Ik heb een K7S5A gekocht. Prima mobo, alleen weigert ie te booten als ik mijn Adaptec 2940UW SCSI controller er in heb zitten. Het boot scherm geeft geen foutmeldingen, er zijn geen IRQ-conflicten, en het laatste wat ik te zien krijg is de melding om met <CTRL-A> het controller menu in te gaan. Als je dat niet snel genoeg doet hangt de hele PC en is ook het toetsenbord non-responsive geworden. Ga je wel het SCSI-menu in, dan hangt de boel bij het detecteren van SCSI-devices. Met alle andere mobo's dan de K7S5A die ik heb geprobeerd (o.a. Asus en een oudere ECS) werkt deze controller zonder problemen. Ik heb ook al ACPI uitgezet in de BIOS, maar dat maakt geen ene fluit uit. Kent iemand dit probleem of heeft iemand ervaring met een (andere) SCSI-controller op dit moederbord?
Lijkt wel of de kabel niet goed getermineerd is. Probeer het eens zonder kabels aan de scsi kaart.
Als dat werkt met 1 kabel en 1 hd (of cdrom) die dan wel goed getermineerd is.
Ook wil het plaatsen van de kaart in een ander pci slot wel eens helpen.
Do as I say, don't do as I do.
Ik heb alle PCI sloten al gehad, zonder resultaat. Ook als ik geen devices (en geen kabel) in mijn controller prik gaat het niet goed. Dan krijg ik precies hetzelfde resultaat als hier boven beschreven.Bart-01 schreef op 14 augustus 2002 @ 10:18:
Lijkt wel of de kabel niet goed getermineerd is. Probeer het eens zonder kabels aan de scsi kaart.
Nieuwste bios erop? alles default waardes?
NIET overgeclocked? De 2940 had ik ook ellende mee, wil gewoon niet op een overgeklokte PCI bus, ook niet ietsjes.. moet gewoon 33Mhz
NIET overgeclocked? De 2940 had ik ook ellende mee, wil gewoon niet op een overgeklokte PCI bus, ook niet ietsjes.. moet gewoon 33Mhz
Nogmaals: het gaat echt specifiek om de combi van de ECS-K7S5A met een Adaptec 2940UW. Op andere mobo's draait deze controller probleemloos.
Verwijderd
Probleemloos ?
Van Abit borden weet ik dat ze hurry-up met BIOS updates moesten komen, omdat het niet goed werkte. Adaptec zelf moest ook met updates komen.
Van Abit borden weet ik dat ze hurry-up met BIOS updates moesten komen, omdat het niet goed werkte. Adaptec zelf moest ook met updates komen.
Abit heb ik niet geprobeerd, Wel Asus/SuperMicro/MSI en daar geen enkel probleem
Verwijderd
Loop de changelogs van de BIOS versies maar na. Of kijk gewoon in de FAQ sectie van Abit over moederborden.
Ok ff een update voor een ieder die de K7S5A heeft en er een SCSI interface op wil: Het schijnt bekend te zijn dat met diverse SCSI kaarten dit board niet meer wil booten. Voor een aantal kaarten is dit met een BIOS-update verholpen, voor een aantal nog niet. Meer info? zie de ECS site.
zow nu kan ie met de search ook gevonden worden
zow nu kan ie met de search ook gevonden worden
Pagina: 1