Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
De fan kan je als het goed is gewoon op de heatsink schroeven.
Verwijderd
Die tape zou ik niet gebruiken. En de oude koeler moet er eerst af natuurlijk voor je een nieuwe kan plaatsen. Misschien snap ik je vraag ook niet helemaal..
Bedoel je met cooler een fan+heatsink combinatie? Sommige videokaarten hebben namelijk alleen een heatsink, en sommigen hebben ook een fan daarbovenop.
Als het goed is, is de cooler of in ieder geval de heatsink die nu op de videoprocessor zit, bevestigd met 2 kunststof pennetjes die in 2 gaatjes vastzitten direct aan weerszijden van de videoprocessor. Deze heatsink moet je eraf halen en vervangen door de betere koeler, bijvoorbeeld een Blue Orb, een Crystal Orb, of een andere goede videokaart-koeler.
Heeft je videokaart niet twee van die gaatjes naast de videoprocessor zitten, en zit de oude heatsink vastgeplakt, dan kan het best wel een klus zijn om die los te halen. Als hij eenmaal los is en de processor mooi schoon is, dan plak je daar de nieuwe heatsink op met warmtegeleidend dubbelzijdig klevende tape.
Of bedoelde je toch iets anders?
Als het goed is, is de cooler of in ieder geval de heatsink die nu op de videoprocessor zit, bevestigd met 2 kunststof pennetjes die in 2 gaatjes vastzitten direct aan weerszijden van de videoprocessor. Deze heatsink moet je eraf halen en vervangen door de betere koeler, bijvoorbeeld een Blue Orb, een Crystal Orb, of een andere goede videokaart-koeler.
Heeft je videokaart niet twee van die gaatjes naast de videoprocessor zitten, en zit de oude heatsink vastgeplakt, dan kan het best wel een klus zijn om die los te halen. Als hij eenmaal los is en de processor mooi schoon is, dan plak je daar de nieuwe heatsink op met warmtegeleidend dubbelzijdig klevende tape.
Of bedoelde je toch iets anders?
sorry dat ik wat onduidelijk was ... er zit alleen een cooler op volgens mij en geen heatsink, maar heeft het dan sowieso wel nut om de cooler te vervangen, want is dat dan geen goede cooler op zich?
Alleen een ventilatortje lijkt me sterk, dan zal er toch wel een heatsink onder zitten? De heatsink of ook wel koelprofiel genoemd, is van metaal (aluminium) en heeft ribbeltjes of pennetjes. Een Blue Orb bijvoorbeeld is een heatsink met daarin een fan gemonteerd, een soort combinatie. De videoprocessor is net zo'n chip als alle andere dus die kun je in principe alleen onderscheiden door de Nvidia opdruk. Het lijkt me sterk dat ze daar direct een ventilatortje op hebben gezet zonder heatsink ertussen.
Ik heb bij asus op hun site gekeken en daar stond een GF3 Ti200 kaart met een hele mooie koeler erop. Is die niet voldoende dan? Of heb jij een andere?
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8200t2/specification.htm
Ik heb bij asus op hun site gekeken en daar stond een GF3 Ti200 kaart met een hele mooie koeler erop. Is die niet voldoende dan? Of heb jij een andere?
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8200t2/specification.htm
Verwijderd
HS demonteren.. AS eronder, HS er weerop en andere FAN erop plaatsen moet genoeg zijn om je GPU temp te laten dalen..
Ik heb een Asus Ti200 Deluxe gehad en daar zat zowel op het geheugen als op de GPU een mooie gouden heatsink met daarop een klein fannetje.
Volgend mij hebben zowel de Pure versie als de Deluxe versie heatsinks + fan maar de Pure versie heeft geen heatsinks op het geheugen.
Het gouden ding is de de Heatsink. Het lijkt mij dat deze er sowieso opzit. Als er geen fan opzit ben je volgens mij genaaid.
De Heatsink is heel makkelijk te verwijderen door die witte zwarte pennetjes die door die gaatjes in je printplaat lopen los te "knijpen".
Maar die Heatsink + fan van Asus waren voor mij al genoeg om die kaart flink over te klokken (ik had 'm dacht ik rond de 220/500 ipv 175/400). Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er een hele slechte koeler opzit ?
edit: plaatje van de Heatsink:
Volgend mij hebben zowel de Pure versie als de Deluxe versie heatsinks + fan maar de Pure versie heeft geen heatsinks op het geheugen.
Het gouden ding is de de Heatsink. Het lijkt mij dat deze er sowieso opzit. Als er geen fan opzit ben je volgens mij genaaid.
De Heatsink is heel makkelijk te verwijderen door die witte zwarte pennetjes die door die gaatjes in je printplaat lopen los te "knijpen".
Maar die Heatsink + fan van Asus waren voor mij al genoeg om die kaart flink over te klokken (ik had 'm dacht ik rond de 220/500 ipv 175/400). Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er een hele slechte koeler opzit ?
edit: plaatje van de Heatsink:
ja, ik zit al de hele dag op mijn werk, dus ik heb geen tijd gehad te controleren, er zullen dus wel heatsinks opzitten. Maar ik vraag me af of die voldoende zijn, want ik wil lekker kunnen overclocken.
-edit-
Er zit ook een cooler op, het zal wel voldoende zijn denk ik
-/edit-
-edit-
Er zit ook een cooler op, het zal wel voldoende zijn denk ik
-/edit-
Wat ik al zei: die standaard cooler van Asus zorgde bij mij toch echt wel voor goeie overclocks. Gewoon lekker laten zitten en met bijvoorbeeld SiSoft Sandra of het progje van Asus een beetje je temperaturen in de gaten houden.
Veel hoger dan 230/530 zal je toch niet komen zonder volt-mods of andere gekke dingen. Maar als je daar aan gaat beginnen zou ik wel gaan denken aan alternatieve VGA koelers.
Veel hoger dan 230/530 zal je toch niet komen zonder volt-mods of andere gekke dingen. Maar als je daar aan gaat beginnen zou ik wel gaan denken aan alternatieve VGA koelers.
De orginele gouden heatsink heeft een ingebouwde fan die je dus niet kunt vervangen.
Je zult de gehele heatsink/fan combo eraf moeten halen en een andere heatsink/fan combo terug moeten plaatsen.
De standaard gouden heatsink is een hele slechte combo. Zowieso ga je er op vooruit om deze te vervangen. De standaard heatsink heeft de verf nog aan de onderzijde zitten en is helemaal niet goed geschuurt. Ook biedt dit kleine dunne en zeer lichte heatsinkje echt niet veel en zal iedere andere heatsink een heel wat betere performance kunnen bieden met overclocken.
Het is zeker van belang om AS te gebruiken en als je dezelfde heatsink wilt gebruiken om deze eerst eens flink op te schuren zodat deze toch wat gladder wordt van de onderzijde en een beetje van de verf afgaat.
(PS. Mijn kaart gaat na de mod van een Coolermaster met een 60mm fan stabiel op 260/560MHz en hiermee haal ik een 3dmark2001 score van 10276 punten met de default test op 1024x768x32bit. De temperaturen zijn IDLE 45 graden voor de GPU en STRESSED 51 graden. Het memory schommelt tussen de 35 en 36 graden IDLE en ook STRESSED.)
Je zult de gehele heatsink/fan combo eraf moeten halen en een andere heatsink/fan combo terug moeten plaatsen.
De standaard gouden heatsink is een hele slechte combo. Zowieso ga je er op vooruit om deze te vervangen. De standaard heatsink heeft de verf nog aan de onderzijde zitten en is helemaal niet goed geschuurt. Ook biedt dit kleine dunne en zeer lichte heatsinkje echt niet veel en zal iedere andere heatsink een heel wat betere performance kunnen bieden met overclocken.
Het is zeker van belang om AS te gebruiken en als je dezelfde heatsink wilt gebruiken om deze eerst eens flink op te schuren zodat deze toch wat gladder wordt van de onderzijde en een beetje van de verf afgaat.
(PS. Mijn kaart gaat na de mod van een Coolermaster met een 60mm fan stabiel op 260/560MHz en hiermee haal ik een 3dmark2001 score van 10276 punten met de default test op 1024x768x32bit. De temperaturen zijn IDLE 45 graden voor de GPU en STRESSED 51 graden. Het memory schommelt tussen de 35 en 36 graden IDLE en ook STRESSED.)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
hmmm.....ik weet ook niet waarom ik heb getyped dat het een slechte cooler was, gaar
oke, het is dus een goede cooler, thanx man. Weet ik genoeg.
Pagina: 1