HP DeskJet en Simplex DP30M doorgelust

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:54
Ik heb m'n Compeye Simplex DP30M aan de parallelle poort hangen en aan deze scanner de HP DeskJet 720c. Op m'n oude PC (Pentium II 266MHz) werkte dit onder Win98SE vlekkeloos (ook bidirectional comm. met printer). Nu, met de nieuwe PC (zie sig.) krijg ik steeds de melding dat de verbinding met de printer is verbroken. In de BIOS staat netjes LPT= ECP+EPP. De manier (volgorde) waarop de drivers van DeskJet en Simplex installeer (vanaf een kaal systeem) heeft helaas geen invloed. Alleen de printer drivers installeren resulteert ook in deze foutmelding.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Welke Windows versie heb je? Want ik heb die scanner ook, in combinatie met een Epson Stylus Color 880. En nergens last van. Ik begon met Win95/98* SandsOfArrakis :X geen problemen en met 2000/XP ook niet. Ik draai nu alleen met 2000 en die pikt mijn printer op bij de installatie. Vervolgens installeer ik de drivers voor de scanner en ze werken zonder problemen.

Maar heb je voor je DeskJet wel drivers nodig, want de drivers die 2000 bijvoorbeeld meelevert voor de HP printers zijn doorgaans meer dan voldoende.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

grr html codes..... |:(

• guillaume
Wel even goed kijken in mijn post, MST_Morpheus. Ik heb het over Win98SE. En in Windows XP werkt het wel, maar de bidirectionele communicatie is uitgeschakeld... Het printen vergt in WinXP maar liefst alle processorcapaciteit, dus daar zit het ook niet goed...

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Met Win98 had ik ook geen probleen Guillaume...

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Alleen toen ik Win98 had, maakte ik nog gebruik van een ratelende Matrix printer. Daar had ik nooit last mee... (gek he :P ) Wat ik wel altijd deed, en nog steeds is eerst de printer installeren en dan pas de scanner.

• guillaume
MST_Morpheus schreef op 14 augustus 2002 @ 15:33:
Alleen toen ik Win98 had, maakte ik nog gebruik van een ratelende Matrix printer. Daar had ik nooit last mee... (gek he :P ) Wat ik wel altijd deed, en nog steeds is eerst de printer installeren en dan pas de scanner.
Zoals eerder gezegd, de volgorde waarop de drivers worden geïnstalleerd resulteert niet in andere situaties...

• guillaume
Ook bij het scannen is de processor voor de volle 100% bezig...
In het service-venster van de HP drivers krijg ik steeds de melding dat de verbinding met de printer is verbroken...
Pagina: 1