PC stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik wil mijn PC aanzienlijk stiller maken kunnen jullie mij advies geven

Heb nu ATX kast
Condegen 300W model 300X1
CPU cooler SPIRO (ball bearing)

Mijn computer: ASUS a7a mobo met AMD 1400 met ASUS 7700 serie GEFOCE II GTS ----> wordt zo snel mogelijk vervangen door ATI 9700 kaart.

Nu heb ik een aantal vragen:

- is het slim om de voeding te vervangen door een SUPER stille voeding welke?
- de CPU koeler te vervangen door een SUPER SUPER stillen koeler (overclock niet)
- is slim om dempings maten in te plakken?
- hoeveel kost een waterkoel set voor dit systeem (+ATI 9700 kan dat?) en is dat dat nog stiller?

Verwijderd

AMD lover schreef op 14 augustus 2002 @ 09:04:

- is het slim om de voeding te vervangen door een SUPER stille voeding welke?
Zalman of CWT
- de CPU koeler te vervangen door een SUPER SUPER stillen koeler (overclock niet)
Dan een zalman. Wil je nog wat oc'en zou ik een Alpha nemen met een stille fan
- is slim om dempings maten in te plakken?
Het schijnt van wel. Geen ervaring mee.
- hoeveel kost een waterkoel set voor dit systeem (+ATI 9700 kan dat?) en is dat dat nog stiller?
Ja, dat is stiller. Wat het kost? Uhhh, pricewatch??? Voor die ATi moet je zelf aan de slag. Of iemand vinden die het voor je maakt.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

*is nog niet wakker (hier stond wat stoms)* :O

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

je moet dan zoveel mogelijk Zalman producten nemen omdat zij een bepaalt systeem hebben om de geluidsproductie te verminderen

Edit

het is [/B]CNPS[/b] = Computer Noise Prevention System.
Lees er hier meer over

[ Voor 0% gewijzigd door Maximus op 14-08-2002 10:27 . Reden: khep het gevonden ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Waterkoeling is in veel gevallen niet stiller dan een systeem uitgerust met Zalman coolers. Bij waterkoeling heb je namelijk een compressor nodig die je meestal wel goed kunt horen. Zalman koeling daarentegen is gewoon fluisterstil!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
hmmz, als ik jouw was zou ik voor waterkoeling gaan, want die tb1400 wordt erg warm, met gewone fans enzo op 7 volts lijkt hij me niet zo koel te houden...imo

edit:

compressor nodig bij waterkoeling? ik dacht een vijver pompje genoeg was..en die hoor je naar mijn id niet zo, zeker niet als je m in je waterreservoir doet, blijft i cool en minder luiddruchtig :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

je voeding kun je iig stiller maken door ff de fan op 7 volt te zetten...

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:55:
je voeding kun je iig stiller maken door ff de fan op 7 volt te zetten...
Dat wilde ik ook gaan doen, eerst zat er nog zo'n fan guard voor (waar weinig lucht door kon) en dat ding blies vrijhard, en luidruchtig, en er kwam best wel warm lucht uit, nu heb ik die guard eruit geknipd/vijlt hij is nog steeds luidruchtig, maar de warme lucht is wel ietsjes minder warm, nou dacht ik ik laat hem op 7Volt lopen, maar ben eik bang dat mijn voeding overhit raakt :7

Wat zijn eik de verschijnselen van een te warme voeding?

Mijn proc koeler moet ook vervangen worden door een low noise ding (kga geen 50,- uitgeven aan een koeler, diesgek :P, kzat eerder te denken om een 8cm fan erop te pleuren, op 1 of andere manier)

ps. ik overclock niet :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

ik heb mijn computer net een paar dagen geleden flink stiller gemaakt.

ik heb het als volgt gedaan:

1. nieuwe voeding (zalman 300w)
2. zalman cpu koeler 6000 cu (heel erg stil vooral als je hem op het laagste aantal toeren zet)
3. zalman grafsichekaart koeler zm17-cu (heel goed ook alleen met de nieuwe kaarten moet je er wel een fan plaatsen)
4. 2 keer een coolermaster dc4002 koeler/noise reductie. (komt hopelijk morgen binnen want hd maakt achteraf nog veel lawaai)

in jou geval zal ik ipv een zalman cpu koeler een alpha of een andere goeie koeler nemen met een papst fan.

edit:
waterkoeling kan stil zijn maar ligt helemaal aan je radiator het is sowieso duurder tenzij je het zelf maakt

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 14-08-2002 16:10 . Reden: typo en idee ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Aopen voeding fan vervangen door papst 12 db en op Xp een PAL8045 met zelfde fan => je pc hoor je bijna nietmeer :) Ik zoek wel een goede oplossing omde blue orb van mijn Ti200 te vervangen/stiller te maken... Is 7v adapter een goede oplossing? Als je op je chipset ook een orb hebt staan kan je die beter vervangen door die goudkleurige chipset heatsink van zalman.

Verwijderd

Hmm, de vraagstelling geeft aan dat de topicstarter niet de moeite heeft genomen de search te gebruiken of zelf wat onderzoek te doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.