Toon posts:

Usb 2.0 device op usb 1.1 poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een usb 2.0 apparaat altijd op usb 1.1 ???
[b]originally said by enrico. Gaarne uw ervaringen

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Als het goed is wel. USB 2.0 is backwards compatible.

Verwijderd

Ja, maar enkel op 12Mbps.

Wat ik mij wel afvraag is, als ik een USB2.0 HUB koop (4-ports, bijvoorbeeld), en ik sluit een USB1.1 apparaat daarop aan, wordt de rest van die apparaten dan ook zo langzaam? Of hebben die daar geen last van?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi-Speed USB 2.0 is:

.....
Fully compatible with original USB
bron: www.usb.org

They made me do it.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwacht alleen niet dat hij maximaal kan werken. Niet alle functionaliteit van USB 2 wordt ook door 1.1 ondersteund en 1.1 is langzamer dan 2.

Zodra de nieuwe functionaliteit (en snelheid) niet vereist zijn voor de werking van het apparaat zou er niets aan de hand mogen zijn. Aan de andere kant zal je altijd zien dat het apparaat zoekt naar een bevestiging dat het in een usb 2 poort zit, zonder dat het nodig is. Dan werkt het om die suffe reden natyuurlijk niet.

Liggie: hij bedoelt een USB 2 apparaat in een USB 1.1 poort, niet andersom. Dat zou namelijk probleemloos moeten werken. Zou. })

• Liggie
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:27:
Ja, maar enkel op 12Mbps.

Wat ik mij wel afvraag is, als ik een USB2.0 HUB koop (4-ports, bijvoorbeeld), en ik sluit een USB1.1 apparaat daarop aan, wordt de rest van die apparaten dan ook zo langzaam? Of hebben die daar geen last van?
Dan wordt de rest idd ook zo langzaam als USB 1.1
Liggie: hij bedoelt een USB 2 apparaat in een USB 1.1 poort, niet andersom. Dat zou namelijk probleemloos moeten werken. Zou.
Dat snap ik ook idd. Maar dat noem je ook backwards toch :? of is dat nou weer forwards :?

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Het beste is gewoon een USB 2.0 hub kopen, kun ja van ed volle snelheid van het USB 2.0 apparaat genieten. Ik heb er een van ADS technologies en die kostte me 50Euro voor 4 poorten. (Die van Belkin was 50Eur voor 2 poorten.)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Liggie schreef op 14 augustus 2002 @ 11:29:
[...]

Dan wordt de rest idd ook zo langzaam als USB 1.1
Volgens mij niet, ik zit hier een artikel van c't te lezen, en daar staat in:
Dankzij USB 2.0-hubs kunnen zowel USB 1.x als snelle USB 2-apparaten door elkaar heen, tot maximaal zeven lagen diep gebruikt worden

They made me do it.

• ritsjoena
Dat snap ik ook idd. Maar dat noem je ook backwards toch :? of is dat nou weer forwards :?
backwards: oud apparaat past op nieuwe aansluiting
forwards: nieuw apparaat past op oude aansluiting

Als je het andersom doet krijg je nieuwe apparaten die nog steed aan USB 1.1 moeten voldoen. M.a.w. dan krijgen we geen appartaten die aan USB 2 uitbuiten en waarom zouden we dan USB 2 nemen?

Ritsjoena gebruikt zelf nog steeds geen USB :+

• Liggie
Ik had het idd fout met die snelheid. Zie deze url voor meer info.
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=46

ritsjoena thnx voor de uitleg over backwards en forwards. ik bedoelde in mijn eerste post dus forwards. Dat zijn van die dingen die je eeuwig door elkaar kan halen 8)7

• ritsjoena
Ok, dank je liggie voor de link. Nu weet ik dat USB 2 weinig extra functionaliteit toevoegt.
Doch die mogelijkheid om te pingen en met name de implementatie daarvan kan nog voor problemen zorgen voor de beoogde (hypothetische) configuratie. Hoewel onwaarschijnlijk.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
ritsjoena schreef op 14 augustus 2002 @ 11:58:
Ok, dank je liggie voor de link. Nu weet ik dat USB 2 weinig extra functionaliteit toevoegt.
Doch die mogelijkheid om te pingen en met name de implementatie daarvan kan nog voor problemen zorgen voor de beoogde (hypothetische) configuratie. Hoewel onwaarschijnlijk.
Weinig extra funcionaliteit??? Voor een USB 1.0 apparaat misschien niet, maar voor één op USB 2.0 is het de moeite.

• tazcarpteam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

Als ik nu een uitbreidingskaartje voor usb 2.0 neem en daar alleen maar usb 2.0 compatible apparaten op aansluit benut ik dan de volle snelheid ondanks dat ik op mijn standaard usb 1.1 poort apparaten heb aangesloten???

Mijn Specs

• ritsjoena
Gizmoke schreef op 14 augustus 2002 @ 13:03:
[...]

Weinig extra funcionaliteit??? Voor een USB 1.0 apparaat misschien niet, maar voor één op USB 2.0 is het de moeite.
Ik doel op het aantal verschillen:
1) Hogere snelheid
2) pingfunctie
3) databuffer

Allemaal erg belangrijke vooruitgang en essentieel voor veel toekomstige gebruiksmogelijkheden, maar weinig extra functionaliteit in absolute zin.
Het aantal POTENTIELE compatiliteitsproblemen is (in eerste orde)evenredig met het aantal gewijzigde of toegevoegde functies en pas in tweede orde met de grote van die wijzigingen.

Er hadden nog meer functies (commando's ed) aan vast kunnen kleven die ieder voor zijn eigen compatibiliteits problemen zorgen.

• ritsjoena
Alf schreef op 14 augustus 2002 @ 13:10:
Als ik nu een uitbreidingskaartje voor usb 2.0 neem en daar alleen maar usb 2.0 compatible apparaten op aansluit benut ik dan de volle snelheid ondanks dat ik op mijn standaard usb 1.1 poort apparaten heb aangesloten???
Dat is wel de bedloeing van de hle standaard. En als je het door liggie gelinkte artikel leest zie je dat de standaard zo in elkaar zit dat dat gewaarborgd wordt. Wat de paktijk uitwijst? Dat was geloof ik het idee van de topicstarter....
Pagina: 1