Grote schommelingen in netwerksnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb erg veel last van grote pieken en dalen in de snelheid van de netwerkverbinding. Deze komen gewoon op willekeurige momenten, of bijde pc's nou idle of stressed zijn.
De pieken liggen zo rond de 9,3mb/s en de dalen meestal rond de 300kb/s (soms ook nog wel stukken lager)

Voorbeeldje uit DU Meter:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/juniorrules/Netwerkfluctuaties.JPG

Gebruikte hardware:
Sitecom DC201 Router (met ingebouwde 10/100 switch)
SMC 1211TX 10/100mbit netwerkkaart
Realtek 8139C @ P4 MSI mobo (gemod door Medion)
Paradigit 10/100 patchkabels
De gebruikte pc's staan in mijn signature (AMD Athlon XP 1600+ en een Pentium 4 2GHz)

Opstelling:
PC <-------20m-------> Router <------4m-------> PC

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt? :?

T.net gallery | V&A ads

• DavidK
  • Laatst online: 19-12-2022
Juniorrules schreef op 14 augustus 2002 @ 08:06:
Realtek 8139C @ P4 MSI mobo (gemod door Medion)
Wat bedoel je hier mee? Een gemodde netwerkkaart klinkt niet echt ultiem. Probeer eens een andere netwerkkaart in je P4.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
de afstand van 20 meter kan het signaal verzwakken waardoor de verbinding minder snel word... maar het lijkt me sterk dat dat het is... Ik heb hier thuis namelijk ook last van (10 Mbit netwerk) en ik geloof dat het bij mij te maken heeft met de aansluiting van de TV (zo'n kasje aan de muur) want toen UPC ons afsloot werkte het perfect en op 99% van de snelheid

Eve char: Warock <TEST>

• Zegato
  • Niet online
DavidK schreef op 14 augustus 2002 @ 08:58:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Een gemodde netwerkkaart klinkt niet echt ultiem. Probeer eens een andere netwerkkaart in je P4.
Dat is een onboard lan op een MSI moederbord uit zo'n Aldi pc (wordt op de naam van Medion verkocht) :)

maar heeft iemand een idee waar het aan ligt? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

dan heb je het gewoon over rotte kabels, 20 meter cat5 zou geen enkel probleem mogen zijn. Ik neem aan dat je full duplex werkt ? kzou half duplex ook ff proberen, het switchje heeft meer te doen dus het kan ook de cpu utilisation van het switchje zijn wat het moeilijk krijgt.
sPENKMAN schreef op 14 augustus 2002 @ 09:19:
de afstand van 20 meter kan het signaal verzwakken waardoor de verbinding minder snel word... maar het lijkt me sterk dat dat het is... Ik heb hier thuis namelijk ook last van (10 Mbit netwerk) en ik geloof dat het bij mij te maken heeft met de aansluiting van de TV (zo'n kasje aan de muur) want toen UPC ons afsloot werkte het perfect en op 99% van de snelheid

Verwijderd

Juniorules, je zegt dat je grote verschillen ziet in de snelheid van je netwerk, maar in het tabelletje dat je laat zien, staan alleen kB/s en dus netwerk load en geen 'vertraging'. Ik zou het dus niet in rotte kabletjes zoeken maar naar wat voor data wordt verstuurd tussen de twee pc's.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Probeer hem eens te pingen met commando "-t" zodat ie pas ophoud na "CTRL+C"
Pingen tijden zeggen ook veel :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Pagina: 1