Toon posts:

AGP spanning 1.5v/3.3v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eraan het hart van mijn PC te vervangen en zit met de volgende vraag:
Kan ik mijn Daytona Geforce II MX grafische kaart (jan 2001) overzetten op een nieuw ASUS moederbord (P4B533) die alleen 1.5 Volt AGP kaarten aankan?
Bij de specs van de kaart vind ik alleen dat het een AGP 2x/4x kaart betreft. Niets over voltage.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Ja, nagenoeg alle GF kaarten werken met 1.5v (een paar uitzonderingen houd je jammer genoeg altijd), dit omdat het AGP 2.0 is (AGP x4). Misschien heb je wat aan dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/agp_config.gif

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Weet je hoe de AGP van die kaart eruit ziet? Dan kan je het hierboven nakijken of het zal werken. Overigens heb ik een CardExpert GeForce2 MX 400 en die kan wel in de P4B533...

edit:

HAHAHA, 2 minds, 1 thought. Ik had hier het zelfde plaatje als Abbadon staan. Ik heb hem verwijderd... :*)

Verwijderd

Topicstarter
Jfeelders, Ziet jouw configuratie er dan uit zoals in plaatje e ??
Als ik een foto bekijk van de P4B533 dan ziet de AGP connector er uit zoals op plaatje b en e.
De AGP connector van het moederbord staat vast, dus ik moet de AGP kaart bekijken??

• jfeelders

jfeelders

Ja, ik heb de setup zoals bij voorbeeld E: Universal AGP (2x/4x) graphics card in an AGP 1.5V (4x) slot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Correct :)

Als je GF2MX twéé inkepingen heeft op de AGP connector, dan werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
jfeelders schreef op 14 augustus 2002 @ 11:48:
Ja, ik heb de setup zoals bij voorbeeld E: Universal AGP (2x/4x) graphics card in an AGP 1.5V (4x) slot.
OK. Bedankt. Ik zal vanavond mijn AGP kaart eens onderzoeken.

Een vraag die blijft is de volgende: sommige ASUS moederborden hebben een led die aangeeft als een verkeerde AGP kaart is geplaatst. De PC weigert dan op te starten. Als ik de plaatjes bekijk dan lijkt het fysiek onmogelijk om een verkeerde kaart te plaatsen aangezien de connector dat niet toelaat.

Bevalt overigens de P4B533? Wat voor P4 heb je er in zitten?

• jfeelders

jfeelders

Klopt, er zit een beveiliging op het MoBo en een 'slechte' kaart zal ook niet passen.
MoBo bevalt perfect. Er lopen al 2 andere topics in deze groep over de ervaringen enzo van de P4B533. Mijn specs kan je hieronder vinden...

Verwijderd

Topicstarter
AGP kaart gechecked en het is er een met 2 openingen in de connector. (Universal AGP card??) Het lijkt dus fysiek te moeten passen.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 09:53:
AGP kaart gechecked en het is er een met 2 openingen in de connector. (Universal AGP card??) Het lijkt dus fysiek te moeten passen.
Vervelende echter is dat er ook 3,3v agp kaartrn zijn met 2 inkeepingen (langleve het houden aan standaarden). Maar volgens mij is alles vanaf de geforce al 1,5v.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Hoe kom ik er nu definitief achter??
Wat gaat er kapot als ik het probeer, mobo of grafische kaart?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

btw effe voor de zeker heit de apg slot haalt zijn spanning van de 5 V lijn tog ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:51:
Tja. Hoe kom ik er nu definitief achter??
Wat gaat er kapot als ik het probeer, mobo of grafische kaart?
Bij je P4B533 gaat er niks kapot. De veiligheidsLED op het MoBo gaat branden en er gebeurt verder niets. Je PC start dus ook niet op. Daar is die beveiliging voor Maar wees niet bang; je GeForce2 zal heus geen problemen geven!

• JoMr3
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09-2025
Voor bezitters van zowel een grafische kaart van asus als de p4b533, lost deze site al je problemen op: http://www.asuscom.de/sup...inboards_grafikkarten.htm
Pagina: 1