[W&G] Sticky met Basics

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Topicstarter
Is het misschien handig om net als in P&W een sticky te plaatsen met alle html en javascript basics? B)

Dan bedoel ik dingen als:

- 1 link 2 pagina's openen |:(
- target geven aan link |:(

en nog veel meer natuurlijk.

Als dat handig is (en dat is het) moeten we nog iemand vinden die dat doet (ik ofzo). Of zijn onze mods hier al mee bezig. Of is het gezwets en moeten posts met basic vragen gesloten worden met een verwijzing naar goegel. ;(

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Links naar standaarden/tutorials/how-to's enzo ?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

direct in de sticky met code voorbeelden, prima idee :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
En Clay: jouw javascript oo documentatie zou ook een onderdeel kunnen zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als we een rijtje maken met veel voorkomende vragen, uitgesplitst naar DHTML / JS / CSS / DOM, dan wil ik er ook wel een paar voor mijn rekening nemen om uit te werken.
Ook moeten we even een HTML voorbeeldje hebben hoe het eruit moet zien (of nemen we gewoon de lay-out van P&W over).

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
De lay-out van PW lijkt me prima, of we maken zelf een door W&G users ontworpen lay-out die gewoon roelt over alle andere.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Yogho schreef op 14 augustus 2002 @ 09:42:
De lay-out van PW lijkt me prima, of we maken zelf een door W&G users ontworpen lay-out die gewoon roelt over alle andere.
Als Clay maar niet begint met het eerste ontwerp 8)7 (NOFI)

* BtM909 denkt nog aan het eerste opzetje van de oo tutorial

Ik denk dat het handig is om zo'n lijstje te maken, maar wel gesorteerd van (misschien ERRUG) basic via gemiddeld tot expert (bijv. die oo-tutorial).

Dan nog vraag ik me af of nieuwelingen hier wel kijken VOORDAT ze iets vragen. Wel handig om naar te verwijzen, though...

[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 14-08-2002 10:06 . Reden: Post sloeg eerst nergens op ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik kan best prima ontwerpen :P dat waren gewoon wat ongelukkig gekozen kleuren ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Clay schreef op 14 augustus 2002 @ 10:03:
dat waren gewoon wat ongelukkig gekozen kleuren ;)
mwuah...ik denk dat dat ook wel een oorzaak heeft.. ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Yogho:
Is het misschien handig om net als in P&W een sticky te plaatsen met alle html en javascript basics? B)
Lijkt mij een goed plan :) Dit gaat veel slotjes en overbodige vragen vermijden...

Denk dat het dan naast de zaken als
  • Javascript
  • (D)HTML
  • CSS
Ook moet bestaan uit de tutorials over o.a.:
  • Photoshop
  • Flash
  • etc.. etc..

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Woudloper schreef op 14 augustus 2002 @ 10:35:
[...]

Lijkt mij een goed plan :) Dit gaat veel slotjes en overbodige vragen vermijden...
de intentie is goed hoor daar gaat het niet om maar als ik de hoeveelheid sloten in P&W zie dan lijkt me dat een illusie..
De n00bs, meestal het schoolvoorbeeld van Pietje Ongeduld, pletteren liever hun vraag neer met de hoop op een snel 'to-the-point' antwoord zonder te hoeven zoeken dan dat ze die sticky moeten doorspitten, vaak ook niet wetend naar welke term ze moeten zoeken (neem nou 'tooltip').

Maar ik stem zeker voor; ik heb zelf ook wel 'ns dat ik ff de syntax of de crux niet meer weet en dan is het retehandig :)

www.jurgroessen.nl

• Clay

Clay

cookie erbij?

oh,when? schreef op 14 augustus 2002 @ 10:20:
[...]

mwuah...ik denk dat dat ook wel een oorzaak heeft.. ;)
goh, zou je denken? ;) :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dit stond al op de planning en had het er met Pelle al over gehad.. maar tis een beetje verwaterd.

Het gaat om een overzicht van meest gestelde vragen en ook concrete antwoorden en links naar interessante topics of sites. Maar denk ook aan links naar de grote 2D/3D/teken etc topics.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:36

Pelle

🚴‍♂️

Yep, een maandje terug ofzo wilden we hier wel eens serieus naar gaan kijken. Nu er dus meer mensen zijn die dit een goed idee vinden, en zelf ideeen aandragen, lijkt mij het wel aardig dat iedere user die dat leuk vind, één zo'n basic vraag of een simpele reference of tutorial schrijft.
Daar maken we dan een overzichtje van, met je naam erbij. Een beetje zoals in de good old niwo-times.. de een schreef een roll-over tutorial, de ander gaf .htaccess uitleg, de volgende behandelde het 2-frames-1-link-probleem etc.

Als iedereen hier even aan wil geven waar hij of zij wel iets over zou willen schrijven, dan kunnen we daar straks wel concreet iets van bouwen. Natuurlijk zijn er mensen die over veel meer dan 1 onderwerp iets zinnigs te zeggen hebben, en het lijkt me niet echt de bedoeling dat je nu meteen met allerlei dingen aankomt waar je iets over kwijt wilt, want dat is min of meer het gras voor andermans voeten wegmaaien.

Mijn voorstel is dus dat je hier iets noemt waar je wel een beknopt en duidelijk stukje over wilt schrijven, en al die info die met onze gezamelijke inspanning ontstaat stoppen we in een sticky.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Pelle schreef op 14 augustus 2002 @ 12:35:
Daar maken we dan een overzichtje van, met je naam erbij. Een beetje zoals in de good old niwo-times.. de een schreef een roll-over tutorial, de ander gaf .htaccess uitleg, de volgende behandelde het 2-frames-1-link-probleem etc.
Kunnen we dan niet een beetje van die good old niwo faq overnemen of is dat niet netjes...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me een goed plan.. laten we eerst even een lijstje opstellen van dingen die vaak voorbij komen, dan kunnen we vervolgens wel kijken wie wat aan gaat pakken.

Beknoptheid lijkt me namelijk de key.. niemand (ook n00bs) hebben geen zin om lange verhalen door te lezen, en dat is denk ik een van de redenen dat je enorme FAQ's niet altijd gelezen worden :)

Ik zoek een font!
Ik wil een dropdownmenu (dat ook over frames heenkan)
DHTML wysiwyg editors
Ik heb iets moois in 2D/3D/getekend en wil dat met jullie delen!
Popups
Layer-basics
Rollovers (inclusief frames etc)
Een link -> meerdere frames verversen

Ik weet niet wat n00b is in Flash en 3D enzo, daar zal iemand anders zich over uit moeten laten :)

Verwijderd

Doe het dan in de WOS stijl :)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Pelle schreef op 14 augustus 2002 @ 12:35:
Mijn voorstel is dus dat je hier iets noemt waar je wel een beknopt en duidelijk stukje over wilt schrijven, en al die info die met onze gezamelijke inspanning ontstaat stoppen we in een sticky.
Goed idee (ook van Yogho). Ik zal vanmiddag mijn gedachten er eens over laten gaan, kijken of ik nog iets kan verzinnen.

Ja, wat gevonden: scrollbar in tabel/div, daar wordt ook vaak naar gevraagd.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Dingen die vaak voorbij komen?

Ik wil dit en dit font hebben. Heh? Hoe krijg je een favicon? Hoe krijg ik een scrollbar in die en die kleuren? Flash versie penetratie e.d :)

offtopic:
Clay's kleurkeuzes zijn voor hem altijd prachtig :)

|{ brrr }] |

• Clay

Clay

cookie erbij?

wat knowledge base linkjes naar bv js-references, w3c, browserdownloads, etc.
offtopic:
Idd, die oo-tut het zag er prachtig uit! ;)
En houd nou eens op over die kleuren. Ik heb er ook niet om gevraagd om creatief & kleurenblind te zijn.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Hoewel ik bewondering heb voor de inzet zie ik zo'n overzicht als weggegooide tijd ;)
Zoals Hangloozz al aangeeft zal je het aantal slotjes en n00b-vragen (aaargh, wat heb ik een hekel aan die term) hiermee hoogstwaarschijnlijk niet echt veel omlaag brengen.

De gevorderde zoeker weet toch wel waar hij/zij moet zijn en de overige bezoekers kijken vrijwel nooit de faq/sticky (helemaal) door en komen dus alsnog met vragen. Bovendien kan je met een link naar, ik noem maar wat, irt.org ook 90% van de vragen beantwoorden. Zij hebben het uittikken van de standaard voorbeeldjes al voor /13 gedaan :P

€0.02

Today's subliminal thought is:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

En maak het vooral niet te uitgebreid. Iets met bomen en een bos

Verwijderd

Ik ben bezig met een tutorial site (nederlands) te maken dit soort dingen komen daar ook in :| (wie wil tegen die tijd tutorials ervoor schrijven dan kunnen eventueel links in de faq van die site die ik nu aan het maken ben :)) maar is nu nog in begin stadium :) hehehe. ben best wel lang bezig met het schrijven doe alles in me eentje dus :'( mensen die zouden helpen die lieten het afweten dus.. ben ik maar in mijn eentje begonen :D

maar als jullie het willen tegen die tijd is de bedoeling dat alles centraal komt en allemaal in NL alle talen btw PHP,Java, javascript tutorials etc etc
Pagina: 1