo in elkaar zit dat dat gewaarborgd wordt. Wat de paktijk uitwijst? Dat was geloof ik het idee van de topicstarter....Alf schreef op 14 augustus 2002 @ 13:10:
Als ik nu een uitbreidingskaartje voor usb 2.0 neem en daar alleen maar usb 2.0 compatible apparaten op aansluit benut ik dan de volle snelheid ondanks dat ik op mijn standaard usb 1.1 poort apparaten heb aangesloten???
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq