[COM21] kabelmodem reset automatisch

Pagina: 1
Acties:

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
ik heb er een tijd geleden meer last van gehad moet ik zeggen, maar hetvolgende is er aan de hand (in het begin nooit last van gehad, is iets van de laatste paar maanden).

Mijn COM21 modem (@home) reset zichzelf tot wel 15 keer op een dag (dus de verbinding is ff (soms wel 30 min) weg). Ik heb toen een keer de helpdesk gebeld van @home, en ze zei dat ik een over half uur het modem handmatig moest resetten (stekker een minuut eruit, dan weer erin) en dan zou het probleem over zijn (ze zouden in de tussentijd "iets" met het modem doen, op afstand dus). Ik moet zeggen dat het sindsdien wel minder is geworden, alleen voorbij is het dus NIET :'( (nog 5-10 keer per 24 uur)

weet iemand waar het aan kan liggen? moet ik @home weer inschakelen? kan ik een ander modem eisen/vragen? (ik heb gehoord dat de nieuwere Motorola-modems sneller zouden zijn) kan ik dan ook zo'n Motorola eisen/vragen?

misschien dat iemand er ervaring mee heeft

Verwijderd

eeh, wanadoo staat er ook om bekend om de vele resets...

Meer weet ik daar niet over, heb cistron adsl & draait als een tiet.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit echt een probleem voor @home is. Pak een stopwatch en kijk hoeveel minuten je per dag niet kan internetten (gemiddeld), en kijk hoeveel dagen je dan op jaarbasis uitkomt. Stuur dit rekensommetje naar @home, en als je boven de maand uit komt vriendelijk verzoeken of ze één maand géén abonnementsgeld willen afschrijven (want door een technisch mankement in hun apparatuur kan jij gedurende die tijd geen gebruik maken van het internet).

Verwijderd

LOL, tis me de oplossing wel hunterpro :P
kweet meschien waar het aan ligt, aangezien ik een soortgelijk probleem heb gehad. Is de afstand van modem naar versterker lang? meer dan 2 meter? want eerst mochten ze bij installatie modem tot 10 meter van de versterker installeren, tegenwoordig niet verder weg dan 2 meter, omdat het signaal anders te zwak wordt door het steeds groeiende aantal gebruikers. Bij ons hebben ze de modem verzet zodat die nu op nog geen meter van de versterker af zit, en alles werkt weer fatsoenlijk. dus als het idd zo is, bellen die gasten en zeggen dat ze je modem dichter naar je versterker verhuizen! khoop dat dit je helpt ;)

grtz een shock collega :P

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

van die afstand vind ik echt bullshit! ik zit hier op een verdieping in rotjeknor, en de versterker zit hier zeker 15 m vandaan. (naar benee, naar links, naar rechts, etc). En dat allemaal met een gewoon gamma tv-kabeltje :). Diegene die t moest installeren wilde t niet doen (omdat ik eiglijk geen legale kabelaansluiting heb) maar wtf,.. hij deed t gewoon :) en nog steeds.. Me upload is niet altijd perfect, maar voor de rest zit ik goed online.. (220 kb/s is niet verkeerd). ik word Af en toe wel 5 minuutjes eruit geknald, maar.. whatever.. da's ook maar 4 x op een dag... beter dan isdn :)

Ik heb ze btw vroeger wel vaak moeten bellen, en dan gingen ze doormeten enzo.. en dan deed me com21 t weer :) . Alleen wanneer ik vertel dat ik 20 m ervanaf zit, dan klappen ze dicht, en willen ze geen aandacht meer aan me schenken :)... stelletje sletten daar bij chello :) . vorige x wilden ze een monteur langsturen.. en ja.. wat dan wat moet ie doen?! m'n instellingen op m'n pc na checken?! kabel nachecken?! hmpfr.. zo'n n00b ben ik ook weer niet.. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Erikie op 14-08-2002 03:50 . Reden: woeps ]

traktor scratch!

Verwijderd

twas bij mij dus echt zo, op een gegeven moment iets van 15 resets per dag met af en toe 1 uur downtijd, na de verhuizing van de modem werkte het vlekkeloos dus... daar moet het toch aan gelegen hebben...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
VENTILETJEEEEEEEEEEEEE ;)

aangezien dat tussen de versterker (ik denk overigens dat je die data/tv-splitter bedoelt?) en modem nog geen 30 cm coax zit... lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, en het heeft dik een half jaar goed gewerkt, dus dat maakt mijn twijfels nog sterker

Verwijderd

Ik heb Wanadoo met een COM21 modem, heb eigenlijk geen last van resets... eens in de maand valt het is even weg voor onderhoud of server probleem.. Voor de rest heb ik der bijzonder weinig last van... Ik kan maanden online zijn zonder een enkele reset!!

Mijn modem staat zo'n 3 meter van de versterker af (door het plafond!)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 15:19 . Reden: iets vergeten ]

Pagina: 1